Ozelot Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hvordan er det urenheter på luften som går inn i motoren på et konisk sportsfilter, kontra et originalt filter ? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 De fleste filtre slipper gjennom mye mer enn en lukket luftfilterboks. KN og A'PEXi sine filtre slipper gjennom svært lite, sammenlignet med en del andre produsenter. Men dette kan jo selvfølgelig variere fra modell til modell. For å gi et enkelt svar, så slipper konfilter gjennom mer dritt enn originale filter. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 De fleste filtre slipper gjennom mye mer enn en lukket luftfilterboks. KN og A'PEXi sine filtre slipper gjennom svært lite, sammenlignet med en del andre produsenter. Men dette kan jo selvfølgelig variere fra modell til modell. For å gi et enkelt svar, så slipper konfilter gjennom mer dritt enn originale filter. 8204204[/snapback] Mao. så bør jeg fjerne det når jeg skal inn til EU-kontroll hos nissan ? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Så absolutt ikke. Det er ikke noen lov som hindrer deg fra å ha konfilter. Bilen får ikke økt utslipp av dette, men mer dritt kan komme inn i motoren. Dette skal ikke ha noe å si på EU kontroll. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Så absolutt ikke. Det er ikke noen lov som hindrer deg fra å ha konfilter. Bilen får ikke økt utslipp av dette, men mer dritt kan komme inn i motoren. Dette skal ikke ha noe å si på EU kontroll. 8204459[/snapback] Har nok skrevet litt feil(eller gitt for lite info om kjøretøy). Bilen er snart 1 år, og jeg lurer på om Nissan kan si at garantien ikke gjelder mer, fordi filteret slipper inn mer dritt. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Så absolutt ikke. Det er ikke noen lov som hindrer deg fra å ha konfilter. Bilen får ikke økt utslipp av dette, men mer dritt kan komme inn i motoren. Dette skal ikke ha noe å si på EU kontroll. 8204459[/snapback] Har nok skrevet litt feil(eller gitt for lite info om kjøretøy). Bilen er snart 1 år, og jeg lurer på om Nissan kan si at garantien ikke gjelder mer, fordi filteret slipper inn mer dritt. 8205583[/snapback] Det er vel noe du kan spørre forhandleren om, men jeg vil tro at dem ønsker å ha bilen i original stand om du vil beholde garantien. Om lakken flasser av eller elektronikken i bilen feiler gjør det ingenting. Men om du skal være så uheldig å få et motorhavari eller noe feil med motor (sjansen er vel på størrelse med sjansen for å vinne lotto) så vil jeg tro at dem kan bli vanskelig og kanskje skyve skylden over på deg og konfilteret. Jeg vil anta at det må være sannsynlig at filteret kan være grunnen til skaden før dem kan nekte deg garantireperasjon i et sånn tilfelle.. Dog er ingenting umulig. Spør forhandleren Test av filter: http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/ Endret 21. mars 2007 av SilentNET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå