Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Handleliste 2012:

 

1. Keeper.

2. Ny Rosenborg-tråd.

3, Mental trener

 

Fixed.. ^^

 

Fixed ;)

 

Latterlig tamt, både på banen og tribunen. Det virker som laget gir opp med en gang de møter litt motstand og motstanderene legger seg lavt. Har sett det mot Sogndal og Enga i det siste. Vi evner ikke å gjøre noe annet enn å slå ballen på måfå oppover og håpe å vinne førsteduellen. Før vi lar det andre laget få ballen i andreduellen.

 

Er regelen om hvor lenge keeperen kan holde ballen uten att det blir blåst indirekte frispark fjernet? Helt utrolig at ikke keeperen ble avblåst, og at han ikke fikk gult kort for uthaling av tid. Feigt av dommeren...

 

edit: Håpet om en solid Molde-sprekk etter resultatet deres i kveld forsvant desverre veldig fort..

 

 

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Handleliste 2012:

 

1. Keeper.

Morro at vi har bedre keeper enn dere, med tanke på at han ble byttet ut mot han(Jarstein) som ble byttet ut mot Örlund :p

Tja. Hirchfeld ville vel bli solgt. Jarstein forsvant jo fordi han ikke tålte konkurranse om plassen da Örlund ble hentet. Örlund er god, ingent vil om det, men han har noen kamper der jeg virkelig ikke fatter hva han driver med. Han kan være syk en kamp og ren katastrofe neste, slik som i går. Problemet er at de gangene han føler for å være en idiot, er kamper der vi av en eller annen grunn samtidig er utrolig lite effektive.

 

 

Er enig meg det noen sier her. RBK sliter ekstremt med en gang lag kommer opp i ledelsen og legger seg bakpå. Langt baller uten mål og mening og ikke forsøk på ordentlig spill. Er det noe Janne må trene laget på, så er det dette. En ting er sikkert, det vil skje igjen.

 

 

EDIT: Må også bare legge til at Örlund har meldt seg ut av Taliban.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Er enig meg det noen sier her. RBK sliter ekstremt med en gang lag kommer opp i ledelsen og legger seg bakpå. Langt baller uten mål og mening og ikke forsøk på ordentlig spill. Er det noe Janne må trene laget på, så er det dette. En ting er sikkert, det vil skje igjen.

 

Er uenig i dette. Husker tilbake på kampen mot Sogndal for noen uker siden. Det tok en stund før laget fikk belønning for strevet, men der ble kampen snudd. Det samme skjedde mot Lillestrøm. Problemet er at RBK har ligget under i 4 av de 4 siste kampene. De har snudd 2 av disse og fått med seg poeng fra en til.

 

Laget skapte jo masse av sjanser i går, mer enn de egentlig skal behøve for å vinne en kamp. Men takket være en god Aalesund-keeper og en elendig straffe fra Prica så ble det uavgjort.

 

Et annet problem er at svenskene på laget ikke klarer å spille bra samtidig. Den ene uka er Lustig elendig, den andre så er det Ørlund og Prica som er i dårlig form.

Lenke til kommentar

Dere klarte jo ikke å få til noe med ledelsen dere hadde først igår heller da. Aalesund spilte best i 1. omgang, og dere var bare rett og slett tamme igår.

 

Dere har veldig mange spillere som ikke har en så lang framtid i klubben. Spess Lustig og Prica ser ut til å ikke gidde når ting først går imot.

Lenke til kommentar

Uten å ha noe offisiell sjansestatistikk foran meg vil jeg ikke påstå at vi skapte flust med sjanser i går, spesielt ikke i andre omgang. Bortsett fra målet kommer jeg bare på Chibuike sin hælflikk og Fredheim Holm sin heading av store sjanser. Dog hadde vi ballen "hele" tiden, men vi stanget veldig mye uten å komme til annet enn halvfarlige innlegg. Det at Lustig lemper ballen opp mot Prica hver gang vi går tom for ideer er veldig lett å forsvare seg mot, da Prica ikke er sååå god i luften. I tillegg er bevegelsene rundt Prica for dårlig. Skulle Chibuike være så "heldig" å være på rett plass til rett tid vil han drible av minst 3-4 mann og rytmen i angrepet stopper opp. De gangen vi kommer rundt på kant og får slått innlegg skaper vi ofte (halv)sjanser, men også her er vi avhengige av at Prica ikke bare "daffer" rundt slik han desverre gjorde i går. :thumbdown:

 

Syns kampen egentlig var skummelt lik kampen mot Sogndal der vi også stanget og stanget, uten de helt store sjansene (før Sogndal gikk tom for krefter på slutten etter at vi hadde malt de i stykker, noe som er veldig positivt).

Mot lag som legger seg så lavt er det viktig og ha en plan for hvordan en kan øke tempoet i eget spill. Per nå mangler vi tempo, faste spillermønstre og teknikk til å gjennomføre dette. Vi har sett dette stort sett hele sesongen at vi mangler en overordnet plan for hvordan vi skal angripe, bortsett fra lange baller fra Lustig og Dorsin. I begynnelsen av sesongen var det Hoftun som fikk gjennomgå fordi han ikke hadde skaffet til veie det spillermaterialet en klubb av våre dimensjoner bør ha. Nå som en bra spillerstall er på plass, bør vi snart begynne å se antydninger til mønstre i angrepsspillet. Ennå er det for tidlig, da det å bygge relasjoner tar tid, men jeg ser faretruende lite fremgang. Uten at jeg per i dag vil at Jönsson skal gå, begynner jeg å bli mer og mer tvilende til om han er rett mann til å få et fungerende angrepsmønster. Dette kombinert med mange rare bytter sesongen sett under ett og en manglende evne til å gjøre taktiske grep som kan snu kamper gjør at tvilen har fått grobunn. Samtidig har vi sett i en del bortekamper at laget legger seg alt for dypt etter at vi har tatt ledelsen. Defensivt er vi ikke gode nok til "å ri av en kamp" da forsvaret gjør for mange personlige feil, som oftest i form av markeringssvikt, men også Örlund har gjort en del rart denne sesongen.

 

Noe av den verste Örlund-frustrasjonen fra i går har lagt seg, og det er trolig i overkant å kaste han på dør nå. Den vi bør vurdere er Jamtfall da vi ikke evner å foreldre keeperen våre, heller tvert imot...

 

Nok negativitet nå.. Seriesølv, det skal vi ha :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...