Gå til innhold

Nintendo DS - Homebrew, spill og film


Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Planlegger å kjøpe en slik sak til broren min som har Nintendo DS.

Hele poenget er jo å kunne kjøre homebrews, se filmer, høre musikk og kanskje spille spill? Iallefall, holder det med bare det kortet, samt et miniSD kort jeg selv har? Trenger jeg bare den tingen til 200,- kroner og ingenting mer?! Kan jeg legge inn roms på denne? Tenker i hovedsak å kunne legge inn eldre spill ettersom at DS ikke støtter de helt gamle kassettene.

Noen som kan hjelpe meg på vei eller? Hva bør jeg kjøpe med? Og hvis den støtter roms/filmer og musikk regner jeg med den har en slags "filebrowser" med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Passcard er den perfekte boot løsningen for flashkort til DS Lite og NDS. Den er kompatibel med de fleste typer flash kort, inklusiv M3, Neo, SC og G6 osv.

 

Plug and play! Bare sett inn passcard sammen med et flashkort i DS konsollen og det er alt du trenger for å spille av musikk, filmer, freeware, hjemmelagde applikasjoner (homebrew) og andre filer som er lagret på minnekortet.

 

Der står alt du trenger å vite. Det er ikke nok med et passcard som du linker til. Da trenger du i tillegg en slot2 device og et SD-kort til å putte i slot2 devicen.

 

 

Egentlig så er sånne passcards overflødige nåtildags, da det finnes veldig gode slot1 løsninger fra forskjellige leverandører. Med en slot1 flashløsning vil du ikke trenge et slikt passcard. Jeg har en ds-xtreme 4gbit, og er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg M3 DS Simply! Gå innpå ModNet.no

De selger den for 495,- og det eneste du trenger i tillegg er et microSD kort (TransFlash).

 

Har den på to maskiner, fungerer utmerket, og om du ønsker å ha backup av alle spillene dine på ét kort, ikke noe problem. Jeg syns det er greit å ha alle spillene mine installert på maskinen, så slipper jeg å drasse med meg 20 kort.

 

 

Et PassCard er IKKE, absolutt IKKE nok til å spille av homebrew, den er kun til å starte opp maskinen med. Det et PassCard gjør, er å fyre opp maskinen, og la deg spille av det som står i Slot2 (Gameboy). De kortene som du må sette inne i slot2 koster gjerne mellom 600-1000,- og noen av dem forutsetter at du må kortslutte NDS'en din først for å legge inn nytt firmware, før du så kan bruke det. I tillegg risikerer du å kortslutte feil krets, bare en millimeter unna, og dermed ødelegge din Nintendo DS for alltid. Du fjerner all garanti med en gang du begynner med den kortsluttningen av firmware.

 

M3 DS Simply koster 495,- og fjerner IKKE garanti, du trenger ikke å gjøre noen som helst ting, bare legg innpå software (som du gjerne laster ned for å få nyeste versjon, du kan sikkert få et ferdig oppsett fra meg) inne på microSD kortet, og overfør det du enn vil ha innpå, og putt det i DS'en, fyr opp, fungerer perfekt!

 

Kompatibilitetsliste for M3 DS Simply

Grønn = fungerer

Blå = fungerer, men bug (se notat)

Rød = fungerer ikke

Grå = ikke testet

 

Ingen er merket rød:D

 

For å reklamere ekstra:P Jeg anbefaler deg dette produktet på det sterkeste!!

Det eneste som ikke fungerer glimrende, er dårlig støtte for "Download Play", altså du kan ikke laste opp spillet til andre NDS maskiner som ikke har spillet. Det er bare et begrenset antall spill som fungerer med "Download Play". Men om den andre spilleren har kortet, ikke noe problem! Wi-Fi fungerer, både over internett og lokalt.

 

UPDATE!:

 

Fra og med system v1.07 fungerer Download Play på nesten alle (eller alle) spill!

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

Har lest en del om R4 og M3 , og stort sett sier folk at det er det samme.

 

R4 har oftere oppdateringer ble nevnt, men M3 (merke) har vært lengre på markedet.

 

Jeg hadde valgt den billigste :) Og hvis prisen er lik... R4, likte nettsiden dems bedre , virker mer "seriøst" ;)

Lenke til kommentar
Har lest en del om R4 og M3 , og stort sett sier folk at det er det samme.

 

R4 har oftere oppdateringer ble nevnt, men M3 (merke) har vært lengre på markedet.

 

Jeg hadde valgt den billigste :) Og hvis prisen er lik... R4, likte nettsiden dems bedre , virker mer "seriøst" ;)

8264479[/snapback]

 

M3 og R4 er akkurat det samme. Tror M3 får oppdateringene sine litt tidligere, også er det forskjellige skins, M3 ser litt bedre ut. Og i tillegg kan man gjøre om M3 til en R4 ved litt lodding. M3 har god brukerstøtte om en trenger det, de svarer raskt, noe som er en stor fordel om det mot forventning har skulle gått galt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Det eneste som ikke fungerer glimrende, er dårlig støtte for "Download Play", altså du kan ikke laste opp spillet til andre NDS maskiner som ikke har spillet. Det er bare et begrenset antall spill som fungerer med "Download Play". Men om den andre spilleren har kortet, ikke noe problem! Wi-Fi fungerer, både over internett og lokalt.

8232182[/snapback]

 

PS: Ny download fra M3 Adapter gjør at ALLE spill med Download Play støttes. Knallbra update dette=)

Lenke til kommentar

R4 og M3 er så og si identiske. Begge produseres av R4. Den største forskjellen er at R4 slipper flere små oppdateringer, mens m3 samler opp disse og slipper dem i større pakker. Derfor får R4 raskere oppdateringer.

 

En ting trådstarter burde være ops på er at han skaffer seg det rette MINNEkortet. Velger man feil, så vil man ende opp med kort som gir slowdowns i enkelte spill.(veldig få spill, men hvem vet hvilke spill i fremtiden som også har dette problemet.)

Vil man ha et minnekort som kjører alle spill så kan jeg anbefale et japanprodusert Kingston 1GB kort. 2 GB er for treige, så med dem er man garantert slowdowns i enkelte spill.

 

Husk også å skaffe screen protectors fra Hori ^^

 

Edit: Hvis trådstarter ikke allerede har bestilt, så finnes det langt billigere sider enn modnet.no

 

Powerfeed: Ja, det er mulig å se film på ds'en. Men PSP fungerer mye bedre til dette vil jeg tro ettersom den har én stor skjerm istedet for to små. Man kan bare bruke en skjerm når man ser på film.

 

Men DS har flest interessante spill vil jeg påstå.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...