Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Jeg twitret om at det var rykter om at Borges skulle bli forsøkt signert i løpet av dagen/kvelden etter at kompis fortalte det til meg. Plutselig får jeg beskjed fra flere om at jeg diskuteres på rbkweb, så jeg sjekker og der blir twitterprofilen min lagt ut og analysert. :!:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, blir spennende og se, trenger ikkje akkurat karantene på han nå når formen kan være på vei tilbake!

 

for så bli obstruert av samme spiller - det får være måte på dårskap.

 

 

Hvorfor prater du om en situasjon som aldri har skjedd. Greit du er RBK-supporter, men det er jo lov med et visst gangsyn fordi om. Om det viser seg at Vatshaug faktisk har slått etter Lustig fortjente for øvrig han og rødt kort. Det innrømmer jeg glatt. Hvorfor skal det være så vanskelig for deg?

Fordi det er jævlig vanskelig når det ligger videobevis ute som KLART viser at fjotten på Molde faktisk setter ut ræva, for å treffe Lustig i det Lustig forsøker å løpe forbi bak ham.

Lenke til kommentar

Hvorfor prater du om en situasjon som aldri har skjedd. Greit du er RBK-supporter, men det er jo lov med et visst gangsyn fordi om. Om det viser seg at Vatshaug faktisk har slått etter Lustig fortjente for øvrig han og rødt kort. Det innrømmer jeg glatt. Hvorfor skal det være så vanskelig for deg?

Du har sett Step_up på brann forumet? Virker som det ikke er bare vi som har en slik type på vårt forum :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dårlig taper er alle trenere, har kanskje ikke sett det hos Solskjær før, men læll...

 

Det er ikke til å stikke under stol at han har et visst poeng. Ikke bare Lustig-situasjonen, men hvordan f.eks Henriksen teatralsk kastet seg ved flere anledninger for å få Hoseth utvist var ikke mindre en kvalmt. Sett litt for mye på La Liga i Trondheim kan det virke som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dårlig taper er alle trenere, har kanskje ikke sett det hos Solskjær før, men læll...

 

Det er ikke til å stikke under stol at han har et visst poeng. Ikke bare Lustig-situasjonen, men hvordan f.eks Henriksen teatralsk kastet seg ved flere anledninger for å få Hoseth utvist var ikke mindre en kvalmt. Sett litt for mye på La Liga i Trondheim kan det virke som.

 

Ehm, Hoseth hadde fint klart å få det røde kortet på egenhånd, var ikke akkurat den "snilleste" spilleren på banen. Rive ned dommere og generelt rappkjeftet på banen, ikke rart han ble byttet ut.

 

M**** har kun seg selv å takke for tapet, sett kampen under ett så var det en overkjøring fra RBK sin side.

Ja det var en del situasjoner som kan diskuteres, men kan vi la være å blåse opp hver eneste lille sak til noe det ikke er.

 

Vatshaug og Lustig saken er lei, men et uhell. Tror ikke det finnes fotball spillere i Norge som vil skade noen andre med vilje (selv om motstanderen heter Hoseth).

 

Det er trist, men sånn er fotball, uhell skjer.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

En annen sak som irriterer meg grenseløst, kan man ikke slutte å skrive M****? Det er bare tåpelig. I Norge liker stort sett alle hverandre (med bergensere som et hederlig unntak), det er ingen kultur for såkalte "hatoppgjør". Det at man liksom skal bygge opp slik stemning mellom enkelte klubber er bare noe noen svake sjeler har tatt etter å ha sett virkelige hatoppgjør i verden (type Roma-Lazio, Man. City - Man. United, Liverpool - Everton, Celtic - Rangers, etc.).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen av de du nevner er vel i nærheten av det man finner av hatoppgjør i Øst-Europa, men det er beside the point (Red Star - Partizan Belgrade, for eksempel).

 

Men så vidt meg bekjent er det da ingen av supporterne i lagene du ramser opp som sensurerer navnet til motstanderen. Da finner man heller på "artige" kallenavn (Scum, Shitty, Neverton og så videre). Du har absolutt et poeng - selv om Molde-RBK kanskje er et av de største derbyene i Norge (sammen med VIF-LSK, Glimt-TIL og Brann-RBK) - så er det da absolutt ingen grunn til å skrive M****. Jeg for min del skriver gjerne Måille (for å mobbe den tåpelige dialekten. Litt som Brrrrrrrann og bergensernes meget provoserende (Ironi) "Vålerengen").

 

Uansett synes jeg hele saken begynner å bli litt tørr for nye ting. RBKere skylder på Vatshaug, enten det er ræva som stikkes ut eller slaget i hodeduellen, MFKere skylder på Lustig. De på utsiden velger side. Få sitter på gjerdet i denne saken og tenker "Hm, sånn egentlig var de vel like gode?".

 

Aller sist: Jeg har sett videoen på tv2s sider et par ganger. Jeg klarer ikke å se at bevegelsen Vatshaug gjør med sitt høyre ben i det Lustig treffer skal være normal i den situasjonen han befinner seg i, med mindre han stikker ræva ut med vilje.

 

For ordens skyld:

 

mvh

Leo Khenir

Trønder - FFK-supporter.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Nå er dette tross alt RBK tråd og ser ingen grunn til å kalle Moille noe annet enn M**** her i tråden.

Om dere vil ha en "nøytral" diskusjon så kan dere starte en egen tråd.

M**** vil alltid være et "hat" oppgjør, hat er et sterkt ord og vil vel heller kalle det rivalisering.

Jeg personlig missliker M****, dog ingen hat i bildet for min del.

Lenke til kommentar

Er RBK supporter, sier selv Molde. Ser ikke poenget med å sensurer Molde. Virker mer som noe en 10 åring ville gjort for å få det lille tøffe inntrykket av seg selv.

 

Uansett, det Lustig sier til TV2 oppsummerer det hele godt nok om Solskjær og Vatshaug

"På de første bildene ser det ut som om jeg springer ham rett ned, men bildene i etterkant viser at han setter ut rumpa når jeg springer forbi, og da blir det en kollisjon. Det er egentlig en ikke-sak, men siden han fikk en smell i skuldra og måtte bytte, så ble det en sak av det, sier svensken."

 

og avslutter med

 

"Nå har han nok sett de andre bildene, og da tror jeg at han skjønner hva som skjedde, sier Mikael Lustig."

 

Synes det er et ok syn på saken. Skaden på Vatshaug drar opp alt så klart, i og med at det kom et mål i samme situasjon. Men Vatshaug har like mye skyld i skaden som Lustig har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Nå har han nok sett de andre bildene, og da tror jeg at han skjønner hva som skjedde, sier Mikael Lustig."

 

Synes det er et ok syn på saken. Skaden på Vatshaug drar opp alt så klart, i og med at det kom et mål i samme situasjon. Men Vatshaug har like mye skyld i skaden som Lustig har.

 

Og at Solskjær plutselig snudde og har ombestemt seg og sier seg ferdig med saken, beviser vel at dette faktisk er tilfelle. Det samme gjør vel også Vatshaugs manglende kommentar til situasjonen. Solskjær bæsja på leggen, og skylder RBK og Lustig en real offentlig unnskyldning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...