Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Rosenborg Ballklub 2018

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

De av oss som husker tilbake til en del tidligere TL-sesonger, vet vel at når RBK først begynner å vinne, kan det komme mange kamper uten tapte poeng. Men årets lag ser rett og slett utrolig dårlig ut. Ikke har de noe bredere stall enn oss andre heller, noe som ofte har utgjort forskjellen tidligere.

Jeg tror faktisk RBK er sjanseløse på TL-gull i år, og jeg må innrømme jeg koser meg stort med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du? Lista er av folk på utgående kontrakt, og det er da Lustig. Nå er ikke han et veldig stort tap i forhold til det han presterer nå om dagen da.

Winsnes legger vel opp, og Lago er vel bankers ferdig, med mindre han nå regjerer i Høilands fravær. Lustig forsvinner helt sikkert, og jeg tviler på at Skjelbred vil ønske å være i RBK fortsatt, dersom man ender utenfor medalje i år.

Så er det på'n igjen med Prica og Høiland til neste år.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg RBK supporter, men Brannsupporter, men hva er det RBK har gjort med Henriksen? I fjor så jeg for meg at han komme til å forsvinne til utlandet for et lastebillass med penger, i år ser det ut som han skal ned i 3 divisjon.

Er det Jônson som har ødelagt gutten?. Han har vel "aldri" vært god defansivt heller, så hvorfor han brukes som midtbaneanker skjønner jeg heller ikke.

Må være bedre å heller ty til nøden å "omskolere" en midtstopper (de har dere nok av, og de gjør ingen gode jobber der) til midtbaneanker en å ødelegge en av de få gode spillerene dere har fremover?

Liker ikke når RBK vinner år etter år, men jeg liker god underholdene fotball, normalt sett kan RBK (under Hamren) stå for endel gode kamper i året.

I 2011 har jeg sovnet to ganger under RBK kamper:(

Lenke til kommentar

Henriksen var god sist mot Lillestrøm, men har vært dårlig ellers i sesongen. Spådde det før seriestart, "det vanskelige andreåret". I tillegg blir det mye tøffere for han, med Annan borte, hvor Henriksen plutselig må ta masse ansvar. På toppen av det hele var han oppskrytt ifjor.

Sesongen er enda ung, og han ikke gjort det noe værre enn f.eks Singh og Fellah, så det kan snu seg. Men tipset mitt, er fortsatt at Henriksen ikke vil være i nærheten av fjorårsnivå. Det har ikke noe med trener å gjøre, men nettopp hvor vanskelig det er å følge opp en komet-sesong. Se bare på Moa. Som en trøst, så kan det godt tilsi, hans beste sesong i 2012.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet til Henriksen er vel at han brukes som defensivt anker, og skal rett inn i rollen til tippeligaens beste spiller i fjor. I tillegg er han vel helst en offensiv spiller med knallhardt skudd. Defensivt faller han hardt gjennom - og det tar nok lenger tid enn et par kamper "å spille seg varm" i en posisjonen for ham.

I tillegg har Ørlund vært vaklende - veggen fra i fjor ser alt annet enn trygg ut. Eneste keeperen som åpenbart er dårligere for tiden er Håkon Opdal (Brann-supporter selv).

Ikke at det gjør meg noe med RBK på nedrykksplass - de ender aldri opp der. Samtidig skjønner sikkert de gamle herrer på brakka at tøvet om at norske lag bør selge spillere billig til RBK for lengst er museumsprat. Det er ingen selvfølge at RBK skal ut i CL hvert år. Det er ingen selvfølge at RBK skal vinne serien hvert år.

Lenke til kommentar

Hvordan er det en latterlig uttalelse? Oppskrytt er ikke det samme som dårlig. Fellah ble også oppskrytt ifjor, det kan jeg si med hånden på hjertet. Henriksen hadde uten tvil en kanonsesong, men når enkelte folk begynner å prise han opp mot 40 mill, og folk tror han bare kan spasere ut til en stor utenlandsk klubb, ja, da er man oppskrytt, når man bare har 1 god sesong i Tippeligaen bak seg.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Han "måtte" på landslaget, og kom til å bli en av de viktigste midtbanespillerne i Norge. Oppskrytt. Ta et eksempel fra "seriefinalen" mot Vålerenga ifjor. Henriksen spilte dårlig, men putta pent mål mot slutten i en allerede avgjort kamp. Adressa neste dag, hadde en artikkel på hvordan han hadde "satt på plass" Singh og Fellah.

Tror vi i så fall har et annet syn på hva vi mener er oppskrytt.

Lenke til kommentar

Når han ble kalt opp på landslaget så var han den beste norske spilleren i Tippeligaen. At en 17/18-åring ikke innfrir i en landskamp kom vel ikke som noe sjokk?

Markus er jo ikke blitt noe dårligere siden i fjor, han har bare ikke fått den samme starten. Fyren har det i seg og kommer til å putte klasescoringer også denne sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...