Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Rosenborg Ballklub 2018

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Du må huske at disse spillerne hadde et annet forhold til Europa enn det de unge har i dag. De unge i dag har en ide at man skal ut i Europa, helst så tidlig som mulig. Jeg føler at spillerne på den tiden ikke hadde samme tanker om det. Selvfølgelig, å komme til Europa var stort for dem og, men føler tankegangen var mer "blir jeg solgt, så blir jeg det".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skammelsrud er vel fra Rakkestad, hvis jeg ikke husker helt feil?

Poenget mitt var uansett at Skammels er en RBK-legende fra 90-tallet, og han bryter til og med på trøndersk når han prater, så han er godkjent trønder i min bok. Forbanna synd at det sluttet som det gjorde. Hadde han fått et ekstra år som han ville hadde han fortsatt vært i trenerteamet, tipper jeg. Eventuelt på annen måte involvert på Brakka.

Lenke til kommentar

Rakkastad er ikke langt fra Sarpsorg. Uansett, joda, men poenget er bare hvor gode RBK var lokalt. Det er ganske sykt at 10 opprinnelig trøndere klarte å være med på å slå AC Milan borte. I dag så ser man kanskje 1 eller 2 unge talenter på laget som er fra byen. Mange lag har vel ikke lokale unggutter som er gode nok. Så et sted må noe ha stoppet opp.

Lenke til kommentar

En god beskrivelse på hvorfor norske lag klarte å hevde seg på en bedre måte i Europa tiligere som jeg fant på twitter (ikke ordrett og noe lagt på):

For eksempel da RBK slo Milan og Real hadde lagene krav at de skulle være i alle fall 7-8 fra eget land i starting XI. Ikke at det tar vekk prestasjonen til RBK, men det var færre utlendinger i troppene. Se for eksempel på lag som Braga og Porto. Spesielt Braga har vel 9 bra Brasil i starting XI, noe som egentlig er ganske så sykt. Reglene i dag er helt forskjellige enn det de var den gang. Se på Real Madrid. I følge Wikipedia er kun 11 av de 26 i troppen fra Spania. Hvordan hadde det laget sett ut i dag om de hadde måttet starte med 8 av dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...