Gå til innhold

Får ikke "captured" mine opptak (Sony DCR-HC42E)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått låne et Sony DCR-HC42E kamera i anledning et skoleprojekt. Nå har vi filmet en del ting som vi skal redigere på pcen.

Det jeg har gjort er å finne fram en kabel jeg fant som passa og koble den til docken til kameraet sammen med strømmen. Når jeg starter f.eks Pinnacle Studio 10 og velger "Capture video" får en liten rute opp med det kameraet står å filmer mot nå. Altså, som et webcam. Men prøver jeg å bytte til "play-modus", altså slik at filmen begynner å snurre og datamaskinen blir klar til å "capture" blir bildet svart, og den "koble fra"-lyden til windows kommer.

Dette er sikkert fordi jeg må dra på den on/off greia på siden av kameraet, men det er jeg ikke sikker på.

Noen som vet om en lettere metode eller kan hjelpe meg hadde det vært bra, da dette skal være ferdig torsdag kveld! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kommet et skritt lenger nå. Fikk til å få signal fra kamerat på play mode til pcen, men oppløsninga blir på 320x240 selv om jeg har stilt inn på 720x576. Noen som veit hvordan jeg kan fikse dette? Veldig rart. :hmm:

Endret av janfredrik
Lenke til kommentar

Funker fint med usb også hvis du ikke har firewire på pcen, men da må du stille inn dette. Velg DV stream i usb select menyen på kameraet. Vet ikke hvordan det er i Pinnacle, men i Premiere Elements må jeg sette opp USB Video Class som device control i stedet for DV/HDV. Da får du full kontroll over kameraet fra pc'en, akkurat som med firewire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...