Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Målforskjellen kan bli avgjørende.

 

Hvis RBK taper begge sine kamper (mest sannsynlig), mens Valencia vinner hjemme mot Schalke og klarer uavgjort mot Chelsea (også rimelig sannsynlig), så ender alle tre lagene på 7 poeng. Da vil interne målforskjell mellom de tre lagene avgjøre. RBK har 4-2, Valencia har 1-4, Schalke har 2-1. Hvis Valencia vinner 1-0 over Schalke, mens vi taper 1-0 mot Schalke, så er målforskjellen til Rosenborg 4-3, Valencia 2-4, Schalke 3-2. Da er RBK og Schalke med et plussmål hver og da er det antall bortemål som teller og der vinner Schalke dessverre.

 

Ingen tvil om at denne gruppe blir uhyre spennende.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ja, men slik jeg forstår det er det den interne poengforskjellen mellom de tre lagene på 7 poeng som vil telle og den kan altså bli lik mellom Schalke og RBK selv med to RBK-tap. Hvis den er lik, så er det målforskjellen som teller.

 

Vet ikke hvordan dere tolker dette:

 

If two or more teams are equal on points on completion of the group matches:

1. higher number of points obtained in the group matches played among the teams in question;

2. superior goal difference from the group matches played among the teams in question;

3. higher number of goals scored away from home in the group matches played among the teams in question;

4. superior goal difference from all group matches played;

5. higher number of goals scored in all group matches played;

6. higher number of coefficient points accumulated by the club in question, as well as its association, over the previous five seasons.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Sånn som Chelsea spilte på Brua tidligere i høst og mot Shalke på tirsdag, tror jeg RBK har en sjangs. Men det forandrer jo ikke at Chelsea har et av de beste mannskapet i verden. Jeg har ikke akkurat noe god følelse. Men det hadde jeg heller ikke borte mot Chelsea eller hjemme og borte mot Valencia. Jeg hadde det mot Shalke da. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...