DJ_Dark Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Nevnte vel aldri hvem etter det. Ble så stille her så jeg stakk til andre tråder. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Vi viste vel at dagen kom snart og på mandag skjer det. Eggen stepper inn for Hamrèn og blir hovedtrener ut 2010. http://fotball.adressa.no/eliteserien/article170045.ece Har vel blandende følelser nå, trist over at Hamrèn drar og glad for å se et kjent fjes ta over. Men er ikke så veldig begeistret over det litt kortsiktige valget. Det kan gå begge veier. Norsk fotball har utviklet seg, og det er ikke sikkert go fot-taktikken har den samme effekten nå. Eggens storhetstid var jo mye takket være det gode forholdet til spillerne. Dette er jo ikke-eksisterende for de aller fleste idag, men det hadde vel gjeldt andre trenere og. Håper Rambo hjelper til så godt han kan med å beholde vår defensive styrke, og Nils Arne begynner å forbedre det offensive. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Fett at Eggen er tilbake ja, men jeg synes det er trist at Hamrén drar. Faen så glad jeg er i han som person og trener. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Tviler litt på Eggen jeg, men samtidig er det fantastisk at han er tilbake. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Eggen har forsåvidt alt og tape. Er spent på dette, men tror nok det går bra. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Joda, han strutter av selvtillit, har stor tillit i spillergruppa, og har en fotballfilosofi som er godt utprøvd tidligere også. Dette kommer til å bli veldig bra! Noen som vet hvor pressekonferansen kan finnes i sin helhet? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Sakset fra Dagbladet. Har tatt bold på favorittene mine. - Rosenborg har fått kompensasjon for Freden i Brömsebro (i 1645), klukket Nils Arne Eggen da han ble presentert som returnerende RBK-trener på pressekonferansen i ettermiddag. Og er det en ting som er sikkert, så er det at med Eggen tilbake i fotballmediene, kommer titlene på en snor. Her er et utvalg godbiter, samlet av Dagbladet i 2007: «I dag e æ nødt te å vær hjæm før klokka fem. Æ ska næmlig kastrere ei katte.» Nils Arne må avslutte pressekonferansen foran Real Madrid-kampen i 1997 tidligere enn planlagt, og kjører tre kvarter i bil hjem til Orkdal. Psss, psss, psss, lokker Nils, 28 timer før Rosenborg skal ut i kamp. Mesterliga eller ikke, katta til naboen Lalla (85) har førsteprioritet. Men etter nærmere en times leiting må en skuffet Nils Arne innse at katta har skjønt hva som er i gjære, og at dyrlegen må vente. «Ich habe einen hexenchoss bekommen og habe grosse probleme.» En bekymret Nils Arne forklarer til tyske journalister under pressekonferansen foran kampen mot Bayern München at han har fått hekseskudd. - Den tar mer og mer, kjenn æ, så æ spæll itj', fastslår Nils Arne, som til slutt må kalle på «feltskjærer'n», som han kaller Rosenborg-legen. «Ikke øl i en sådan stund, rekk meg heller fløyten. Men i en sådan stund bytter vi ut fløyten. Rekk meg Løiten!» Lektor Eggens omskriver Ibsen etter at Rosenborg har slått IFK Göteborg 3-2 på bortebane i 1996, lagets første borteseier i Mesterligaen. «It's hope in hanging snore. Fishing-snore!» Eggen forklarer skotske journalister at det er håp i hengende snøre før kampen mot Celtic i 2001. For ordens skyld, snore betyr snorke på engelsk. «We play with two stoppers and three spisses.» Nils Arne forklarer Rosenborgs spillestil til nederlandske journalister foran kampen mot Feyenoord i 1999. «Æ har itj no' mer å si i dag, æ!» Nils Arne til pressen etter 2-0-seieren over Porto i 1997. For så å snakke om kampen uavbrutt i over en og en halv time. «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!» Nils Arne