m4nia Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 3 av serverne under et LAN skal ha følgende: CPU: P4 2.4ghz 533 RAM: 1024 mb Harddisk: 40gb Jeg skal på disse sette opp mellom 2-4 CS 1.6 og 2-4 CS Source servere. Vil jeg kunne klare dette? f.eks. 3x CS 1.6 servere på 1 pc og 2x CS Source servere på de to siste pc-ene. btw: bør jeg kjøre linux eller windows? Hvis det blir windows, tar jeg en veldig rippet version kalt "TinyXP Beast Edition" som har en 300mb stor windowsmappe etc. Takker for saklige svar Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Dette skal gå fint hvis du ikke bruker noen spesielt "tunge" mods til CS. En ting til; ville anbefalt en gig minne til. Det lille ekstra hjelper alltid hvis en prosess plutselig trenger noe og jobbe på.. ( Mapskifte o.s.v ). Da slipper brukere av de andre prosessene ( serverene ) og få problemer med latencyen. Egentlig ikke noe problem, men just in case. Kjørte 3 servere på en prescott 2,4 ghz med 2 gig minne og en 37 gig raptor disk. Gjalt cs compo uten noen mods med 5 vs 5. Kan også si vi kjørte to slike maskiner ( prescott 2,4 ) til et lan med 400 deltakere i cs compoene... Funket kanon og lik 0 problemer. Med andre ord: du skal klare deg fint med det der. Lenke til kommentar
m4nia Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Så bør jeg sette det opp som følgende? 1 server = 3 CS 1.6 servere 1 server = 1 Source server 1 server = 1 Source server Kan jeg putte på en cs 1.6 server på de to Source serverne? Kjørte 3 servere på en prescott 2,4 ghz med 2 gig minne og en 37 gig raptor disk. Gjalt cs compo uten noen mods med 5 vs 5.8205836[/snapback] Hvilket operativsystem brukte dere? Litt offtopic: Noen som har rs config etc til source. Har alt jeg trenger til cs 1.6, men alle console-cmds er annerledes i source. Endret 22. mars 2007 av m4nia Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Slackware / debian. Kjørte vel ren debian nå sist treff. 1 source server og en cs 1.6 går sikkert fint det. Er jo ikke værre enn og prøve. Om du ikke har nok hardware på treffet så har du jo uansett ikke mulighet til å oppgradere noe. Så enten må du ha nok hardware fra før av ( aka kjøp inn så mye budsjettet har ) eller gjør det beste ut av det du har. Altså prøv ut. Alt er desverre relativt ( med tanke på antall spillere pr server. Mods, hvor lav latency det er på nettverket o.s.v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå