Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Spenninga gjorde at eg holdt meg heime. Måtte ha både resultatet fra brann og odd samtidig.

Men litt kjedelig å gå glipp av stemninga på Lerkendal.

 

Det beste med kampen var likevel at Viking ikkje hang med på temposkiftet i 2. Når Rbk skifta gir havna dei heilt på etterskudd. Fortsetter dette i neste sesong er det virkelig håp. :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke han litt for gavmild med overgangs-budsjettet?

Må isåfall gå litt bort fra det om han kommer tilbake til et redusert budsjett og en ny eventuell finanskrise.

 

Njo nja, han brukte mye penger på "dritt"

Alså overprisa spillere, hadde også en del satingsprosjekt som gikk litt dårlig.

Men han var en del av Rosenborg sin storhetstid.

Lenke til kommentar

En del ja, men jeg har mer tro på at RBK har all verdens muligheter til å bli like gode som vi alltid har vært med dette mannskapet, bare man får inn litt innsatsvilje, motivasjon, og klubbfølelsen som gjorde at klubben jobbet som et lag og var samlet som en "familie".

 

Når til og med Henriksen begynner å klø i rumpa etter utlandet fordi vi ikke vinner nok, så er det et faresignal, siden han jo har pleid å være en av våre mest engasjerte RBK'ere.

 

 

Edit:

Om ikke akkurat like gode, så har vi iallefall mer enn nok av spillere som kan prestere høyt på et individuelt nivå, om man lar de.

DFH, Joar, Dockal, Chibbu, Bråthen, Svensson, Henriksen og Wangberg, er alle for meg "fremtiden", og kanskje neste år kan bli gjennombruddet for en eller flere av de, selv om Henriksen kanskje har sin beste sesong bak seg og at Svensson fikk sitt "gjennombrudd" i år.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Er jo sånn når du er ung og har hunger på suksee. Men Henriksen har et potensial til å bli god, bare han ikkje tar en Skjelbred å driter seg ut når han først får muligheten.

 

Men skjønner godt frustrasjonen i spillergruppe også hos oss som fans at vi søker tilbake ti det vi hadde engang på -90tallet, og kanskje rundt 2000-2004/5 da vi var på det sterkeste.

 

Men der spillere går ut må nye inn, viss Prica reiser har vi et lite spiss problem, om Henriksen reiser så blir jo det et tap, vi har jo faktisk skiftet ut store deler av startelveren på få år.

 

Edit på din edit oO

 

Nja, DFH har for mye skader, Bakenga er for inneffektiv. Dockal trenger vell vinteren i lag med Chibiuke for å komme skikkelig inn i gruppa, Vi har en bra keeper i Örlund en av tippeliganes mest solide, Wangberg er bra.

 

Ellers så er det vell ikke mye å si om "framtiden" vi har en bra spillergruppe, men vi mangler struktur og spillestil, vil eg påstå.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

For øyeblikket trenger vi vel mer backer/vinger enn spisser, da vi har flere alternativer.

 

Jeg glemte selvfølgelig også å nevne talenter som Riksvold, Aasbak, Selnæs og Langås (mener det er en til jeg fikk sansen for, men jeg husker selvfølgelig ikke navnet i farta).

 

Nja, DFH har for mye skader, Bakenga er for inneffektiv. Dockal trenger vell vinteren i lag med Chibiuke for å komme skikkelig inn i gruppa, Vi har en bra keeper i Örlund en av tippeliganes mest solide, Wangberg er bra.

 

Ellers så er det vell ikke mye å si om "framtiden" vi har en bra spillergruppe, men vi mangler struktur og spillestil, vil eg påstå.

 

Scratch DFH egentlig, han begynner å bli ganske opp i åra for å være en "fremtidig spiller".

Bakenga har vist lovende takter, samtidig som prestasjonene hans for U-21(?) laget har økt, flere utenlandske klubber sine U-lag som har skrytt av han.

Vi spiller ikke noen "viktige" kamper denne vinteren, så at de skal kunne komme i form frem til neste års sesong er ikke umulig.

