Gå til innhold

En Metallhead sitt innblikk i Norsk HipHop

DannyVice

Anbefalte innlegg

Ja, ikveld så har jeg fått med meg -Nyhus- på Tungtvann konsert i Drammen, så -Nyhus- har lovet å poste her ikveld/eller imorgen med resultatet av hans ferd mot HipHop.

Forhåpninger? Forventinger? Hvordan kommer Nyhus til å tolere alle de eglete klysete småkriminelle halvfulle HipHoppere som han kommer til å møte ikveld?

Dette kan bli et spennende resultat :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett Klovner i Kamp live en gang for mange år siden, på en speiderleir (av alle plasser), men aldri Tungtvann. Som 13-åring og metalfrelst så var det ikke det helt store, men de laget i hvertfall liv. Vil tro sjangeren er bedre live enn på plate dersom man ikke i utgangspunktet er stor fan av musikken.

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar
Men får du dra med Yeyo på Metalkonsert da Nyhus?  :)

8204839[/snapback]

Aldri om han gidder det. :(

8205415[/snapback]

Dårlig gjort av han :p Men da synes jeg du kan ha en helaften med svartmetal sammen med yeyo for å få dette til å gå i likevelt :cool:

OT: Jeg har over 100 poster- high 5!

Endret av Metalhead
Lenke til kommentar
Men får du dra med Yeyo på Metalkonsert da Nyhus?  :)

8204839[/snapback]

Aldri om han gidder det. :(

8205415[/snapback]

Dårlig gjort av han :p Men da synes jeg du kan ha en helaften med svartmetal sammen med yeyo for å få dette til å gå i likevelt :cool:

OT: Jeg har over 100 poster- high 5!

8206124[/snapback]

Han er så egoistisk at det nekter han garanter.

Men nå er jeg hjemme igjen. Skal skrive litt ekstra om det her i morra, men kan si så mye som at jeg stakk FØR tungtvann gikk på scenen. Var vist 4 oppvarmings"band" og jeg stakk etter nr. 2.

Lenke til kommentar
Men nå er jeg hjemme igjen. Skal skrive litt ekstra om det her i morra, men kan si så mye som at jeg stakk FØR tungtvann gikk på scenen. Var vist 4 oppvarmings"band" og jeg stakk etter nr. 2.

8207978[/snapback]

Haha, såpass? Jaja, slikt skjer når man stikker på Hip-Hop konserter. Sløsing med penger kaller jeg det.

Lenke til kommentar
Sjøl gleder jeg meg som en liten til Public Enemy om ikke alt for lenge. ;)

8208199[/snapback]

Men public enemy er jo bra. Det var ikke det greiene jeg var på i går.

edit:

Før jeg skriver hele opplevelsen min vil jeg bare si en ting. Alle klisjene og stereotypene var som forventet. Det sto til og med to karer og handla dop på do.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Selvsagt er ikke norske oppvarmingsgrupper på hiphopkonserter noe særlig bra. :)

Du skulle kanskje ha venta med å gå inn til Tungtvann kom på.

8210189[/snapback]

Han ene som kalte seg Ormtunge var faktisk ganske flink. Han hadde en sang jeg likte, for det var virkelighetrelatert og ikke "DREKKER DERE ØL! FETT YEAH!" som resten av låtene. Men det aller første oppvarmingsbandet (mcfish og ormtunge tror jeg) var ikke så halvgærent, mer av de hadde jeg overlevd. Men Spytt ut er det værste makkverket jeg har vært borti noen gang tror jeg. Så da disse var ferdig og de begynte å spille 50cent på full guffe, ja da dro jeg hjem.

Lenke til kommentar

Okey. Her er opplevelsen min:

Jeg kan begynne å si at jeg fikk streng beskjed om å ikke møte opp i maiden-tskjorte og burzum-genser. Derfor, for første gang siden 05, hadde jeg på meg ei hvit tskjorte og en vanlig genser/jakke.

I bilen fram til konserten spilte Sondre og Daniel(yeyo) all mulig rap, noe Biggie som jeg har sansen for, og ga meg streng beskjed om at jeg ikke skulle være negativ i kveld. "okey" sa jeg og stirret lengtende ut av vinduet på bilen.

Vel framme brukte begge noen minutter ved å le av meg pga de vanlige klærne og ikke min vanlige sorte "uniform". Deretter tok de bilder av meg og sendte rundt. Herlige og takknemlige folk :hrm:

Da musikken begynte måtte jeg kjøpe pils for å overleve. Det begynte å trøkke på med minigangstere og annet svineri, så jeg tyllet nedpå en halvliter ganske raskt. McFisk og Ormtunge var først ut. Jeg skal ærlig si at det her ikke var så ille, den ene låten Ormtunge hadde laget selv var faktisk ganske grei. Men så takket kvaliteten helt for seg da også disse begynte med patetisk"slikfårdudegetligg"-musikk.

Da første oppvarming var ferdig fikk jeg en øl av sondre og spytt ut kom på scenen. Dette er noe av det verste makkverket jeg har opplevd, så jeg tok meg en tur på do for å slippe unna. Der sto det to karer i alt for STORE klær og dealet narkotika! Jeg ble helt satt ut, men gjorde mitt. Så var det ut igjen. Jeg gadd ikke stå sammen med Daniel og Sondre, så jeg satt meg så langt unna scenen som overhode mulig og ventet på at det skulle bli ferdig.

Da idiotene med navn "spytt ut" gikk av scenen fikk jeg litt pusterom. Vi satt oss utenfor selve konsertrommet og jeg tyllet ned den siste ølen. Så kom noen djkarer inn og satt på musikk. Da rant det over for meg, så jeg dultet til daniel og stakk. Jeg hadde ikke jakke eller noe, kun en stygg genser med en glidelås som nektet å lukke seg, så det her blei en kald gåtur fra union scene til bussstasjonen i drammen.

Denne konsertopplevelsen gir jeg da karakter 0/10. Verste noen gang og noe som absolutt ikke skal gjentas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...