Gå til innhold

HP Pavilion tx1020

Anbefalte innlegg

Er det noen som har testet denne??

Åssen er spesifikasjonene på denne ?? Er skjermkortet og slik som sitter i denne noe tess?? Nå skal det sies at jeg ikke spiller...så den blir brukt til er:

internett (vanlig surfing, streaming av videoer fra youtube etc, msn)

musikk

film (dvd og divx for det meste)

synes den så veldig kjekk ut...har også touchscreen som kan være kjekt når man skal surfe litt bare på sengekanten=)

specs:

http://www.hardware.no/lanseringsguide/pro...=specifications

eller litt kort:

Prosessor: AMD Turion 64 X2 (åssen er denne kontra intel sin duocore?)

Prosessorhastighet: 1600 MHz

Minne installert: 1024 MB

Minnehastighet: PC2-4200 (533MHz) (er dette greit på en bærbar??)

Minnetype: SO-DIMM (DDR 2)

Harddisk #1: 120 GB

Harddiskgrensesnitt: S-ATA

Grafikkontrollr:NVIDIA GeForce Go 6150(er dette ett greit skjermkort til mitt bruk?

Grafikkminne: 128 (delt) MB (vil dette si at kortet tar 128mb ram av vanlige ram?

Grafikkoppløsning:1280x800(er dette en god nok oppløsning på en så liten skjerm?

Skjermstørrelse: 12,1

Skjermtype: WXGA

håper noen kan svare meg på spm mine...

mvh

Marius

EDIT: Batteri har også en del å si for meg..men denne jeg har fått tilbud på blir levert med ett 6cells batteri OG ett 4cells batteri..så skal vel klare 6-7 timer tenker jeg, og det holder lenge

Endret av marjusen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Off, at du orket å skrive en såå lang post!

OT: nå skal jeg ikke vere for har på labben men... JEG HATER HP!

Mine erfaringer med HP maskiner er møkk dålige. Det gjelder både stasjonære og bærbare. Kan jo selvfølgerlig vere at det er jeg som har vert uheldig. Men 3stk i klassen min har en Hp bærabar (husker ikke moddel) en sånn fancy sak med sort glinsete lokk med noken sirkler på. Tror alle 3 har vert på reperasjon nå. Var jeg deg ville jeg sett på Dell.no og satt i sammen en fin dell i9400 til din prisklasse. Dell er i de minste kvalitet! :)

Lykke til med datakjøp forresten!

Edit: Var i litt dårlig humør når jeg skrev denne posten. Satt på pappa sin HP maskin :p

Da er vel det unnskyldt :tease:

Endret av Disable
Lenke til kommentar

det er greit å komme med konstruktiv kritikk av en pc...og om du har erfart dårlig med HP så er det fint at du sier det, men synes det blir litt dumt å sende meg på en dell side hvor du sier jeg skal sjekke ut i9400!

Greit den matcher prisen, men hva i alle dager har den med en ultraportabel pc å gjøre? Den får du jo ikke med mindre enn 17" skjerm:P

som du ser på pcen jeg har sett meg ut har den 12" skjerm..det er jo ett hint!

Lenke til kommentar
Off, at du orket å skrive en såå lang post!

OT: nå skal jeg ikke vere for har på labben men... JEG HATER HP!

Mine erfaringer med HP maskiner er møkk dålige. Det gjelder både stasjonære og bærbare. Kan jo selvfølgerlig vere at det er jeg som har vert uheldig. Men 3stk i klassen min har en Hp bærabar (husker ikke moddel) en sånn fancy sak med sort glinsete lokk med noken sirkler på. Tror alle 3 har vert på reperasjon nå. Var jeg deg ville jeg sett på Dell.no og satt i sammen en fin dell i9400 til din prisklasse. Dell er i de minste kvalitet! :)

Lykke til med datakjøp forresten!

Edit: Var i litt dårlig humør når jeg skrev denne posten. Satt på pappa sin HP maskin :p

Da er vel det unnskyldt  :tease:

8204364[/snapback]

Fullstendig poengløs og idiotisk post.

Trådstarter spør om erfaringer med en tablet, og du anbefaler en desktoperstatter? De to kan ikke sammenlignes i det hele tatt :nei:

Maskinen vil fungere ypperlig til den bruken trådstarter beskriver. Kanskje litt liten skjerm til å se film på, men det kommer an på hva en foretrekker. Selv liker jeg ikke å se film på mindre enn 17" skjerm :)

Hva angår kvaliteten, så har jeg ikke testet maskinen så veldig mye, men det er ikke noe som tyder på at den er plaget med feil.

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg denne maskien, men får den ikke før mandag tidligst. HP har begynt å levere gode pc, som den siste jeg hadde før jeg gikk tilbake til tx1020 modellen. Digg med touch screen.

Etter det som jeg har sjekket så er dette en skjermkort som bruker hovedminne... Men siden du skal bruke den til surfting, musikk og film så er det ikke en gærn maskin til dette arbeidet. Hastigheten på bredbåndslinjen avgjør jo hvordan du vil motta filene, musikk er den genial med, spesielt når den er utstyrt med Vista Home Pr....

Det eneste ulempen er vel str. på skjermen, men jeg tror ikke det skal være noe problem for deg å se filmer på den...

jeg legger igjen en link som statene har testet denne maskinen;

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3474

Håper du kjøper denne maskinen, den er stilig. Du finner neppe en en så tablet pc til under 10000 kr... På Amentio.no og XD.no

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Her er enda en review, men på norsk:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=374303

8219149[/snapback]

Har selv kjøpt denne maskinen. Viktig å lese denne omtalen fra Dinside før man kjøper. Viktig å få med seg hva som står skrevet om skjermen og trykkfølsomheten.

Ellers er jeg godt fornøyd med maskinen. Artig liten sak.

Savner 2GB ram på denne, ellers en bra maskin til en fornuftig pris.

Pluss for at følger med to batterier. Ett stor og ett lite. gjør at man har god batterikapasitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...