Kevsor Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Hei, jeg har et lite problem... når jeg skrur på PC'n så er det fult av små prikker på skjermen som ser ut som døde piksler, disse skifter posisjon og farge etter at f.eks My Documents har vært over et omeråde. Disse kommer også i Bios.. Andre problemer er at når jeg starter f.eks WoW så fryser hele bilde seg og jeg trykker ALT-F4 eller CTRL ALT - DEL så blir skjermen plutselig lys og jeg ser den vanlige musepekeren som jeg kan bevege på rundt men.. resten av bildet er fryst... dette skjer fra 10 sec til 5min hver gang... innimellom får jeg blue screen starter av nv4_disp, noe jeg tror er Nvidia.. Hvertfall.. jeg har et XFX GeForce 7900GT kort fra rundt slutten av mai 2006.. lurer på om det er en mulighet for å fiske på dette eller om jeg må ha et nytt kort... Takker på forhånd Endret 21. mars 2007 av Embrace Lenke til kommentar
ptta Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hvis du ikke har klokket eller gjort noe annet som går utover garantien er det vel bare å ringe ditt du kjøpte det. Bør være en relativt grei garanti sak Å begynne å fikse på et skjermkort selv tror jeg ikke er så lurt. Lenke til kommentar
Kevsor Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Hvis du ikke har klokket eller gjort noe annet som går utover garantien er det vel bare å ringe ditt du kjøpte det. Bør være en relativt grei garanti sak Å begynne å fikse på et skjermkort selv tror jeg ikke er så lurt. 8204666[/snapback] Hmm.. har jo skifta vifta.. i følge en kompis så er garantien brutt da.. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ja, da er nok garantien borte, men hvis ikke firmaet kan bevise at dette har vært en medvirkende årsak til at produktet ble ødelagt kan du vel fortsatt reklamere så vidt jeg har forstått. Personlig ville jeg ikke prøvd på det rett og slett fordi det å skifte vifte kan ha vært med å ødelegge skjermkortet og jeg vet jeg ville fått dårlig samvitighet hvis det hadde gått gjennom. Men hvis du vil er det vel ikke noe i veien for å prøve seg? Kanskje butikken du kjøpte det av er greie? Lenke til kommentar
Kevsor Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Ja, da er nok garantien borte, men hvis ikke firmaet kan bevise at dette har vært en medvirkende årsak til at produktet ble ødelagt kan du vel fortsatt reklamere så vidt jeg har forstått. Personlig ville jeg ikke prøvd på det rett og slett fordi det å skifte vifte kan ha vært med å ødelegge skjermkortet og jeg vet jeg ville fått dårlig samvitighet hvis det hadde gått gjennom. Men hvis du vil er det vel ikke noe i veien for å prøve seg? Kanskje butikken du kjøpte det av er greie? 8205744[/snapback] Mye mulig.. det var komplett... pleier å være snille de Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Ja, da er nok garantien borte, men hvis ikke firmaet kan bevise at dette har vært en medvirkende årsak til at produktet ble ødelagt kan du vel fortsatt reklamere så vidt jeg har forstått. Personlig ville jeg ikke prøvd på det rett og slett fordi det å skifte vifte kan ha vært med å ødelegge skjermkortet og jeg vet jeg ville fått dårlig samvitighet hvis det hadde gått gjennom. Men hvis du vil er det vel ikke noe i veien for å prøve seg? Kanskje butikken du kjøpte det av er greie? 8205744[/snapback] Mye mulig.. det var komplett... pleier å være snille de 8205924[/snapback] Nei egentlig ikke... Har en projektorlampe sak med dem nå... De gir seg ikke.. Endret 21. mars 2007 av harald g Lenke til kommentar
ptta Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Bare å ringe til dem og forklare hvordan saken er, vær ærlig, og si at du gjerne vil reklamere på produktet, så kan du ta det derfra. Lenke til kommentar
ranger** Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Sjekk om skjermkortet er varmt under kjøring. Prøv å installere nye drivere til skjermkortet. En mulighet er å koble på den gamle viften på kortet før du sender det i retur og håpe på at ingen merker det (funker sikkert dårlig, men du har ingenting å tape) Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Eller bare monter vifta som står på nå _skikkelig_, slik at han ikke får flere articrafts Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Monter den gamle vifta tilbake igjen og se om artifactsene forsvinner. Hvis ja er det ikke anbefallt at du skifter til ny vifte. Ellers må du med annen modell vifte eller returnere kortet for sjekk hvis vifte skiftingen ikke funker.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå