Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Ser på twitter nå at det er linka forsiden til morgendagens VG. Mush og Markus solgt. Takk for meg.

 

Sånn går det når besserweissere kjører klubbens økonomi til helvete, det verste er at de nekter å ta noen som helst kritikk for underskuddet.

Underskuddet som nå koster oss 2 av norges desidert største talenter..

 

Jeg hadde troen på at vi skulle kunne hevde oss i toppen og komme over hindringene, men nå ser dette dårlig ut.

 

Hoftun investerer i avdanka spillere som Rønning som ikke kan sèes på som en forsterkning i det hele tatt, mens økonomien blir rævkjørt og våre største talenter forsvinner, i samme vindu som vi mister Lustig.

Spillerne forlater ei synkende skute, og vi må begynne helt fra start igjen.

 

På den samme tiden investerer Molle norges største talenter, og får penger fra rike investorer samt at de vil spille for Champions League kvalifisering og dermed bli et enda større navn i skandinavia.

Holder Molle flyten oppe, så skal vi ikke se bort i fra at de kan bli en utfordrer til Nordens lag nå som FCK er i en relativt dårlig periode.

 

En trønders verste fotball-mareritt har aldri vært nærmere realisering.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal vi være det når vi mister 2 av våre beste spillere? Forsvinner Svensson er vi fucka.

 

Fornøyde var kanskje feil ord. Poenget er at alle spillere som har muligheten og som vil "bli noe" bør komme seg vekk fra Norge så tidlig som mulig. Spillere vet dette og RBK vet dette. Når da Brugge kommer på banen vil selvfølgelig spillerne slå til, når da RBK i tillegg får slike sinnsyke summer fra uferdige spillere som egentlig ikke har levert noen ting bør de være storfornøyde - særlig mtp. de økonomiske problemene i klubben.

 

Rosenborg skal da no ikkje ha interreser i at spillerane skal bli "kjempe gode" i utlandet, då det ikkje har betydning for klubben.

 

Henriksen blir et stort savn, er gøy for han.

 

Håper han tar en Skjelbreid, failer og kanskje kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Vi har godt av å komme oss ned fra tronen litt, dette har vi spurt om siden vi begynte vår tippeliga-rekke på 14 (ble det vel?) år med gull.

Vi har gått fra å være en respektert klubb med lokale spillere, til å bli en klubb som rett og slett har levd på store innkjøp og en, til tider, ufyselig oppførsel fra medgangssupporterne våre, som har dratt ryktet til RBK ned i søla (i lag med en god dose sjalusi/misunnelse så klart)

 

Det som skal til for at RBK skal opp igjen, er enten en lederskikkelse som klarer å få skikk på et lag med primadonna-nykker, eller spillere som er villige til å blø for drakta, og/eller økonomer som klarer å gjøre den forbanna jobben sin.

 

Vi trenger en spiller-revolusjon i Trøndelag, ikke ulik den de holder på å få til i Ranheim for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke salget av Henriksen hadde skjedd uten at Svennson hadde slått til i forrige sesong. Heldigvis har vi et midtbanetalent som vi kan falle tilbake på, men begge kommer til å savnes. Når laget gjorde det dårlig kunne vi alltid se på disse to for å forsikre oss om at klubben skulle bli bedre. Det blir ikke den samme trygghetsfølelsen som kommer frem når man ser på 20-30 mill istedet.

 

Uansett så må klubben skaffe seg en ny spiss og en midtbanespiller, i tillegg til høyrebacken som ikke er på plass enda.

 

Skal slite for å få tak i gullet i år etter det her.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det. Med tanke på at ligaen var like ustabil som ei alkoholisert husfrue i fjor så ser jeg ikke for meg noe annet i år. Alt man trenger for å vinne ligaen er jevn poengplukking som Molde hadde i starten av sin sesong. Dette var noe RBK kunne klart med en sterk midtbane, men ser jo ikke like lyst ut nå.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det. Med tanke på at ligaen var like ustabil som ei alkoholisert husfrue i fjor så ser jeg ikke for meg noe annet i år. Alt man trenger for å vinne ligaen er jevn poengplukking som Molde hadde i starten av sin sesong. Dette var noe RBK kunne klart med en sterk midtbane, men ser jo ikke like lyst ut nå.

