Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Det vi kan ta med oss fra kampen er at Henriksen må ligge fremme på banen. Han er god defensivt, men enda mye bedre offensivt. Da Winsnes kom inn og la seg defensivt og Henriksen opp skapte vi raskt veldig mange fler sjanser. I tillegg ble det nesten ingenting bakover. Med både en pasningssikker spiller bak med Winsnes samt en kreativ og god pasningsfot med Henriksen blir det meget bra. Håper også Jönsson så dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner heller ikke hvorfor vi skal satse på det yngre valget (Olsen) når det viser seg at det gamle (Winsnes) gjør en så mye bedre jobb.

Klarer ikke å tenke på hvordan kampen hadde artet seg hvis vi hadde startet med Winsnes defensivt og Henriksens offensivt. Tydelig at det har blitt tatt feil valg, men hvis Olsen starter mot Fredrikstad neste mandag. Da vet jeg ikke om Janne er dum eller om han er riktig man for Rosenborg. Olsen har tross alt vist oss at han suger og egentlig burde vært byttet ut for 2 sesonger siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig DJ, Henriksen må absolutt få bidra meir offensivt der han i mine auge er klart best! Winsnes sitt innhopp var positivt, bidrar med ro, kreativtet og rutine i tøffe kampar. Ser absolutt at han kan få prøve seg frå start snart. Fredheim Holm var og positiv, og med litt meir kamptrening kan han bli viktig for oss. Offensivt ser eg lyst på det, defensivt derimot...

 

Diverre speler me som eit dårleg jente-13 lag defensivt. Jimbo og Høiland fungerer dårleg, og når me mangler eit midtbaneanker på midten som tar vekk ein del av trøkket frå LSK blir det fort veldig farleg. Vonar Lago snart kan få sjansen frå start, for slik dei går i dei (Jimbo og Høiland) same duellane og generelt roter det til for kvarandre er eg nær eit hjarteinfarkt.

 

Kva Olsen tenker på når han skyt ballen i eige mål når den mest sannsynleg ikkje hadde gått inn (sett frå der eg stod) forstår eg ikkje. I tillegg gjer han ein del merkeleg val. Neste kamp kan eg godt tenke meg at me skyv Per ut på kant då verken Olsen eller Aasen har imponert med denne sesongen.

 

Til slutt må eg berre le av dei knappe 11 000 som var på tribunen i dag. Ein forrykande kamp som hadde det meste! (diverre utan RBK seier :no: )

Lenke til kommentar

FAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAENFAEN

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Smell Winsnes inn som def midt. Det gjorde han godt i dag.

Nå er ikke den jobben like lett fra start hvor motstanderlaget ikke ligger bunkret i egen boks og åpner opp alt rommet på midtbanen. En pasningssterk og kreativ spiller som Winsnes er vanskelig å ha med å gjøre da. For all del, Winsnes er en kjempegod fotballspiller, og jeg synes det er rart hvor lite spilletid han har fått i Rosenborg, men tror ikke man kan forvente at ting skal gå like på skinner når han starter en kamp.

Lenke til kommentar

Smell Winsnes inn som def midt. Det gjorde han godt i dag.

Nå er ikke den jobben like lett fra start hvor motstanderlaget ikke ligger bunkret i egen boks og åpner opp alt rommet på midtbanen. En pasningssterk og kreativ spiller som Winsnes er vanskelig å ha med å gjøre da. For all del, Winsnes er en kjempegod fotballspiller, og jeg synes det er rart hvor lite spilletid han har fått i Rosenborg, men tror ikke man kan forvente at ting skal gå like på skinner når han starter en kamp.

Sant det, men det skal også sies at RBK fikk utrolig mye mer til da Henriksen gikk oppover og Winsnes la seg bak.

Lenke til kommentar

 

Sånne ting som det der gjør at jeg skjemmes over folk. Med engang det er spor av motgang finner folk frem en syndebukk. Når treneren er såpass fersk er det sportslig leder som får skylda. Tror du virkelig at det bare er Hoftun som tar beslutninger hos RBK? Brakka består av mer enn en fyr som sitter å bestemmer hvilke spillere som skal hentes inn. Med tanke på budsjettet så var det ikke så merkelig at det ikke ble hentet flere spillere. Forsvaret ble prioritet, og Jim Larsen ble hentet, en spiller som ikke slår til med det første. Hørtes litt kjent ut det?! Fredrik Stoor, Lustig, Stadsgaard. Alle hadde elendige kamper før de storspilte.

 

Jeg tror ikke folk skjønner konsekvensene av at en leder går av i klubben. Det ville ikke vært en positiv ting, om vi tenker litt frem i tid. Hele fotball-Norge lider av kronisk mimring når det gjelder RBK. Folk mangler evne til å tenke frem i tid.

 

edit: Winsnes mangler løpskapasitet til å spille den dype midtbanerollen. Vi må dekke rom og fange opp løp i bakrom. Om Skjeldbred hadde behersket det defensive hadde han vært det klare valget, men han har alltid trivdes lengre frem i banen.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar

Dere som sier at vi burde ha Winsnes som Def. Mid, dere vet at han er treig som en potetsekk? Hvis vi får kontringer i mot er han like mye verdt som de potetene han består av... Ingenting i mot Winsnes som spiller, men det er ikke fart som er han sterke side, som kan være tungen på vekten i mange overganger vi får i mot oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...