Gå til innhold

Min xbox er død, hjelp |LØST|

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Her en kveld så skulle jeg legge inn nyeste XBMC på min xbox. Alt gikk bra, helt til jeg skrudde av og på xboxen igjen. Etter den vanlige Xbox oppstarten blir maskinen svart. Ingenting skjer

Fikset meg Slayers Evox 2.7 FINAL, prøvde med det. Like mye skjedde. Så prøvde jeg med Ultimate Boot DVD Xbox (som jeg har brukt før). Skjedde like mye.

Noen som vet noe jeg kan gjøre? Er det feil DVD plate jeg bruker? Må det være DVD-R eller DVD+R? Kan jeg bruke DVD-RW? Kan det være feil med boot DVD plata jeg brenner. Laster jo ned ISO fil som jeg brenner på plata

Jeg har brukt Ultimate Boot DVD Xbox "programmet" før, men mistet den dvd plata. Da fader Xbox "rox my box" oppstarten, samma gjør den nå. Men eneste forskjell er at nå blir den bare svart. Før kom jeg inn på menyen

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her en kveld så skulle jeg legge inn nyeste XBMC på min xbox. Alt gikk bra, helt til jeg skrudde av og på xboxen igjen. Etter den vanlige Xbox oppstarten blir maskinen svart. Ingenting skjer

Fikset meg Slayers Evox 2.7 FINAL, prøvde med det. Like mye skjedde. Så prøvde jeg med Ultimate Boot DVD Xbox (som jeg har brukt før). Skjedde like mye.

Noen som vet noe jeg kan gjøre? Er det feil DVD plate jeg bruker? Må det være DVD-R eller DVD+R? Kan jeg bruke DVD-RW? Kan det være feil med boot DVD plata jeg brenner. Laster jo ned ISO fil som jeg brenner på plata

Jeg har brukt Ultimate Boot DVD Xbox "programmet" før, men mistet den dvd plata. Da fader Xbox "rox my box" oppstarten, samma gjør den nå. Men eneste forskjell er at nå blir den bare svart. Før kom jeg inn på menyen

8204795[/snapback]

Xbox 360 er ikke akkurat kjent for å være særlig holdbar. En må som regel sende den inn (Vet ikke helt hvor) før eller senere. Vet ikke om de fikser den eller om du får en ny, men det hjelper hvertfall.

Lenke til kommentar
Booter xboxen med en plate som du VET booter (originalplate f.eks.)? Hvis ikke, så må det vel antakelig være hw feil/svikt et ellet annet sted...

8206077[/snapback]

Litt rart det skal bli hardware feil da jeg legger inn nye filer på disken vel? :hmm:

Lenke til kommentar

Så lag en CD eller DVD i xbox formatet som booter xbmc/evo-x/avalaunch eller annen apps som kjører ftp server og gå inn og se hva som er feil på c disken, er vel der problemet ligger... restore til det dashet du vil ha fra slayer cden.

Lenke til kommentar
Så lag en CD eller DVD i xbox formatet som booter xbmc/evo-x/avalaunch eller annen apps som kjører ftp server og gå inn og se hva som er feil på c disken, er vel der problemet ligger... restore til det dashet du vil ha fra slayer cden.

8206387[/snapback]

:love: Kunne du ha forklart litt bedre :) Det med å lage en boot DVD/CD

Lenke til kommentar

Akkurat som du kan legge programmer på xboxen i hvert sitt dir, kan du ta et av dem og legge på en plate i stedet. Så lenge default.xbe ligger i root, vil xboxen boote pgrogrammet om platen er i leselig xbox format (xbox bruker et eget filsystem, fatx). Det finnes mange programmer som lager et xbox image for deg av f.ex. et dir du har på harddisken. Se http://www.xbox-scene.com, der finner du programmene du trenger.

Lenke til kommentar
ja, fikk bootet den til DVD, så fikk jeg kontakt med FTP. Slettet alt jeg hadde av programmer og la inn Avalaunch, og deretter ifra avalaunch la jeg inn XBMC og de andre programmene

8211964[/snapback]

Bootet du en vanlig "ultimate dvd"? Sliter med det samme som du gjorde, men min boks vil ikke boote fra cd/dvd, prøvd flere forskjellige fabrikanter på cd/dvd. Noen tips?

Lenke til kommentar

@Ezkild:

_tHokA_ kunne løse problemet sitt på denne måten fordi det kun var gjort endringer på harddisken - altså i softwaren.

Dersom du har samme problem som ham (Altså at det mangler viktige filer på harddisken din) så kan du løse problemet ditt på nøyaktig samme måte som han ja. Men hvis det er andre årsaker til at boksen din ikke virker (f.eks. hardware feil) så må du bruke andre løsninger.

Dersom du ønsker å lage en xISO fil av f.eks. Ultimate boot disk så kan du bruke Craxtion til dette. Men du finner sikkert ferdige xISO filer på nettet også -enten av Ultimate boot disk eller av Slayers.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...