Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Rosenborg Ballklub 2018

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når de på banen ikke engang har grunnleggende fotballferdigheter som å møte ballen og legge igjen skolesekken i garderoben - så må det sterk lut til. De burde piskes til terping av grunnleggende fotballforståelse og teknikk. Og ikke minst bør de lære seg å dempe ballen, samt å ta ned ballen - fremfor å bedrive med denne jævla bortennisheadinga frem og tilbake, til den tilfeldigvis havner til en eller annen med- eller motspiller. Makan! Og det tøyset de bedriver med, betaler jeg penger for å få lov til å sitte å se på? Meget skuffa nå - ødelegger 16.mai-kampen mot Hønefoss og ødelegger kveldens kamp mot Odd, to lag dere bør klare slå. Gutta er for feige foran mål rett og slett. Ingen bevegelser, ingen intitiativ, ingen kreativitet. Jeg spyr!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner frustrasjonen når det kommer til at vårt kjære RBK ikke spiller så godt vi forventer de skal spille, men sannheten at vi har måtte starte på nytt gjennom flere sesonger nå, og den ene gangen ting virket å bli penset inn på det gamle sporet (Hamrèn), så mistet vi han tilbake til Sverige.

Samtidig mener jeg folk må kunne vise litt tålmodighet, vi er kun 10 kamper inn i sesongen, og det er alt for tidlig til å begynne å messe om dommedags-tilstander (mye likt det vi gjorde i fjor).

Er det noe vi burde ha lært av PL-sesongen som nettopp ble avsluttet, så er det at det fortsatt er vanvittig mange poeng igjen å kjempe for, og nok tid til å finne et optimalt spisspar på topp.

Det skal også sies at vi virker værei nok en sesong hvor mye av ansvaret virker å være lempet på ungguttene (Svensson, Henriksen, Selnæs) noe som tross alt ikke skal være nødvendig.

Selnæs har tross alt hatt en fantastisk sesong, men han fortjener å få spille seg opp i trygge rammer med et etablert mannskap rundt seg (som vi jo egentlig har), dette kommer han desverre ikke til gode i slike kamper så det må man vel regne med.

Med det sagt virker det også som om vi er skummelt avhengige av en lur Litj Ivers på topp i form for at vi i det hele tatt skal være en trussel foran mål.

Jeg forsvarer selvfølgelig ikke innsatsen den 16 Mai, eller i går, men jeg mener helt innerst fra levra at det er "standard RBK" å begynne med dommedags-profetier allerede.

Se på Arsenal hvor mange av tilhengerne begynte å rope at hoder måtte rulle, de endte på 3dje til slutt (desverre) etter en meget variabel sesong, hvorfor skal ikke noe sånt kunne skje oss om formen fortsetter i første omgang?

Dessuten vet vi alle som har følgt RBK at vi er sterkest på Høsten, vi har faktisk hatt en meget "ok" serieåpning sammenlignet med de årene hvor vi ligger på 7ende på så og si samme tidspunkt.

Lenke til kommentar

Høiland ble kåret til banens beste av Adressa, med en 5'er ...

Så Adressa er fasiten på hva andre mener eller hvor gode fotballspillere er?

Uansett, jeg har aldri ment at Høiland er en dårlig forsvarsspiller, men han er iallefall ikke en god moderne back som er med oppover i angrep.

Ankersen er nettopp en slik spillertype, og meget ung også, selv om han ikke får starte bør han iallefall få mye mer spilletid enn han har fått så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...