Gå til innhold

Lite utvalg av ws-skjermer


Roger J.

Anbefalte innlegg

Har nå startet å se etter ny skjerm siden min gamle CRT-skjerm snart tar kveld, og synes det er svært lite å velge mellom av 20-24 tommere i mellomsjiktet. Enten så finner man dungevis av skjermer til 2-4000,- eller så må man hoppe opp til over 10.000,- der hvor referanse-skjermene ligger. Hva med mellomsjiktet, er jo ute etter noe ordentlig bra, den jeg har i dag kostet rundt 7.500,- i sin tid og har vært en god skjerm i de snart 9 årene den har fulgt meg. I dag så er det vel heller ikke noe poeng i å kjøpe skjerm uten HDCP-støtte og da er hvertfall utvalget lite. Skjermen må jo også være god allrounder, og med disse kravene så ser det ut til at det tar en stund før det blir ny skjerm her i huset (hvertfall til det blir mørkt i den jeg har). Måtte bare få det sagt... Begynner å bli lei letingen.... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært innom disse skjermene og lest diverse tester, men fant ut fra disse at lyslekasjen er for stor til at jeg kan bli fornøyd med en slik skjerm. Lyslekasje er det største ankepunktet jeg har mot LCD-panel, og kan både brukere og testpersonell se dette som et problem, kan garantert jeg også det. Det hadde ikke vært tvil hvis de hadde gjort seg litt mer flid med disse skjermene slik at lekasjen hadde blitt en del mindre. Prisen hadde selvsagt blitt høyere, men en pris mellom 4-7.000,- er ikke noe sak hvis man får en skjerm man virkelig kan bli fornøyd med. Jeg venter fortsatt på en slik skjerm og håper den kommer snart. Til dere som mener at lyslekasjen på de 2 nevnte skjermene ikke er noe problem så kan det jo tenkes at jeg er litt mer kresen enn dere, men sånn er det nå en gang. :)

Lenke til kommentar

Det er riktig nok det at det er litt lys lekkasje på de to nevnte skjermene, men

det kan du bare se dersom du sitter i et helt mørkt rom med skjermen som eneste

lyskilde... Og det gjør man vanligvis ikke dersom man er litt glad i synet sitt.

 

Sånn forøvrig er det nå engang slik at man får det man betaler for, til en viss

grad i hvert fall. Så netopp en Ok 22" Eizo hos Komplett, eneste problemet var prisen; 43000.- Fordelen med en rimeligere skjerm er jo at man kan kassere den om et år eller 2 når det som er referanse skjermer idag sikkert har sunket en del i pris.

 

Ellers husker jeg den gang jeg kjøpte min egen 225BW at det ble skrevet mye bra

om en skjerm fra LG, husker ikke modellen, men du kan jo kikke litt bakover i forumet. Ellers ser jeg at Komplett selger en Eizo til rundt 8000 kroner, har ikke sett noen tester av denne, sikkert fordi den faller litt utenfor folk flest sitt budsjett.

Lenke til kommentar

Ser at Samsung lanserer en del nye skjermer i april hvor Syncmaster 226BW ser ut til å være et bedre kjøp enn 225BW. Lurer på om 226BW er en videreføring av 225BW, med de samme egenskapene som førte denne skjermen til topps i bl.a. Hardware.no's sin egen test av skjermer. Nå vil det vel neppe komme noen tester på denne skjermer før langt ut på sommeren/høsten, så jeg må vel ta en sjans og gå for denne når den kommer ut på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...