Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Rosenborg Ballklub 2018

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HÆ! Hvorfor sier dere at det er bra at FCK gjør det dårlig. Er det ikke dere som bør bli bedre framfor at FCK burde bli dårligere!!? De 100 millionene har ikke så mye å si faktisk...

fail-close-but-no-cigar-demotivational-poster-1249947345.jpg

Som andre påpeker bruker RBK-supportere argumentet "Det gagner også norsk fotball", at 100millioner går over dammen og til Danmark bidrar ikke til spiller-utvikling eller kjøp av spillere som kan heve nivået i tippeligaen, samt øke interessen fra verden for øvrig.

Skjønner godt at noen ikke unner RBK en fjert (på samme måte VIF er det siste laget jeg vil se representere Norge), men når RBK er eneste norske lag i UEFA Champions League så skjønner jeg også veldig godt når folk sier de har respekt for laget, og mener det er positivt for norsk fotball.

Samme som om VIF hadde dominert Champions League på vegne av Norge.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg heier på Vålerenga, ikke norsk fotball. Ville dere virkelig hatt det slik som i Danmark? At et annet lag vinner med 30 poeng over dere, selv om dere er litt bedre enn det dere er nå?

Dere hadde garantert hatt en annen oppfatning dersom dere ikke hadde vært Norges største klubb, og vært nærmest det målet om å vinner serien suverent og spille CL hvert år.

Lenke til kommentar

100 millioner hadde gjort mye for RBK, så jo det har mye å si.

Kommer FCK til CL så er det ikke bare FCK som tjener på det, også den danske ligaen. Ser jo nå at de har to danske lag som får kvalifisere seg (FCK og OB). Vi i Norge har bare 1. Så lenge danske lag gjør det dårlig mister de den ene plassen som vi i Norge kan få.

Fotball er mer enn bare penger, men dansker er jævli og blærete. Kan sammenlignes med folk fra klanen.

Lenke til kommentar

Jeg heier på Vålerenga, ikke norsk fotball.

Og jeg på RBK.

Ville dere virkelig hatt det slik som i Danmark? At et annet lag vinner med 30 poeng over dere, selv om dere er litt bedre enn det dere er nå?

Jeg snakker for meg selv her, og jeg sier at om laget mitt vinner med ett mål eller med hundre poeng er meg revnende likegyldig så lenge jeg er fornøyd med laget, og det er iallefall jeg personlig når RBK vinner ligaen.

Det er bare positivt for norsk fotball at vi har en jevn liga, så lenge det er gode prestasjoner jevnt over.

Om lag spiller mer ujevnt eller er dårligere enn RBK skal jo vitterlig ikke RBK eller supporterne klandres for.

Det er opp til hvert enkelt lag å "stand up to the challenge".

Dere hadde garantert hatt en annen oppfatning dersom dere ikke hadde vært Norges største klubb, og vært nærmest det målet om å vinner serien suverent og spille CL hvert år.

Og dere hadde hatt en annen oppfatning hadde VIF vært størst, sånn er det bare.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Og jeg på RBK.

Så klart, og at Vålerenga gjør det bra hindrer Rosenborg, så da bør du ikke håpe vi gjør det bra.

Jeg snakker for meg selv her, og jeg sier at om laget mitt vinner med ett mål eller med hundre poeng er meg revnende likegyldig så lenge jeg er fornøyd med laget, og det er iallefall jeg personlig når RBK vinner ligaen.

I eksempelet mitt snakker jeg om at RBK ikke vinner ligaen. Dere hadde ikke ønsket et scenario der Molde vinner med 10 poeng foran dere hver sesong, på bekostning av at dere er litt bedre enn det dere er idag.

Det er bare positivt for norsk fotball at vi har en jevn liga, så lenge det er gode prestasjoner jevnt over.

Om lag spiller mer ujevnt eller er dårligere enn RBK skal jo vitterlig ikke RBK eller supporterne klandres for.

Det er opp til hvert enkelt lag å "stand up to the challenge".

Jeg klandrer absolutt ikke RBK eller supporterne for å ha et ønske om å bli best mulig. Det jeg derimot går ut mot, er at dere forventer at fans av andre norske lag skal gjøre det samme.

Og dere hadde hatt en annen oppfatning hadde VIF vært størst, sånn er det bare.

Absolutt ikke. Selv om vi hadde vært helt på topp, vunnet serien og kommet til Champions League hvert år, så hadde jeg aldri forventet at andre lags supportere skulle ønske oss lykke til i Europa.

Lenke til kommentar
Så klart, og at Vålerenga gjør det bra hindrer Rosenborg, så da bør du ikke håpe vi gjør det bra.