 

Molde tar serie-gullet, dei er i ferd med å ta den posisjonen Rosenborg hadde i Norsk fotball for noen år siden. Dei har økonomisk styrke, dei har spillerstall og fakultet rundt laget som gjør dei til favoritter.

 

Vi mangler en høyre-back etter at Lustig gikk Gratis, vi mangler en midtbane motor i Henriksen, vårt eneste håp er at Dockal og Chibiuke blomster for fult, Prica er jo motorisk forann mål viss han holder seg skadefri, men er dette nok? neppe.

Lenke til kommentar

Pengene kommer godt med når de nå skal bygge hotell. Blæh!

Sånne kommentarer kan du spare meg for. Som jeg sa til DJ igår, RBK Eiendom og Rosenborg BK er ikke det samme firmaet. Økonomien til RBK Eiendom påvirker ikke fotballklubben.

 

For det første er jeg ikke på diskusjon.no for din del.

 

For det andre var hovedpoenget med innlegg mitt RBK's fokus på alt mulig annet enn fotball. Medlemmene i Rosenborg Ballklub har stemt 'ja' for bygging av hotell, noe som ikke har så mye med fotball å gjøre.

 

For det tredje:

"- Man har fått forklart og forstått forstått risikoen som ligger i prosjektet, og jeg tror også medlemsmassen i dag forsto at den ikke er så stor som enkelte trodde på forhånd. Dette er et prosjekt som på sikt vil generere vesentlige inntekter til den sportslige satsningen i Rosenborg Ballklub, sier Munkvold til RBK.no."

Ut fra det Munkvold i RBK Eiendom sier her så er en viss sammenheng mellom økonomien i RBK Eiendom og Rosenborg BK.

 

Nå er det godt mulig jeg ikke har fått med meg alt, men gjerne utvid min manglende kompetanse/kunnskap. :)

Lenke til kommentar

Pengene kommer godt med når de nå skal bygge hotell. Blæh!

Sånne kommentarer kan du spare meg for. Som jeg sa til DJ igår, RBK Eiendom og Rosenborg BK er ikke det samme firmaet. Økonomien til RBK Eiendom påvirker ikke fotballklubben.

 

For det første er jeg ikke på diskusjon.no for din del.

 

For det andre var hovedpoenget med innlegg mitt RBK's fokus på alt mulig annet enn fotball. Medlemmene i Rosenborg Ballklub har stemt 'ja' for bygging av hotell, noe som ikke har så mye med fotball å gjøre.

 

For det tredje:

"- Man har fått forklart og forstått forstått risikoen som ligger i prosjektet, og jeg tror også medlemsmassen i dag forsto at den ikke er så stor som enkelte trodde på forhånd. Dette er et prosjekt som på sikt vil generere vesentlige inntekter til den sportslige satsningen i Rosenborg Ballklub, sier Munkvold til RBK.no."

Ut fra det Munkvold i RBK Eiendom sier her så er en viss sammenheng mellom økonomien i RBK Eiendom og Rosenborg BK.

 

Nå er det godt mulig jeg ikke har fått med meg alt, men gjerne utvid min manglende kompetanse/kunnskap. :)

 

Det er 2 "selskaper" som er eigd av samme gruppe.

 

Når det regner på presten drypper det på klokkeren.

Lenke til kommentar

40 mill er mer enn nok penger for Bakenga og Henriksen. Hadde de spilt i Vålerenga hadde summen vært nærmere halvparten, så det viser i alle fall at Rosenborg fortsatt har et godt navn i Europa som ikke forsvinner med det første.

 

Sett at halvparten går til økonomisk drift, mens den andre halvparten går til forsterkninger, kan dere lett skaffe dere et mer slagkraftig lag, for en billigere penge. After all, mye av summen på disse 2 spillerne er den lave alderen, så den umiddelbare suksessen svekkes ikke fullt så mye.

 

Dere kan f.eks utkonkurrere AIK om Pontus Farnerud, kjøpe Vilsvik/Hagen/Hedenstad og en spiss ala Søderlund, Djurdjic eller Børven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...