Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ojoj. Ble litt mye øl i går. Uansett så har ikke Iversen-skjorta passa bedre enn den gjør i dag. Må si at jeg aldri har vært med på en større fotball-opplevelse. Noen sier jo det var større enn Milan. Jeg vet ikke, for da var jeg ikke gammel nok til å dra på byen å se kamp. Men i går var det magisk. Når Rosenborg ble applaudert i de siste minuttene, fikk jeg faen meg klump i halsen. Hatten av til troillungan.

 

Det er i stunder som disse at man skulle ønske Tippeligaen varte i 7-8 runder til.

Lenke til kommentar

Se filmen hos Youtube

.....................S...U...T...D...P

Chelsea.........2...2...0...3...8

Rosenborg.....2...1...1...2...7

Schalke 04.....1...1...2..-1...4

Valencia.........1...0...3..-4...3

 

28.11.2007 Rosenborg - Chelsea kl. 20:45

28.11.2007 Valencia - Schalke 04 kl. 20:45

11.12.2007 Chelsea - Valencia kl. 20:45

11.12.2007 Schalke 04 - Rosenborg kl. 20:45

 

Noen som tørr tippe på resultatene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

28.11.2007 Rosenborg - Chelsea kl. 20:45 (0-1) 1-2

28.11.2007 Valencia - Schalke 04 kl. 20:45 (2-0) 2-1

11.12.2007 Chelsea - Valencia kl. 20:45 (0-0) 2-0

11.12.2007 Schalke 04 - Rosenborg kl. 20:45 (0-1) 1-2

Lenke til kommentar
28.11.2007 Rosenborg - Chelsea kl. 20:45 (0-1) 1-2

28.11.2007 Valencia - Schalke 04 kl. 20:45 (2-0) 2-1

11.12.2007 Chelsea - Valencia kl. 20:45 (0-0) 2-0

11.12.2007 Schalke 04 - Rosenborg kl. 20:45 (0-1) 1-2

Jeg vil tro noe lignende jeg også, og da går jo Rosenborg videre.

 

Tipper Valencia slår Schalke hjemme og at Chelsea slår Valencia.

 

Er usikker på om Rosenborg kan håpe på bedre enn uavgjort hjemme mot Chelsea og frykter borte mot Schalke.

 

 

 

Med tanke på de kampene de har spilt i CL i år ser det meget lyst ut.

Lenke til kommentar
Kan håpe på dette:

 

Valencia - Schalke 1-0

Rosenborg - Chelsea 2-2

Schalke - Rosenborg 2-0

Chelsea - Valencia 1-1

 

Gir følgende tabell:

 

Chelsea 10

Rosenborg 8

Valencia 7

Schalke 7

 

Skal uansett mye til for at UEFA-cup-plassen ryker. Da skal alle resultater gå i mot oss.

 

Så framt Valencia IKKE vinner begge de to siste kampene sine så har vi UEFA-cup-plassen. (Chelsea må da klare å ungå tap hjemme mot de?!) Med mindre gutta klarer enda et lite mirakel blir vi vel stående med 7 eller 8 poeng.

 

Vi kan jo alltids håpe på at resten av kampene blir uavgjort :)

Lenke til kommentar
Hm, og det er ikke usannsynlig ettersom Chelsea neppe har noe å spille for i kampen mot Valencia.

 

Vil si det er ca. 10% sjanse for 4.plass, ca. 45% sjanse for 3.plass og ca. 45% sjanse for 1./2.plass for Rosenborg.

 

Det som er så fint med CL er at pengepremiene til kampene normalt gjør at lagene yter sitt beste. En seier i gruppespillet gir 7,5 millioner. Dette er mye penger selv for store lag som Chelsea.

