Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At en Molde-supporter kommer og kaller RBK for en kjøpeklubb er ikke annet enn direkte trist.

Ellers har du noen gode poeng. TKK var jo sportslig leder i Monaco og var med på å få dem opp igjen til Ligue 1.

Joda, men med logikken som legges til grunn for Moldes suksess kan vel da også brukes for Monacos retur til suksess, bare med tigangern i forhold til penger brukt. Og hvor gode ble de egentlig? Hvilke spillere var han med og oppdaget? Spør fordi jeg ikke vet.

Lenke til kommentar

At en Molde-supporter kommer og kaller RBK for en kjøpeklubb er ikke annet enn direkte trist.

Ellers har du noen gode poeng. TKK var jo sportslig leder i Monaco og var med på å få dem opp igjen til Ligue 1.

Joda, men med logikken som legges til grunn for Moldes suksess kan vel da også brukes for Monacos retur til suksess, bare med tigangern i forhold til penger brukt. Og hvor gode ble de egentlig? Hvilke spillere var han med og oppdaget? Spør fordi jeg ikke vet.

Så er det ingen som har nektet for at Monaco er ett kjøpelag. Hadde vi i Rosenborg fått pengene Monaco hadde fått hadde vi nok gladelig byttet ut ett ansikt eller to.

Problemet mange har med Molde er at dere som supportere selv ikke innser at klubben selv har kjøpt dere til suksess. Hver gang jeg møter en Molde-supporter og temaet kommer opp er det ikke spesielt vanskelig og få frem poenget.

Rosenborg brukte også penger da dem hadde det. Men det var en periode da Rosenborg var som best, da det omtrent var 10 trøndere og en islending med trønderdialekt som herjet med de fleste og det meste.

Molde har vært fllinke å forvalte pengene sine, henter landets største talenter og selger dem videre til en kompis en kompis dem hadde i Cardiff til helt latterlige summer ryktes det om.

Ser jo hvor bra dem har gjort det der.

Dersom TKK hadde komt til Rosenborg for å bli SD hadde ikke han hatt muligheten til å benytte slike pengesummer som han hadde tilrådighet i Monaco, fordi slike penger ikke finnes i Rosenborg. Det er ikke rike onkler i Trøndelag som bygger stadion, lønner trener, lønner spillere og betaler for ditten og datten av alt tenkelig og utenkelige prosjekt. Det er en ledelse som er oppfostret på karsk og kammeratslighet. TKK hadde fått en tøff oppgave, Rosenborg er den klubben i Norge det blir satt størst forventninger til. Det er den ene klubben i Norge der seriegull faktisk aldri har vært noe annet enn minstekravet, slik vil det alltid være. i snart 25 år har Rosenborg vært ett lokomotiv i Norsk fotball, erobret alt, gjort det meste, spilt kvartfinale i Champions League, slått de aller aller største og sterkeste klubbene i Europa. Det blir forventet at vi en dag er tilbake på samme nivået. Hadde TKK kommet i den posisjonen han ønsket hadde han visst at det hadde blitt forventet at han brakte oss dit fort. Han har visst at han er klok når det kommer til kjøp og salg av spillere, noe vi dessverre har manglet i Rosenborg de siste årene. Vi er nok den klubben som har fått minst igjen for mange av våre talenter og nøkkelspillere fordi mange av dem forsvinner på utgående kontrakter.

Rosenborg har ikke muligheten til å vær en kjøpeklubb, vi er tvunget til å drive økonomisk. Vi kan ikke oppføre oss som barn som bruker penger som fulle sjømenn for deretter å springe til onkel og få mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fin forsvarstale men jeg biter ikke på. Eggen var fantastisk, ikke noe å si på det, men nå er det virkeligheten som kommer til å bite dere i ræva. Ser allerede frem til neste sesong under ledelse av bruttern, kommer til å bli underholdende å se bortskjemte trøndere snu seg mot enda en av sine egne :)

Lenke til kommentar

Fin forsvarstale men jeg biter ikke på. Eggen var fantastisk, ikke noe å si på det, men nå er det virkeligheten som kommer til å bite dere i ræva. Ser allerede frem til neste sesong under ledelse av bruttern, kommer til å bli underholdende å se bortskjemte trøndere snu seg mot enda en av sine egne :)

Du trenger ikke å bite på, dersom det er noe du mener er direkte feil kan du påpeke det. Eller du kan akseptere realiteten i stillhet.

Det er ikke virkeligheten som kommer å biter oss mer i ræva enn at fremfor å være fullstendig dominant har vi fått konkurranse, det er ikke slik at vi ikke har vunnet medaljer etter Eggen, vi har tatt flere medaljer enn Molde selv etter Eggen ga seg, gull både i 2003, 2004, 2006, 2009 og 2010.(Siste riktignok med Eggen) Jeg regner ikke sølv og bronse som medaljer.

Jeg tror ikke vi tar gull til neste år, selv om det strider litt i mot sin natur å si noe så tror jeg ikke Brutter'n er mannen til å lede en så stor klubb som Rosenborg. Det var ingen som stilte forventninger til han når han kom, nå som han er permanent ansatt vil presset øke. Da trur jeg han lider en bitter skjebne og vi ser nok en ny Tørum exit og trenerjakt i 2016.

Det enkleste hadde nok vært å hentet Trond Sollied eller Erik Hamrèn, men vi får stå bak enda en snodig avgjørelse.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

De fleste er negative allerede.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...