Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forøvrig så tenkte jeg litt på dette med toppscorere i TIppeligaen. Årets toppscorer er Mos Abdellaoue med 17 mål. Dette er lite til en toppscorer å være. Så tittet jeg tilbake i historien, og dette fant jeg:

1996 - Harald Brattbakk - 28 mål

1998 - Sigurd Rushfeldt - 27 mål

 

Der snakker vi ekte toppscorere! Ett av de årene de spilte sammen hadde de visst 20 mål hver til den siste kampen, og de kom i en situasjon der de var alene med keeper, Brattbakk sentret til Rushfeldt så han fikk bli toppscorer. Så 21 til Rushfeldt og 20 til Brattbakk den sesongen. Ikke særlig tvil om at det var betydelig mer sus i serken på den tiden gitt. Og for all del, glem ikke at disse tallene er fra da serien hadde 14 lag, dvs 26 kamper. Og årets serie har 16 lag med 30 kamper, det gjør det enda mer imponerende. I toppårene hadde vår toppscorer et snitt på over 1 mål pr. kamp, det står det respekt av .

Lenke til kommentar

Var vell under kampen mot Lillestrøm nå i høst at Alsaker la fram statistikk mot Norges minst effektive spillere under kampen?

 

Guess who won.

 

Absolutt, men vi har desverre ikkje tradisjoner for å frambringe gode keepertalent.

Örlund i lag med Arason vil eg påstå er dei beste keeperane vi har hatt.

Her kan vi jo kanskje sjå litt på vår Keeper trener.

 

Espen Johnsen hadde noen syke kamper når han hadde en god dag. Desverre hadde han ikke mange gode dager.

 

Husker landskampen mot Spania.

Der kunne ingen i verden ha stått bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Priim: Kom tilbake når du har noe vettugt å si.

 

Kva er vettugt?

 

Anyhow, syns ikke Bakenga er noe god fotballspiller.

 

Syns enkelt og greit han ikke er bra nok, vi trenger en bedre målscorer.

Vi hadde noe greit på gang med Iversen og Prica. Prica og Bakenga funka ikkje heilt, Chibiuke og Prica fungerte greit til tider, kanskje spesielt dei 2 første kampene til Chibiuke.

 

Bakenga er vell en bakromsspiss, som fomler mye, bommer på åpenbare sjangser, litt lik det Kim Holmen var i Lyn.

 

Trenger vi noe sånt? neeh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...