Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Det er andre spillere jeg har lyst til å se før Koné.

Står du fortsatt på denne? I så fall burde du ikke være så alt for skuffet.

Edit: Valgte VIF foran RBK

Adressa.no vet at Rosenborg har jobbet hardt med å få tak i Koné de siste dagene. Partene skal også ha vært svært nære ved å komme til enighet, men i siste time valgte altså den tidligere RBK-spilleren Vålerenga.

Ouch!

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan skjønne det. Nå har vi jo hentet inn Hirschfeld, Stoor og Koné i løpet av et år, alle er spillere som har vunnet TL, for den nette sum av 0 kr i transferpenger. Lønnsnivået vårt er en god del lavere enn deres også, så tviler på at noen av de har fått megalønn heller.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor Koné valgte oss framfor dere jeg, men utifra skattelistene ifjor, kunne man se at gjennomsnittslønnen til RBK, var høyere enn topplønnen i Vålerenga. Den tilhørte Bengt Sæternes, som nå er borte.

Nå var riktignok Stadsgaard, Iversen, Annan og Roar Strand blant deres bedre betalte dog. Og de er ikke der lenger.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor Koné valgte oss framfor dere jeg,

Nei, men det er vel sannsynlig at dere har tilbydd mer.

For jeg tror ikke på det pisset noen spillere lirer av seg når de blir signert.

Det handler i 99% av tilfellene om penger ja....

Men men, finnes fortsatt mange gode alternativer der ute :)

Lenke til kommentar

Han tjente 1,7 mill i RBK før han dro. Tror ikke vi har tilbydt han så veldig mye mer enn det. Vår best betalte for øyeblikket er Hæstad på 1,8 mill. Så tipper maks 2 mill i lønn på Koné.

Hadde han ikke tilbud fra Tyrkia og Polen også? Skulle tro de kunne gi mer penger.

Edit:

Han har gått mye ned i lønn for å spille for oss, men naturlig nok blir han blant de best betalte.

Blant de best betalte er mellom 1,5 og 1,8 millioner. Merkelig at RBK ikke kunne strekke seg så langt, når Koné skulle erstatte Iversen som tjente 5 mill.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Konè er uten tvil et solid kjøp for VIF, men får håpe han er like ineffektiv som da han var i RBK. Han har ambisjoner om å vinne ligaen med VIF. Det vil gjøre gullet ekstra sukkersøtt i år altså.

Ser folk er stresset her, men det er flere navn på blokka, og masse tid på å gjøre smarte beslutninger, istedet for å ta det øverste navnet på lista.

Lenke til kommentar

Blant de best betalte er mellom 1,5 og 1,8 millioner. Merkelig at RBK ikke kunne strekke seg så langt, når Koné skulle erstatte Iversen som tjente 5 mill.

Man er vel fortsatt blant de best betalte om man får 2,5?

Hvor mange eksempler trenger du for å forstå at det er nye tider i RBK, både når det gjelder lønn og kjøp av spillere? Har sagt det før og sier det igjen; Bra at Iversen er borte så vi kan lønne 2-3 nye spillere.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er så merkelig som jeg gir uttrykk for. Vanskelig å overføre tone til tekst. Ikke at jeg prøvde så godt heller.

Hadde valgt Koné på 2,5 mill framfor Bengt på 1,8 mill uansett. Tror, med tanke på Vålerengas økonomiske endring det siste året, at man ikke har kommet opp i slike summer uansett. Vi er en økonomisk foregangsklubb akkurat nå, og har gjort masse med inntrykket folk hadde for 5-10 år siden, da rike onkler og sigeringer på pølsepapir var vanlig.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...