Generelt sett.

At jeg sier at jeg ville støttet det eneste norske laget i en evt. Champions League turnering, betyr ikke at jeg ville ha sittet der med VIF-skjerf og hele pakka, det blir for... Judas-aktig.

Men siden jeg ikke har noe forhold til fotball ellers i Europa (foruten Tottenham), så blir jeg såpass "norsk" at jeg håper for moroa sin skyld at det norske laget gjør det så godt som mulig.

Eller kanskje man bare skal begynne å unne ski-utøvere fra en spesiell ski-klubb, i stedet for å heie på det nasjonale laget?

Greit, hverken VIF eller RBK er helnorske klubber slikt sett, men de representerer fortsatt norsk fotball, derfor er jeg ikke såpass "bitter" av meg at jeg ikke unner andre norske lag en dritt, vel vitende om at vi oppe i Trøndelag er bortskjemte.

Om du ville ha tenkt slik bryr jeg meg egentlig ikke såpass mye om, men det at jeg tenker slik betyr iallefall at det finnes folk der ute som ikke nødvendigvis er ute etter å spre møkk om andre klubber når enn de har muligheten.

Hvis det skulle være noen tvil ang. mine "prioriteringer", så kan jeg vise deg:

RBK/Det Norske Landslaget -> Ranheim -> NIL-Trysil (gikk idretts-linja på Trysil) -> Øvrige Norske Klubber (i internasjonalt sammenheng, ikke norsk) -> Skandinavia (Helst Sverige i stedet for Danmark)/England (dama er derfra) -> Norden -> Europa osv osv.

Hvorfor? Fordi fotball er mye morsommere når man har et lag i enhver kamp man helst skal vinne (tipping f.eks), sant, noen lag/kamper er jeg komplett nøytral i.

I eksempelet mitt snakker jeg om at RBK ikke vinner ligaen. Dere hadde ikke ønsket et scenario der Molde vinner med 10 poeng foran dere hver sesong, på bekostning av at dere er litt bedre enn det dere er idag.

Nei selvfølgelig ikke, men det var heller ikke det emnet vi/du tok opp, det var pengestrømmen til en evt. Norsk eller Dansk klubb.

Ingen supporter vil se klubben sin tape for det samme laget hvert år, men det eneste man kan gjøre da er å legge den klubben for "hat", og støtte laget enda mer.

Det er helt forståelig at VIF, Fugla osv osv elsker å hate RBK, på samme måte som vi i RBK ville ha hatet de som vinner overlegent hvert år, det er sånn misunnelse funker (merk ordet misunnelse, ikke sjalusi).

Så klart vil det være surt å tape ligaen for den samme klubben hele tiden, men poenget mitt er at man burde kunne se helheten av det, er man fornøyd ut i fra forventningene?

Spilte laget som vant ligaen bedre enn mange/alle trodde de skulle?

Det er greit å elske fotball hemningsløst, men det er også greit med litt gangsyn.

Jeg klandrer absolutt ikke RBK eller supporterne for å ha et ønske om å bli best mulig. Det jeg derimot går ut mot, er at dere forventer at fans av andre norske lag skal gjøre det samme.

At du er uenig i at vi synes dette er jo ikke noe vi får gjort noe med, uansett hvor ofte dette diskuteres (noe det gjøres til det kjedsommelige, lik diskusjonen Rekdal vs RBK, NFF og RBK vs Røkla), men jeg står på mitt:

At en norsk klubb får 100 millioner er bedre enn om FCK får 100 millioner, så får heller klubben min jobbe bedre for å kanskje få tak i de 100 millionene til neste år.

Dessuten er vel RBK det levende beviset på at penger er null verdt så lenge de ikke brukes fornuftig?

Absolutt ikke. Selv om vi hadde vært helt på topp, vunnet serien og kommet til Champions League hvert år, så hadde jeg aldri forventet at andre lags supportere skulle ønske oss lykke til i Europa.

Ikke nødvendigvis endret mening, men du ville sett annerledes på situasjonen.

Det er litt slik når du vet at klubben din har prestert langt over evne i Europa, men fortsatt ikke får anerkjennelse, eller respekt for dette i hjemlandet, så synes man vel at det er litt besynderlig.

Og før du svarer "jo men jeg heier jo ikke på RBK har jeg sagt! og jeg mener ikke man kan forvente at noen andres supportere skal heie på mitt lagt", det er ikke snakk om å heie, men å vise litt "med-engasjement" i mangel av et bedre ord.