 

Rosenborg fikk snaut 16 millioner kroner for å kvalifisere seg for gruppespillet i høst. Så langt har trønderne spilt inn 40 millioner kroner (5,1 millioner euro) denne sesongen.Dette er hva klubbene honoreres med - i millioner kroner - i resten av sesongens mesterliga:

 

*3 for hver kamp - uansett resultat

*2,25 ved uavgjort

*4,5 ved seier

*16,5 (åttedelsfinale)

*18,7 (kvartfinale)

*22,5 (semifinale)

*30 (tapende finalist)

*52,5 (vinner)

Lenke til kommentar
Herlig kamp. Hvem i sine mest bebartede, og forfyllede drømmer kunne ant noe sånt? Synd at det ikke blir to til. Det hadde vært en fryd å stått ved Glommas bredd, og sett på en viss stornebbet badeand som lovde en liten svømmetur. :thumbup:

Jeg er faktisk litt glad for at Koné ikke scora på 2 av sine 3 100% sjanser... :whistle:

 

Jeg har forresten lovt å bade naken i Glomma i kveld, hvis Rosenborg vinner

 

Resten av innlegget var ikke så viktig!

"...hvis Rosenborg vinner 4-0..." :thumbup:

 

Det ble fiskesuppe (bearbeiding av en six-pack), badestamp, cognac og sigar i går kveld. Helt utrolig!! Snakka med flere folk på telefon i går etter kampen, men tror ikke de fikk med seg hva jeg sa. JEG GREIN EN FOSS ETTER KAMPEN!

 

Gratulerer med trøndere med en velfortjent seier i går. Håper Brann kan få blod på tann og spille godt neste år i CL, LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Hm, og det er ikke usannsynlig ettersom Chelsea neppe har noe å spille for i kampen mot Valencia.

 

Vil si det er ca. 10% sjanse for 4.plass, ca. 45% sjanse for 3.plass og ca. 45% sjanse for 1./2.plass for Rosenborg.

 

Ville vel sagt 5% for 4de, 60% for 3dje og og 35% for videre spill i CL.

Årsaken til det er at jeg er imponert over schalke. Slik Valencia spiller nå tar de ikke 3 poeng mot schalke. Det kan fort bety at vi må vinne mot Schalke borte med 2 mål for å komme videre.

Lenke til kommentar
Men når man hører den på radioadressa så merker man ikke så mye forskjell likevel. Makan til engasjert og genial kommentator=D Ehm, skal egentlig være "Trondhjæms fotballag" da.. Men mulig du mente Norges da^^

Joda, radioadressa funker bra, men hadde ikke hatt noe imot å SETT målene :p

Og det var bevisst at jeg bytta ut "Trondhjæm" med "Norge" fordi jeg regner med at det er flere enn oss Trøndere som bøyer seg i støvet for Rosenborg nå :)

Lenke til kommentar

Dette:

Rosenborg-Chelsea U

Valencia-Schalke H

 

er bedre for Rosenborg enn dette:

Rosenborg-Chelsea H

Valencia-Schalke B

 

 

Men Rosenborg får tenke på seg selv. Går det ikke, så går det ikke.

 

Forresten, hva skjer fram mot Chelsea-kampen? Blir det noen skikkelige treningskamper? Liker ikke at vi skal gå så lenge uten ligaspill...

Lenke til kommentar
Forresten, hva skjer fram mot Chelsea-kampen? Blir det noen skikkelige treningskamper? Liker ikke at vi skal gå så lenge uten ligaspill...

 

Er nervøs for det jeg også. Nå har vi endelig fått 'litt' fart og glød i gutta, så nå passer det veldig dårlig med 3 ukers pause før det skjer noe.

Lenke til kommentar
Forresten, hva skjer fram mot Chelsea-kampen? Blir det noen skikkelige treningskamper? Liker ikke at vi skal gå så lenge uten ligaspill...

 

Er nervøs for det jeg også. Nå har vi endelig fått 'litt' fart og glød i gutta, så nå passer det veldig dårlig med 3 ukers pause før det skjer noe.

 

Treningskamp eller to hadde vel vært perfekt.

Lenke til kommentar

Ser ut som RBK skjønner dette.

 

Fra VG:

Flere av RBK-spillerne reiser på landslagsoppdrag over helgen. Utfordringen for Rosenborg blir å holde trøkket oppe nå som den norske serien er slutt - mens Champions League-konkurrentene har full trøkk i sine ligaer. Før Chelsea-kampen prøver RBK å få til en treningskamp.

 

- Nå er vi først og fremst fokusert på å gjøre en formidabel jobb mot Chelsea, sier Trond Henriksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...