Örlund har begynt å bli ustabil, og selv om han er en av TLs beste målvakter på sine gode dager, så kan han (stadig oftere) ha katastrofale inntredner, samtidig som Bråthen snart burde begynne å få sjansen (som han jo har i slutten) til å kunne gi Ôrlund litt matching, han er tross alt ikke gamle karen, og gode unge målvakter vokser ikke på trær (samtidig som målvakter kan stå i mål til de er langt over 40).

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Har troa på at Bratseth kan bidra godt til klubben hvis han får sjansen. Ser det er mange som slenger dritt om ham men man skal huske at dette var i en skikkelig motbakkeperiode for laget sportslig sett. Savnet og kontinuiteten til Eggen ble enormt, og med mange trenerbytter (bortimot hvert år) en lengre periode startet man raskt å bryte ned klubben fra det den var. At NAE ikke fikk fortsette i fjor, når han ville det sterkt selv, er en skandale. Også her var nok Hoftun i spissen. Hadde vært moro og visst situasjonen i dag hvis NAE hadde fått fortsette i fjor.

Lenke til kommentar

For øyeblikket trenger vi vel mer backer/vinger enn spisser, da vi har flere alternativer.

 

Jeg glemte selvfølgelig også å nevne talenter som Riksvold, Aasbak, Selnæs og Langås (mener det er en til jeg fikk sansen for, men jeg husker selvfølgelig ikke navnet i farta).

 

Nja, DFH har for mye skader, Bakenga er for inneffektiv. Dockal trenger vell vinteren i lag med Chibiuke for å komme skikkelig inn i gruppa, Vi har en bra keeper i Örlund en av tippeliganes mest solide, Wangberg er bra.

 

Ellers så er det vell ikke mye å si om "framtiden" vi har en bra spillergruppe, men vi mangler struktur og spillestil, vil eg påstå.

 

Scratch DFH egentlig, han begynner å bli ganske opp i åra for å være en "fremtidig spiller".

Bakenga har vist lovende takter, samtidig som prestasjonene hans for U-21(?) laget har økt, flere utenlandske klubber sine U-lag som har skrytt av han.

Vi spiller ikke noen "viktige" kamper denne vinteren, så at de skal kunne komme i form frem til neste års sesong er ikke umulig.

Örlund har begynt å bli ustabil, og selv om han er en av TLs beste målvakter på sine gode dager, så kan han (stadig oftere) ha katastrofale inntredner, samtidig som Bråthen snart burde begynne å få sjansen (som han jo har i slutten) til å kunne gi Ôrlund litt matching, han er tross alt ikke gamle karen, og gode unge målvakter vokser ikke på trær (samtidig som målvakter kan stå i mål til de er langt over 40).

 

Enig med keeper utalelsene dine egentlig, du ser jo hva dei store keepera har fått sjangsane sine i fra, Julio Cesar, Valdes og Casillas begynte å spille fast i fra dem var 17-19 år, har vell stått rimelig fast siden.

 

Hadde vært moro og visst situasjonen i dag hvis NAE hadde fått fortsette i fjor.

 

Seriegull ville situasjonen ha hett.

Lenke til kommentar

Jupp, og De Gea (som har begynt å bli varm i trøya for en av verdens største klubber).

Jeg sier jo heller ikke at vi skal vrake Örlund helt, men jeg synes det burde legges litt mer opp til en rivalisering de to i mellom, slik at begge må slite for å få spille og evt. forbedre seg på ulike punkter.

 

En vinn-vinn situasjon for klubben etter min mening.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jupp, og De Gea (som har begynt å bli varm i trøya for en av verdens største klubber).

Jeg sier jo heller ikke at vi skal vrake Örlund helt, men jeg synes det burde legges litt mer opp til en rivalisering de to i mellom, da begge må slite for å få spille og evt. forbedre seg på ulike punkter.

 

En vinn-vinn situasjon for klubben etter min mening.

 

Absolutt, men vi har desverre ikkje tradisjoner for å frambringe gode keepertalent.

Örlund i lag med Arason vil eg påstå er dei beste keeperane vi har hatt.

Her kan vi jo kanskje sjå litt på vår Keeper trener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...