Hvis man ønsker alle andre klubber nedenom og hjem i samtlige situasjoner, unntatt sin egen klubb, så ender man jo opp med å bli slik RBK stemples å være, uspiselige møkkafanter.

Edit:

Forøvrig vil jeg påpeke at det blir feil av deg å si at vi ville oppført oss helt annerledes hvis, for så å ikke "bli med" på at det samme kunne funket andre veien.

Har man sagt "A" får man stå for det, og bli med på "B", med mindre du synes det er helt greit å tillegge folk meninger de ikke har, for jeg vet jeg ikke hadde forandret mening åkkesom, men jeg tillot meg å "være med" i eksemplet ditt.

Det blir for dumt å si noe alà:

"Dere ville forandret dere i nevnte situasjon, mens vi ville fortsatt ha forblitt helt lik", dette blir synsing på høyt nivå og har vel egentlig ikke plass i en "saklig" diskusjon etter min mening.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Siden jeg følger med norsk fotball, og holder med et rivaliserende lag, så har jeg så klart dannet et dårlig forhold til RBK, hvorfor skal jeg da ønske dem videre, på bekostning av Viktoria Plzen, som jeg ikke har noen formening om?

Eller kanskje man bare skal begynne å unne ski-utøvere fra en spesiell ski-klubb, i stedet for å heie på det nasjonale laget?

Greit, hverken VIF eller RBK er helnorske klubber slikt sett, men de representerer fortsatt norsk fotball, derfor er jeg ikke såpass "bitter" av meg at jeg ikke unner andre norske lag en dritt, vel vitende om at vi oppe i Trøndelag er bortskjemte.

Håpløs sammenligning. Fotball og langrenn kan absolutt ikke sammenlignes på dette punktet, da det ikke finnes klubbtilhørighet(fans) og Europa turneringen for klubblag av verdi i langrenn. For the record heier jeg selvfølgelig på det norske landslaget i fotball, uavhengig av hvor spillerne kommer fra.

Det er helt forståelig at VIF, Fugla osv osv elsker å hate RBK, på samme måte som vi i RBK ville ha hatet de som vinner overlegent hvert år, det er sånn misunnelse funker (merk ordet misunnelse, ikke sjalusi).

Dere kan bruke misunnelse så ofte dere vil, for jeg har allerede sagt at jeg misunner den suksessen Rosenborg hadde i Europa.

At en norsk klubb får 100 millioner er bedre enn om FCK får 100 millioner, så får heller klubben min jobbe bedre for å kanskje få tak i de 100 millionene til neste år.

At Rosenborg kommer til CL og får 100 nye millioner, er først og fremst dårlig for Vålerenga. Dere får så klart et fortrinn, både på økonomisiden og lagets anseelse. Dette vil gjøre Rosenborg mye mer konkurransedyktig i forhold til Vålerenga, noe som selvfølgelig er negativt. Så klart går en brøkdel til oss, og vi får muligheten for 2 lag i CL, men samtidig hadde det vært mye kjappere og bedre for Vålerengas del, om Rosenborg ikke hadde fått dette fortrinnet in the first place, og Vålerenga heller hadde tatt plassen som nummer 1 i Norge og fått en plass i Europa tidligere.

Ikke nødvendigvis endret mening, men du ville sett annerledes på situasjonen.

Det er litt slik når du vet at klubben din har prestert langt over evne i Europa, men fortsatt ikke får anerkjennelse, eller respekt for dette i hjemlandet, så synes man vel at det er litt besynderlig.

Rosenborg fikk respekt og anseelse før i tiden. Men da hadde dere faktisk suksess i Europa. Nå for tiden er dere selvutnevnt "eneste norske lag med noe i Europa å gjøre", selv om dere ikke har mye resultater å vise til de siste årene. Dere lever fortsatt på seedingen dere har tjent opp fra gammelt av.

Og før du svarer "jo men jeg heier jo ikke på RBK har jeg sagt! og jeg mener ikke man kan forvente at noen andres supportere skal heie på mitt lagt", det er ikke snakk om å heie, men å vise litt "med-engasjement" i mangel av et bedre ord.

Hvis man ønsker alle andre klubber nedenom og hjem i samtlige situasjoner, unntatt sin egen klubb, så ender man jo opp med å bli slik RBK stemples å være, uspiselige møkkafanter.

Når jeg sier heie, så er det i den forstand at man håper laget vinner. Det betyr at jeg heller ikke synes man skal være forpliktet til med-engasjement for RBK i Europa.

Jeg ønsker ikke mine rivaler lykke, slik er det bare. Aalesund derimot, som jeg liker, heier jeg gledelig på akkurat nå.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...