Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

- Hadde det vært min spiller og jeg ble gjort oppmerksom på en så klar hands i pausen, hadde jeg umiddelbart bedt spillerne mine om å gå ut og score et selvmål. Det kan jeg love deg, sier Kjetil Rekdal til Sunnmørsposten.

Hukommelse er ein fin bil...

 

2up8d28_medium.jpg

 

edit: Wangberg sin er utan tvil verre, men Rekdal skal ikkje få skryte på seg noko meir enn nødvendig her..

Endret av tosha0007
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Emils1: Mesteparten av klippa i den videon er heilt ok. Mange av dei skal være gult kort men det er ein del av spelet. Vil på ingen måte kalle det unfair. Man skal være engasjert, kjenslar er ein del av spelet og då skjer det ting som f.eks Hoseth si feiring mot Rosenborg suportera.

Lenke til kommentar

Det at Hoseth jublar foran Kjernen er jo "positivt", at han scorer derimot.. Hadde han ikkje gjort det ville ein jo fått inntrykk av at han ikkje brydde seg, og då er det jo ikkje like gøy og pipe på han lenger. Når det er sagt burde nok Hoseth fått eit gult til i løpet av kampen..

 

Situasjonen der Örlund speler ballen utover sidelinja trur eg ikkje var planlagd då Örlund er såpass dårleg med beina at det ikkje nødvendigvis var tilsikta.

 

Situasjonane eg reagerte mest på var korleis Thioune gjekk inn på Issah og korleis Gatt dytter Lago med strake(?) armar. Elles var det situasjonar ein finn i omtrent i alle kampar, og då sjølvsagt i ein kamp som dette.

 

Solskjær sin uttalelser i etter tid får stå for hans rekning, men det er ikkje noko tvil om at ingen av laga var heilt uskuldige.

 

Har for min del lagt kampen bak meg no, men fokuset Adressa har i etter tid er så latterleg at eg ikkje har ord :thumbdown:

Lenke til kommentar

Folk har handsa ballen i mål før og nekta for det, se på Maradonna..

Rekdal er vertfall ikkje en som burde utale seg om sportslighet når han regelrett krenker andre spillere, tenker på Eirk Bakke..

OGS gjør bare seg skjøl til latter når han tar med et Molde lag som var så skrå sikkre på at 3 poeng på Lerkendal va ferdig innkasert i fra dei reiste i fra rosenesby..

Det er aldri en lett kamp på Lerkendal, det har vært et grunnprinsipp i Norsk fotball i fleire 10år, på tide at noken tar å jekka Molde litt ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han fikk jo innkast... :p

 

Rekdal er forresten spot on når det gjelder Rosenborg. Kanskje han hyper sin egen fair play opp for mye, hva vet jeg, men han har rett når det snakkes om RBK.

 

Se på Hoftun som trekker fram legeattesten fra situasjonen med Pelu igjen. En skikkelig flau hendelse for RBK, som de kunne reddet ved å ta avstand fra med en gang. Så har vi Annan ifjor, hvor det tok flere dager før Hoftun endelig sa at det var galt av Annan. Flere andre prøvde seg med at han gjorde det for å holde balansen, eller å ikke se det i det hele tatt(NAE). Handsen til Wangberg sier man bare at det er en reaksjon, "dessverre" og ferdig med det. Om det er en vanlig reaksjon å bruke hendene på ballen som utespiller i RBK, burde de kanskje gå i seg selv uansett.

 

"Merkelig nok" har disse 3 situasjonene oppstått hjemme på Lerkendal i en jevn kamp mot lag av et visst rivaleri. Men det må jo bare være tilfeldig, eller hva Hoftun?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det at Gatt dytter Lago med strake armer synst eg også er ein del av gamet.

 

Frustrasjons-takling bakfra er også en del av gamet, det samme er:

 

a) Vilje-hands

b) Provosering av motspillere

c) Uthaling av tid

d) Provosering av motpartens supportere

e) Filming

f) Armbruk

g) Å sparke bort ballen for å vinne laget sitt tid til å etablere seg før et evt. kjapt frispark.

 

Alle disse er "en del av gamet", det betyr dog ikke at det skal gjøres, ei heller at det skal oversès og forsvares med "That's how the game rolls".

 

Jeg tror oss RBK-supportere føler oss urettferdig uglesett da alle disse nevnte punktene er noe du vil finne i så og si enhver kamp selv om kameraene fanger det opp eller ikke, jeg tror også mange av oss RBK-supportere synes det er direkte hyklersk av norske fotballspillere og trenere å stå og si at de aldri ville ha gjort noe lignende selv.

 

Vi ser slike usportsligheter i hver forbannede fotball-runde, og faktum er hadde trenere og støtteapparat virkelig vært halvparten så fair-play som de påstår, så hadde dette kunne blitt slått ned på raskt og effektivt ved å utestenge spillere som ikke følger regelboka slavisk.

Dette vil dog aldri skje fordi trenere er som spillerne, engasjerte innen fotball, og alle vil vinne.

 

Supporterne til RBK får nok ikke høre mer enn andre lags supporter-gjenger (klanen, kanarifuglene etc), men vi får som regel høre det høyest da vi er norges desiderte største klubb.

Jeg skal ikke gå og si at dette skyldes sjalusi eller noe slikt, men noen ganger hadde det virkelig vært godt om vi ikke hadde vært norges største klubb (og skyteskive), bare for èn sesong, så kanskje folk skjønner hvorfor Kjernen og RBKs supportere blir provosert hver gang noen prøver å ta fra oss en velfortjent seier med å fokusere på enkelt-episoder.

