jonas_blomster Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 vell... jeg vill funnet denne:http://www.silenx.com/ixtremaprofans.asp?sku=ixp-74-11 en plass på nette å kjøpt... den er på 11 DB jeg har en 11 db 80 mm vifte fra samme produsent i mitt kabinett... den flytter MYE luft og jeg kan ikke høre den i det heletatt ^^ 8276940[/snapback] SilentX er jo svindel og bedrageri da. 8366717[/snapback] Det er jeg ikke helt enig i... Ja, de koster mer en andre vifter som kanskje klarer jobben bra eller kanskje til og med like bra som silenX. Det med dB er ikke "feil" er bare at produsenter måler annerledes, annen avstand ++ Disse viftene syntes jeg har vært "sterkere" enn både papst og mist viftene jeg har brukt før, og syntes derfor at de er gode å bruke på radiatorer spesielt. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Tester av vifta viser jo at vifta ikke yter noe bedere enn andre. Og de tallene som er på vifta til støy og hvor mye luft den er flytter er helt på jordet. Så silentX er ikke noen drålig vifte, men ikke en spesielt god vifte heller, så er den jo så sabla dyr. Er også en tråd om dette på XS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Mist viftene som selges på microplex er nok de mest lydløse jeg har vært borti. 8206969[/snapback] Må si meg veldig enig der. Jeg kjøpte to slike og satt dem inn istedet for orginalviftene i den gamle PC'n (hadde et Thermaltake Shark kabinett). Forskjellen var utrolig. Kunne ikke høre dem. Eneste minus er at lydløsheten går ut over ytelsen på vifta. Hvis du ser på spesifikasjonene, flytter dem ikke all verdens med luft. Men sett på en annen side; de dekker normale behov, men er nok ingenting for luft-overklokkere. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Kjøp en vifte som heter Delta på microplex. den er "helt stillegående" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå