Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kone er på sitt beste en meget god spiller (i Tippeligaen), men han kan ikke akkurat kalles sympatisk. Personlig så vil jeg si at jeg foretrekker Bakenga og Moldskred (Prica er selvskreven). Jeg er fremdeles avventende til DFH.

 

DFH virker for meg som en sympatisk person, håper han virkelig er det :)

Lykke til med han ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet spilleroppsett mot Spartak Moskva?

Jönsson drillet følgende ellever under dagens trening, men foreløpig er det ikke tatt ut noe lag:

Örlund

Lustig - Høiland - Wangberg - Dorsin

Jamtfall- Åsen - Henriksen - Skjelbred

Prica - Moldskred

 

rbk.no

Endret av Bagh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nokon som veit når det blir lagt ut billettar til kampen borte mot Brann i slutten av mars? Skal truleg til Bergen den helga, så då må det kombinerast med kamp :dribble:

 

Bra at du møter opp, trenger så mange syngende som mulig :thumbup: Er nok en liten stund til billettene blir lagt ut, men tviler på at det blir problematisk å få tak i.

Lenke til kommentar

Fra RBK.no:

Nettsida Transfermarkt legger sin ære i å prissette fotballspillere etter det de mener er markedsverdi. Nå vet vi jo at prisen på spillere avhenger av tilbud og ikke minst etterspørsel, og at den samme spilleren kan prissettes forskjellig hos forskjellige klubber. Defor presiserer vi at disse prisantydningene stort sett er ganske urealistiske.

 

Men for moro skyld tar vi likevel en titt på rosenborgstallen, slik Transfermarkt vurderer den.

 

Ikke overraskende troner trioen Lustig, Henriksen og Skjelbred på topp, priset til i underkant av tyve millioner, regnet etter dagens pund-kurs (9,26).

 

Her er lista over de ti dyreste RBK-spillerne:

 

1. Markus Henriksen

19,56 mill NOK

 

2. Mikael Lustig

19,56 mill NOK

 

3. Per Ciljan Skjelbred

18,74 mill NOK

 

4. Mattias Bjärsmyr

16,30 mill NOK

 

5. Rade Prica

14,67 mill NOK

 

6. Daniel Örlund

13,04 mill NOK

 

7. Daniel Fredheim Holm

12,22 mill NOK

 

8. Mikael Dorsin

12,22 mill NOK

 

9. Trond Olsen

6,52 mill NOK

 

10. Morten Moldskred

6,11 mill NOK

 

Rosenborg har imidlertid ikke tippeligaens dyreste spiller, ifølge nettsiden. Han spiller nemlig for Tromsø, og er den eneste som overstiger 20 millioner kroner.

 

Her er de fem dyreste spillerne fra andre klubber enn Rosenborg:

 

Kara (TIL)

20,37 mill NOK

 

Pontus Farnerud (STB)

19,56 mill NOK

 

Harmeet Singh (VIF)

15,48 mill NOK

 

Magne Hoseth (MOL)

15,48 mill NOK

 

Luton Shelton (VIF)

14,62 mill NOK

 

Kanskje overraskende å se Markus helt øverst, men oppe i toppen ville jeg trodd han var ja. Mer overrasket over Örlund og DFH så høyt oppe i verdi. Førstnevnte fikk vi jo gratis og DFH kjøpte vi vel for et par mill. Mattias på en 4. plass er også meget overraskende.

Til sist over spillere generelt er jeg temmelig overrasket over å se Kara helt på toppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...