Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig, det fungerte veldig bra med Fredheim Holm og Chibuike. Hvis de hadde spilt sammen slik oftere hadde de sikkert blitt mer samspilte og det hadde blitt enda bedre. Jeg fatter ikke hvorfor han roterer så voldsomt på oppsettet når det for meg er logisk at det hjelper om de kjenner hverandres reaksjoner og spillestil bedre.

Lenke til kommentar

Jepp, men jeg ville heller sett Burger på benk, DFH pushet opp og kanskje la Ankersen prøve seg som kant (siden han er useless defensivt). Eventuellt pushe ut midsjø og starte selnæs (vet ikke om han var såpass ute av form at han ikke kunne startes)

• Liker 1
Lenke til kommentar

DFH og Chibbu er uten tvil vårt beste offensive våpen av samtlige spiss-par man kan lage i dette laget.

De har kreativiteten, teknikken og innsatsen til å kunne utføre ting på egen hånd, samt at DFH egentlig har en ganske så god skuddfot (plasseringsevne).

Problemet er dog (som de fleste allerede har nevnt) at Jönsson tydeligvis ikke er fornøyd med hvordan de har fremstått, eller så tester han enda (å teste langt ut i sesongen er uansett for sent, nå burde man ha et foretrukket valg).

Men som sagt flere ganger tidligere, gleder meg til Alas er klar for spill, slik at vi kan prøve han og Dockal på hver sin kant, med Selnæs og Henriksen på midten, og DFH + Chibbu fremst på banen.

Bakover foretrekker jeg (hadde ikke trodd jeg skulle si dette) Rønning og Strandberg på midten, mens Høiland od Dorsin er foretrukket på hver sin kant.

Ankersen kan man slenge innpå hvis man leder eller vil trekke backene lengre opp på banen (dog skal man ikke undervurdere innleggene som Høiland tidvis glimter til med).

Prica, Ivers, Midtsjø og Svensson kan duge som gode innhopp (Svensson med arbeidsvilje og innsats, Prica og Ivers med kompetanse, og Midtsjø med sin allerede gode offensive og tekniske fotball).

Prøv dette en stund, så får man heller justere om det går flere kamper uten resultat.

Nå har vi kommet til et punkt vi bare må gamble uansett, og da er det bedre å la de spillerne som faktisk har spilt best få spilletid.

Edit:

Forøvrig vil jeg slenge meg med på Jönsson-diskusjonen også.

Jeg etterlyste i fjor mer engasjement fra Jönsson, og selv om han skal ha skryt for at han prøver, så mener jeg han kjefter og skriker mye mer enn han faktisk er engasjert.

Som en annen påpekte, å måtte skrike og kjefte på spilleren er en trener-teknikk fra steinalderen, dette lærer man til og med på C-lisens kurset (barnefotball), og ikke bare fordi det sårer barna, men også fordi det på ingen måte bedre forholdet mellom en trener og en spiller.

Det skal være gjensidig respekt, og selv om det skal være klart at treneren har autoriteten, så må samtidig den nevnte respekten ligge i bunn hvor man snakker og gir beskjeder på en ordentlig og rolig måte.

Spillerne responderer til dette på en mye bedre måte enn hos en trener som bare kjefter, roper og skråler.

Skal en trener ha autoritet skaffer han dette via disiplin som kan oppnåes uten å skrike, og via å være rolig når han skal gi beskjeder.

Så får man heller bruke engasjementet sitt når man skal oppildne spillerne og gi de motivasjon.

Endret av Snurreleif
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mange gode poenger der. Trodde aldri før sesongen at jeg skulle foretrekke Høiland bakover før sesongen, men dæng som han har hevet seg denne sesongen.

Ellers: flere enn meg som følte tidvis i går at spillerene har lest litt for mye om Sleivdal IL i gode gamle Boing? "HAN FINTER AT HAN GÅR RETT FREM. OG HAN GJØR DET!!!" Flere ganger i går der spillerene bare løp rett frem rett i nærmeste motspiller. wtf?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mange gode poenger der. Trodde aldri før sesongen at jeg skulle foretrekke Høiland bakover før sesongen, men dæng som han har hevet seg denne sesongen.

Ellers: flere enn meg som følte tidvis i går at spillerene har lest litt for mye om Sleivdal IL i gode gamle Boing? "HAN FINTER AT HAN GÅR RETT FREM. OG HAN GJØR DET!!!" Flere ganger i går der spillerene bare løp rett frem rett i nærmeste motspiller. wtf?

Hørte du ikke Rambo skrek fra sidelinja når Midtsjø brøt innover da? Ropte og hoia om at han skulle bare brøyte seg rett gjennom, bruk muskler.

Lenke til kommentar

John Chibuike fikk seg et kakk under kneet i kampen mot Lillestrøm og måtte byttes ut i pausen. Nigerianeren våknet med en hevelse rundt kneet dagen etter, som ikke har blitt mindre. Dermed må han forbli hjemme i Trondheim mens Rosenborg drar til Almaty.

http://www.rbk.no/news/article/kyyvyzu1mqax1llisw3p2mztu/title/chibuike-blir-hjemme

Greit, trekker tilbake litt av Janne-dissen for å bytte chibbe, fikk aldri med meg at han gikk ut med skade. Da ser ihvertfall møte mot Ordobasy trygt ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...