Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden jeg ikke har sett han noe særlig i aksjon så kan jeg ikke uttale meg om han kommer til å bli en hit i RBK eller ei. På en side så er det morsomt at RBK henter nye spillere, men jeg stiller et spørsmålstegn ved ambisjonsnivået når våre eneste kjøp (så langt) er to adeccospillere uten de helt store merittene å vise til.

Lenke til kommentar

Jeg er en svoren fan av RBK og Kjernen-medlem. ;) Når det er sagt... jeg tror John kommer til å føye seg i rekken av Christer George og Dagfinn Enerly-typene, de som aldri fikk fast plass, men som imponerte tidvis når de kom inn på laget. Likevel håper jeg inderlig at han sikrer seg en fast plass, så kan Steffen Iversen endelig spille midtspiss igjen. På venstrevingen skal ikke Traoré spille, siden Judas stakk til Romania så bekler han venstrebackposisjonen, dermed blir nok John å spille en del på den vingen. Vi har sikret oss to av de ti beste spillerene i fjorårets Adeccoliga (Demidov og John), så det høres lovende ut. :)

Forøvrig..... er det noen andre som skal på RBK - Fiorentina? Jeg tar turen fra Østlandet dit. Når legges billettene ut for salg?

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke har sett han noe særlig i aksjon så kan jeg ikke uttale meg om han kommer til å bli en hit i RBK eller ei. På en side så er det morsomt at RBK henter nye spillere, men jeg stiller et spørsmålstegn ved ambisjonsnivået når våre eneste kjøp (så langt) er to adeccospillere uten de helt store merittene å vise til.

Kanskje grunnen til at RBK har kjøpt to spillere fra nest øverste hylle er overprisingen av norske fotballspillere??

Folk må slutte å klage på at norske lag henter utenlandske spillere, det er jo småklubbene sin feil Odd vil ha 30 millioner totalt for R.Jarstein og E.Ruud. Dette laget skal altså spille i Adecco ligaen neste år. Og de vil ha totalt 30 millioner for to spillere som til sammen har en (1) landskamp å vise til. Og det var en treningskamp atpåtil.

Tror Rosenborg gjør det smart i å se etter spillere lenger ned i systemet. Dessuten skal ihvertfall ikke jeg klage på toppklubbene i Norge når de henter utenlandske spillere. Ikke før klubber som Odd og Haugesund, og fler med de stopper å kreve Premier League summer for sine talenter. Minner om at Haugesund tviholdt på Christian Grindheim da de hadde rykket ned til 2.divisjon for noen år siden. Han var et av norges største talenter og hva sa klubben? -Vi selger ikke, han har kontrakt og tar ikke skade av å spille et år i 2.div. Han ble solgt et par uker etter, heldigvis. Seks måneder etterpå gjorde han debut på landslaget. Så da skjønner man hvor mye makt disse klubbene har over spillerne. Han kunne bli landlagspiller eller 2.divisjonspiller. Helt opp til klubben. Jeg mener alle spillere burde få en nedrykksklausul i kontrakten sin.

Lenke til kommentar
Så når et lag rykker ned, kan alle spillerne som føler for det forlate klubben gratis?

Goscinny :xmas:

Vet ikke om du prøver å provosere med dumme svar G, eller om du faktsik er så kunnskapsløs.

En klausul har ingenting med å gå gratis, men at ved et nedrykk så kan spilleren forlate klubben hvis en ny klubb kjøper han fri mot et avtalt, fastsatt beløp. Eksempel:

Rune Jarstein signerer kontrakt med Odd. Hvis de rykker ned kan han forlate klubben for eks: 8 millioner kroner. Dette er veldig vanlig for gode spillere i toppdivisjoner i europa. Spesielt spillere som har landslagsambisjoner. Dette er også med på å gjøre fotballspillere til mindre slaver en de er idag. De kan faktisk ikke velge om hvor de skal jobbe. De må jobbe for sin klubb til kontrakten går ut eller noen kjøper de fri. Dette er jo egentlig helt forkastelig og noe Bosman prøvde å gjøre noe med. Han fikk til deler av det han ønsket, men det er fortsatt en lang vei å gå.

Lenke til kommentar

Spennende.

Håper for deres del at:

- Han får tid på seg, med spillerstallen dere rår over pr dags dato er det totalt urealistisk å håpe på seriegull neste sesong

- At Eggen senior holder seg vekk

- At Eggen jr. ikke blir akkurat lik Morgan Andersen, som var grunnen til at han forlot FFK.

Lenke til kommentar
- Han får tid på seg, med spillerstallen dere rår over pr dags dato er det totalt urealistisk å håpe på seriegull neste sesong

Ikke for å starte en helt ny diskusjon, men her er jeg særdeles uenig med deg. Jeg mener at RBK kan være med å kjempe om gullet neste sesong, selv med dagens stall. Kommer det forsterkninger i forsvarsleddet så er RBK favoritter til seriegullet.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg, jeg er ikke den som tror at trenerer han skyld i alt. Og RBK spilte til tider helt på trynet sist sesong, særlig bakover, men også ofte fremover. Nå som dere har mistet 2-3 gode forsvarere og sliter med å få inn nye, så ser jeg ikke helt potensiale der.

Dere er veldig gode på midten, med to av norges største talenter i Skjelbred og Tettey, men med en lat Sapara, en Konè som kun spiller for seg selv og en lat og umotivert Steffen Iversen, skal det skje store ting før dere blir reelle utfordrere.

For ikke å snakke om at 3x år gamle Basma enda ikke har lært seg en enkel of effektiv offsidefelle...

Dessuten, dere trenger 3 nye forsvarere, er det realistisk å tro at de vil finne hverandre første sesongen?

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

I mine øyne besitter RBK norges klart beste midtbane/angrep. Kvartetten Tettey, Skjelbred, Sapara og Demidov/Konan/Traorè/Pelu kommer til å bli lysende (for å bruke et fantastisk FM-uttrykk). På topp har vi Iversen og Konè med Jo Sondre, Pelu og Konan som førsteutfordrere. I form så er Iversen norges beste angriper, men han har et bunnivå som ikke ligner grisen.

RBKs primære mål må være å få satt sammen en god forsvarsfirer som kan være med på å starte angrep. Vi har savnet en spillende midtstopper helt siden Hoftun la skoene på hylla. Kanskje har vi funnet en slik i Demidov?

Håper vi nå med Hamrèn klarer å lokke til oss to midtstoppere samt en venstreback (hvis ikke har man Traorè og Nordvik som backup) med internasjonalt snitt. Skjer ikke dette kan det bli mye av det samme som i år. Det hjelper ikke å skåre mye mål når man får 2-3 i sekken i hver eneste kamp. :)

.... og der var plutselig Jarstein klar for RBK. Tjo-bing! :D

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Pelu: Har jeg få forventninger til. Å komme fra Adeccoligaen i en alder av 26 år lover ikke helt bra etter min mening.

Jarstein: Her må jeg se prisen først. Har vil betalt over 12 mill. er det alt for mye etter min mening. Han er for all del god, men 12 mill+ er han ikke verdt.

Hamrén: Har veldig tro på ham. En Hareide-lignende type med litt pondus er det vi trenger nå. Eneste kjipe er at han ikke kommer før halvveis inne i sesongen.

Men de har ikke fått på plass det viktigste. FORSVARSSPILLERE!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...