Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, ikke faen om vi henter Carew. En spiller som aldri er i form, aldri scorer mål og stort sett er ute i media og klager på lite spilletid... Nei, vi har hatt han én gang i RBK, det får være nok.

 

Ja huff, 18 mål på 18 kamper for RBK er ikke noe å trakte etter.

 

Hvis John Carew hadde signert for RBK i dette vinduet vil han bli toppscorer i Norge de neste to årene.

Lenke til kommentar

Det mest spennende overgangsvinduet på en stund.

 

Høiland er en genistrek, landslagsspiller som spiller bra både på høyreback og midtstopper. Lustig forsvinner trolig, og Demidov gikk til Spania. Høiland var gratis, krever lite i lønn og har god fart og erfaring. Akkurat det vi trenger.

 

Hvis Lustig ikke blir solgt greier den nåværende forsvarsrekka seg gjennom vårparten. I midten kan Høiland være en ypperlig og trygg makker til Wangberg/Saré som endelig bør begynne å etablere seg som en aktuelle kandidater

 

Men på midtbanen sliter vi. Vi har allerede ingen gode back-uper på midten, Strand er gammel og Winsnes er dårlig. Saré/Wangberg kan gjøre jobben som back-up for Annan, men jeg håper Nordkvelle blir hentet som back-up/utfordrer til Henriksen og Skjelbred. Om en i midtbane-trioen blir solgt - høyst trolig, enten Skjelbred eller Annan - trengs det to nye midtbanespillere. Altså Nordkvelle + en offensiv eller defensiv erstatter på midten, alt etter hvem som blir solgt.

 

 

Blir også spennende med ny spiller fremover. Vi trenger en trygg målscorer som erstatter for Iversen. Vi har nok av driblefanter og teknikere i Bakenga, Moldskred og Olsen. Vi trenger en Prica-type til. I Norge er det vel ingen som holder det nivået vi trenger.

 

Rosenborg burde skaffe seg Denni Avdic fra Sverige, selv om jeg fort ser at han kan bli dyr.

Lenke til kommentar

Denni Avdic har allerede signert for Werder Bremen for 20 mill tror jeg, så han er vel både for dyr og uaktuell, selv om han er en fantastisk målscorer.

 

Lustig-Høiland-Wangberg-Dorsin

 

Mener du seriøst at dette er en bra forsvarsrekke, med tanke på den dere hadde ifjor? Håper for deres skyld at dere skaffer en ny midtstopper i alle fall.

Lenke til kommentar

Høiland er hurtig

 

Denni Avdic har allerede signert for Werder Bremen for 20 mill tror jeg, så han er vel både for dyr og uaktuell, selv om han er en fantastisk målscorer.

 

Lustig-Høiland-Wangberg-Dorsin

 

Mener du seriøst at dette er en bra forsvarsrekke, med tanke på den dere hadde ifjor? Håper for deres skyld at dere skaffer en ny midtstopper i alle fall.

Rosenborg har ikke råd til å satse slik de gjorde i fjor. Rosenborg skal ikke gå med underskudd i år, og da kan det ikke kjøpes dyre spillere i alle ledd. Den forsvarsrekka holder helt topp Tippeliga-klasse om Wangberg fortsetter utviklingen sin. På starten av sesongen blir det vel mest Bjärsmyr da.

Lenke til kommentar

Ja huff, 18 mål på 18 kamper for RBK er ikke noe å trakte etter.

 

Hvis John Carew hadde signert for RBK i dette vinduet vil han bli toppscorer i Norge de neste to årene.

For over 10 år siden ja. Er han like målfarlig som da? Scorer han for landslaget? Scorer han for Villa? Nei, gutten lager ikke mål. Så send han gjerne til VIF. Jeg er ikke interessert i å ha en spiss i Rosenborg som ikke scorer mål, og samtidig skal ha en lønn på ~7 mill. (Derfor er jeg også positiv til at Iversen ble solgt)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...