Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frøs bjellene av meg, men var fint å se at RBK har en stopper som kan bli ypperste klasse. Demidov var imponerende. Sånn utover det var det synd at RBK traff stanga, og at Fiorentina fikk ett offside-mål. Men når det er sagt så tror jeg nok at Fiorentina hadde at par gir til.. Virket som om de safet litt etter målet.

Lenke til kommentar

Hadde marginene mot oss, men tror nok Fiorentina hadde et ekstra gir inne ja. Hadde vi scoret, hadde de sikkert greid å lagt på til 1-2.

 

Er faktisk ikke så negativ til returmøtet. Konan inn for Ivers fra start og full skjerpings fra første sekund og dette kan gå. Husk at vi scoret i alle bortekampene i fjor.

Lenke til kommentar

Definisjonen er vel at det angripende laget ikke kan nyttegjøre seg av at en eller flere spillere står i offside (dvs at de er delaktig i spillet). Her var Mutu på innsiden av forsvarsleddet da skuddet kom, og hadde dermed kortere vei til målet. Det skal nevnes at han helt sikkert hadde skåret selv om han var onside, men det er irrelevant i følge regelboka.

 

Surt mål å slippe inn, men slik er engang fotballen.

Lenke til kommentar

Laget:

 

Rune A. Jarstein

 

Fredrik Stoor - Bjørn Tore Kvarme - Vadim Demidov - Andreas Nordvik

 

Roar Strand - Alexander Tettey - Per Ciljan Skjelbred - Abi Traoré

 

Marek Sapara

 

Yssouf Koné

 

Solid lag, men litt vel defensivt. Ville heller ha satset på Konan som spiss.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Det er et mysterium at Koné får lov til å starte. I hjemmekampen var han virkelig ræva. Nesten alle andre er bedre enn ham.

 

Skal man i det hele tatt få mål mot Fiorentina må det offensive spillet forbedres mange hakk i forhold til hjemmekampen. Fullt av feilpasninger og man brukte ALT for lang tid på å komme framover. Det funker virkelig ikke å bruke så mange støttepasninger, særlig ikke når pasningene er dårlige og at motspillerne får ballen.

Lenke til kommentar

Kone var dårlig ja, men det var også hele laget. Syntes han var en av ytterst få som klarte å vende bort motspillere å sette igang angrep, etter å ha møtt først. Steffen var jo heeelt håpløs i forhold. Kone virket også giftig, men det var det kanskje bare meg som syntes:P. Men som presisert av mange tidligere i tråden, RBK er jo ikke i sesong så vi kan nok ikke forvente det helt store enda.

 

Litt bortsett fra det med Kone, er jeg helt enig i hva 1r9b1k7 skriver om det offensive spillet :)

Lenke til kommentar

Dette begynner å se stygt ut. Strand ut med skade. Storflor inn. Man får bare håpe at ting går så galt at det blir riktig. Blir opp til unggutta å sikre dette. Skjelbred i angrep, Tettey på midten, og Demidov baki.

 

Laget i kveld:

Rune Jarstein - Christer Basma, Bjørn T. Kvarme, Vadim Demidov, Andreas Nordvik -

Didier Konan, Per C. Skjelbred, Alexander Tettey, Øyvind Storflor -

Marek Sapara -

Yssouf Koné.

Lenke til kommentar

Kjipt. Sitter med litt blandede føleleser nå. RBK hadde liksom aldri sjansen mot Fiorentina, men samtidig så skulle det ikke så altfor mye til at det kom noen mål til. Det trøstemålet på slutten gjorde det litt bedre. Det betyr jo litt da at RBK har scoret i alle bortekampene i Europa i 07/08. At Brann ble misbrukt i England gjør godt for meg, men skjønner at det ikke lover godt for norske representanter i europeisk fotball.

 

Jeg ser på årets sesong med håpefulle øyne. Nordvik hadde en dårlig kamp i kveld, men Demidov fortsatte i samme spor. RBK spiller middels fotball mot et italiensk lag i form. Men det er februar folkens. Tror dette laget kan utrette store ting når formen kommer og ting begynner å klaffe.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar

Enig i det meste jeg også. Nordvik hadde ikke helt dagen, men Demidov - han blir stor!

 

Men over til noe annet. Jeg er enig med Erik Solér faktisk når det kommer til kapteinsemnet. Jeg syns ikke at Tettey bør være visekaptein. Beto, Basma eller Ivers bør alle stå foran i køen spør du meg. Skal det på liv å død være en av den nye generasjonen, så går Tettey greit for meg, men ser ogs på Demidov som en god kandidat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...