 

Det verste er når personer som Kjetil "Reka" Rekdal kjefter med smella hver gang han har mulighet, bare fordi han kan, og folk faktisk tar han seriøst.

HALLO! Her står en trener og babler om fair-play, den samme treneren som kalte Eirik Bakke for alkis på riksdekkende og direktesendt TV!

Etter min mening er dette mye verre enn alskens usportsligheter på banen, men fortsatt vinner han "kred-poeng" ved å påstå at han er en "fair fyr".

 

*sukk*

 

Enda verre er det at når Simen Wangberg beklager seg (og Hoseth er stor nok til å tilgi), så trekkes fokuset med en gang over på situasjonen til Lustig, hvor han anklages for å skade en Molde-spiller med vilje.

Og når OGS (den som ropte høyest i Lustig-saken) endelig blir stille, mest sannsynlig grunnet at han ser situasjonen fra flere vinkler, så får vi ikke en gang høre så mye som et: "Jeg var kanskje litt frustrert/engasjert da jeg uttalte meg tidligere".

 

Btw, dette er samme person som har blitt utvist tidligere etter å ha taklet sistemann mot mål fordi han tenkte på lagets beste.

Han beklaget seg, og ba om tilgivelse samt mente at han hadde lært av situasjonen.

At han ikke skjønner at det samme kan ha skjedd i Wangbergs situasjon er etter min mening historieløst og hyklersk.

 

 

Som et lite P.S., hva slags straff fikk OGS av Manchester Utd. når han utførte denne usportsligheten?

Jeg bare spør..

 

Se på Hoftun som trekker fram legeattesten fra situasjonen med Pelu igjen. En skikkelig flau hendelse for RBK, som de kunne reddet ved å ta avstand fra med en gang. Så har vi Annan ifjor, hvor det tok flere dager før Hoftun endelig sa at det var galt av Annan. Flere andre prøvde seg med at han gjorde det for å holde balansen, eller å ikke se det i det hele tatt(NAE). Handsen til Wangberg sier man bare at det er en reaksjon, "dessverre" og ferdig med det. Om det er en vanlig reaksjon å bruke hendene på ballen som utespiller i RBK, burde de kanskje gå i seg selv uansett.

 

Og Solskjær er allerede på god vei til å tråkke i samme sti (kaster ut påstander som viser seg å være usanne uten å unnskylde seg i etterkant).

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Eg er også RBK supporter av heile mitt hjerte.

 

Det eg skriver er at eg _synst_ det er ein del av gamet, eg bør vel kanskje legge på ein "bør" også. Eg synst ikkje den situasjonen er eit eksempel på unfairness fordi han oppnår ingen klar fordel med det. Du kan argumentere med at motstanderen blir provosert men eg meiner at man må tåle sopass når man spela fotball.

 

b & d: Visst du henviser til Hoseth sin spontan reaskjon etter scoringa synest eg det er greit. Derimot visst man bevist går inn for å provosere motspelar eller supportera er det ein anna ting.

 

Resten av lista di er eg enig i at er ting man bør jobbe med for å bli kvitt.

 

Men tenning og agresjon må man ha!

 

 

 

Når det kjem til Hoftun so seier han veldig mykje rart. Desverre er han ansiktet ut av RBK akkurat no, og den har gjer/seie blir assosiert til klubben. Håper han blir bytta ut snart ;)

Endret av Tafsen
Lenke til kommentar

Det er bare det at folk husket kun handsen og Lustig-Vatshaug situasjon og har glemt hva Molde gjør. Det at Hoseth opptrer slik for Kjernen er rett og slett forkastelig. Adebayor fikk jo kamper utestengelse av FA for lignende.

OGS burde bare holde kjeft, han er heldig for at sine blå jævler slapp unna "snakket" etter kampen.

Lenke til kommentar

Jeg vet bare en ting...

 

Molde har vært ett hatlag fra jeg kunne gå omtrent men fikk litt blandede følelser da Solskjær ble trener for dem. Han hadde en høy stjerne hos meg så det ha vært ett lite dilemma når Molde har spilt mot andre lag enn Rosenborg.

 

Etter Solskjærs opptreden etter siste kampen er ikke den stjernen like høy akkurat.

 

Takk Solskjær for at du fjernet ett moralsk/sportslig dilemma i mitt fotballiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok at Molde hadde noen usportsligheter de også, men det er ting som mye oftere skjer i en fotballkamp enn viljehands i mål og nedløping(sett fra en side) av motspiller. Hoseth sin feiring var provoserende, men jeg har sett flere andre gjøre det samme uten noen form for straff eller medieomtale i ettertid. Husker Malick Mane og Erik Mjelde for Sandefjord på Ullevål blant annet.

Lenke til kommentar

Jeg vet bare en ting...

 

Molde har vært ett hatlag fra jeg kunne gå omtrent men fikk litt blandede følelser da Solskjær ble trener for dem. Han hadde en høy stjerne hos meg så det ha vært ett lite dilemma når Molde har spilt mot andre lag enn Rosenborg.

 

Etter Solskjærs opptreden etter siste kampen er ikke den stjernen like høy akkurat.

 

Takk Solskjær for at du fjernet ett moralsk/sportslig dilemma i mitt fotballiv.

Enig der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...