Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Rosenborg Ballklub 2018

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Sånne ting som det der gjør at jeg skjemmes over folk. Med engang det er spor av motgang finner folk frem en syndebukk. Når treneren er såpass fersk er det sportslig leder som får skylda. Tror du virkelig at det bare er Hoftun som tar beslutninger hos RBK? Brakka består av mer enn en fyr som sitter å bestemmer hvilke spillere som skal hentes inn. Med tanke på budsjettet så var det ikke så merkelig at det ikke ble hentet flere spillere. Forsvaret ble prioritet, og Jim Larsen ble hentet, en spiller som ikke slår til med det første. Hørtes litt kjent ut det?! Fredrik Stoor, Lustig, Stadsgaard. Alle hadde elendige kamper før de storspilte.

Jeg tror ikke folk skjønner konsekvensene av at en leder går av i klubben. Det ville ikke vært en positiv ting, om vi tenker litt frem i tid. Hele fotball-Norge lider av kronisk mimring når det gjelder RBK. Folk mangler evne til å tenke frem i tid.

edit: Winsnes mangler løpskapasitet til å spille den dype midtbanerollen. Vi må dekke rom og fange opp løp i bakrom. Om Skjeldbred hadde behersket det defensive hadde han vært det klare valget, men han har alltid trivdes lengre frem i banen.

Jeg sa vel ærlig talt da vi vant i fjor og at Hoftun måtte gå. Jeg har enda ingenting imot kjøper av Larsen, jeg synes det er bra. Og jeg er den som kanskje lengst har trua på folk. Tok meg jo en hel sesong venting på å forstå at Bjärsmyr ikke ville slå gjennom som jeg håpet. Grunnen til at jeg tenker sånn er nettopp pga spillere som Stoor, Lusse og Kris.

Det er jeg reagerer på er hvordan Hoftun oppfører seg og hvilke avgjørelser han er med på å ta. Han mente stallen var for bred, mange spillere ble solgt. I dag sitter vi med 5 innbyttere på benken, rett og slett fordi vi ikke har mer å ta av når det kommer noen skader. Det er en av de tingene jeg misliker mest med Hoftun. Klubben har ikk bredde mer, det er ikke bra. Forsvarskjøp ble "prioritert" ved kjøp av Larsen. Høiland og, men jeg regner ikke han som en klassespiller slik som jeg regner Larsen som. Også det jeg regnet Kris og Vadim som. To forsvant, en kom inn. I tillegg har vi ikke skaffet oss en anker på midten heller etter Annan forsvant. Jeg vil ikke si forsvaret ble prioritert mye i vinter og våres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tapet var i mine øger ikke fortjent, LSK kjørte over RBK i 1,men dere var klart best i 2 omgang. Siste målet burde aldri ha kommet, utifra de tv bilene jeg så gikk ballen via LSK spiller og ut, lsk spilleren stod også foran RBK spilleren når ballen traff, så skjønner ikke helt hvordan de greide å dømme corner.

Henriksen har Jönson ødelagt, gutten eier omtrent ikke defansive fiber i kroppen, også er han blitt erstatter for Annan?

På den positive siden, gresset var meget bra på banen, skulle ønske vi hadde noe slikt i Bergen :(

Lenke til kommentar

Tapet var i mine øger ikke fortjent, LSK kjørte over RBK i 1,men dere var klart best i 2 omgang.

Vi tapte ikke, vi spilte uavgjort.

Gresset har aldri vært bedre på Lerkendal. Årets beste kjøp! :p

Når man har 4-3 ledelse, og man får et mål imot på overtid av overtiden, et mål som kom etter en corner som aldri burde ha vært gitt, så taper man ;)

Kanskje Brann kan hente gress fra Adeccoligaen, vi har jo hentet spillere derfra :p.

Er vel forresten ikke noe nytt at en LSK spiller ville ødelegge gresset, det er jo vant til å utføre grisetaklinger.

Hadde vært kipt om gresset måtte ut med knukket strå i 2 til 6 måneder!

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Denne humoren blir for tørr, selv for meg.

Ser i VG at RBKs to siste motstandere har 100% uttelling på sjansene sine (6/6). Dette må da være en eller annen rekord? :p

Det er vel ikke helt riktig. Ujah hadde en headeduell med Örlund i andre omgang, og det har blitt skapt andre sjanser også.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at f.eks alle tverrligger-skuddene (3 stykk!) til Ojo mot RBK på stadion ikke skal telles som sjanser. Han som har telt sjanser må ha vært på noen tunge stoffer. Evt hatt altfor lite å skrive om...

EDIT: Ah, ser nå at de bare teller kamper på Lerkendal. Skulle sjekket artikkelen først, gitt.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Jepp, leste artikkelen i VG ordentlig først etter jeg skrev det jeg skrev. Jeg husker forøvrig situasjoner som jeg anser som sjanser til både LSK og Stabæk i de to kampene, som ikke resulterte i mål, men sjansetelling er jo ekstremt subjektivt da, og veldig ofte farget av et poeng man vil få frem.

Lenke til kommentar

Han er jo ikke dårlig, han brukes bare ikke helt rett.

Han burde ikke spille på hjemmebane, men være fast på bortebane. Hjemme så møter vi som regel lag som ligger lavt og satser på kontringer, de vil hvertfall ikke styre kampen. Da har bakromsspilleren Trond Olsen rett og slett dårlige arbeidsbetingelser. Han kan selvfølgelig spille på hjemmebane også, men det betinger, i mine øyne, at vi leder med ett mål, det er typ 15-20 min igjen av kampen og vi har en dyktig motstander som står høyt i banen og presser oss. Da kan man la han komme inn for Bakenga for eksempel. På bortebane så vil (skal) hjemmelaget være det førende laget og stå høyt, slik som vi gjør på Lerkendal. Da kan vi kontre med Olsen.

Ellers så vil jeg ha Winsnes inn som defensivt anker, hvis han klarer å gjøre det like godt som mot Lillestrøm. Da frigjør vi Henriksen slik at han kan gjøre det han er best på, den offensive delen. I utgangspunktet så vil det være en 4-4-2 formasjon, men den vil ikke se slik ut i kamp.

Örlund

Lustig - Larsen - Høiland - Dorsin

Henriksen - Skjelbred - Winsnes - Fredheim Holm

Prica - Bakenga

Der må vi da bruke Dorsin og Lustig som breddeholdere som kommer ned til linja og slår innlegg. De må selvfølgelig alternere og se an situasjonen slik at vi da holder igjen med 3/4 spillere. Fredheim Holm vil trekke inn i banen slik som han gjorde mye mot Lillestrøm og Henriksen ligger litt skjevt inn mot midten i angrep, men trekker ut litt mer mot linja i forsvar.

Dette er bare tanker og dere må gjerne slakte meg og mene at dette ikke fungerer.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...