i november 1997. Rosenborg har slått Real Madrid 2-0 på hjemmebane, og Eggen er fornøyd. Selv om han er litt skuffet over at det ikke ble 3-0 ... «You have to come in joggedress.» Nils Arne instruerer Rosenborgs nykjøpte ghaneser Robert Boateng i 1997. Boateng misforsto og kom joggende i dress. «Oh! You're not driving yourself? Good brain!» En lettet Eggen konstaterer at samme Boateng setter seg inn på passasjersiden i en bil utenfor Lerkendal. Eggen trodde Boateng skulle kjøre med sommerdekk på vinterføre. «No har du akkurat klart å ta livet av ei sånn prinsæsse, men en fotballtræner klare du aldri.» En spansk fotograf får høre hva Eggen mener om paparazzier på Santiago Bernabeu i Madrid før kampen mot Real Madrid, like etter Dianas død. «No må vi få ut finger'n. Aillæ som treng fresk luft, ut å måke banen. NO!» Mesterligakampen mot Porto i 1997 står i fare for å snø bort. Eggen tar ansvar og er først ute på banen med snøskuffa. «Dokk må forstå at snøen skal måkes den veien og itj den veien!» En oppgitt Nils Arne til banemannskapene under samme snømåkingen. «Æ e egentlig itj' spesielt opptatt av fotball, æ.» Nils Arne med en innskytelse under et intervju om fotball. «Æ trur de fleste her veit kæm æ e'!» Nils Arne mener introduksjonen er overflødig etter 4-1-tapet borte mot Spartak Moskva i 1995. «Æ si og påstår - og har selvsagt helt rett ..» Eggen har tro på seg selv under et trenerseminar. «Det overhoppet ditt. Ka va var det? Angina?» Nils Arne er ikke imponert over Mini på trening. «Han fyr'n der ska æ i hvert fall itj kjøp» En irritert Eggen om bussjåføren i Torino som kjørte Rosenborg til en travbane i stedet for hotellet før en kamp mot Juventus. «Jøss, John. Med alt det gullet der beginne du faktisk å lign på en neger.» :!: John Carew har vært på Bahamas og kjøpt gullsmykker i 2000. «Ja .. Det der syns æ va et genialt spørsmål, du.» Nils Arne er mer enn litt sarkastisk til en journalist som våger seg til å spørre om han er fryktelig skuffet etter 1-4-tapet mot AC Milan i 1996. «.. eller e det to i denne turneringa?» Nils Arne er mer opptatt av god fotball enn poeng, og er usikker på om det er to eller tre poeng for seier i Mesterligaen. «Æ vil foreslå at hain spælle nærmest mulig Vangseter, æ. Det kan du skriv.» Norske klubber fikk tilbud om å leie Paul «Gazza» Gascoigne i mai 2000. Eggen var ikke spesielt interessert. (Vangseter er en rusavvenningsklinikk utenfor Hamar) «Jobbe du i KGB?» Eggen blir irritert da han får en båndopptaker for nært opp i fjeset under et intervju. «Same procedure as last year. The same procedure as every year!... Har du sjett deinn scena? Dæm vise deinn hver jul på norsk TV.» Nils Arne svarer først på spørsmålet om hvordan det er å være tilbake til mesterligaen i 1999, før han forsøker å forklare utsagnet til den kvinnelige tolken som slet litt med oversettelsen. «Asså, Gøteborg skoill egentlig itj' vært en del av Sverige det!» Eggen filosoferer over krigen, Jämtland, Härjedalen og det meste annet før kampen mot IFK Göteborg i 1996. «Æ trudd vi va ferdig med 1945, æ.» En sint Eggen etter at Franz Beckenbauer uttalte at han syntes det var synd at lille Rosenborg slo ut AC Milan i 1996. «You have no money!» Nils Arne brøler til tre forskremte, portugisiske journalister som er på kamp for å skrive om Sigurd Rushfeldt. Rushfeldt var da solgt til Benfica, men overgangen gikk snart i vasken da Benfica ikke hadde penger til å betale. Kilder: Dagbladet, VG, NTB Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Skulle akkurat til å poste det samme. Herregud for en leken fyr. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Må da elske kommentarene hans. :!: Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Utrolig bra Likte den, "Jobbe du i KGB?" Endret 20. mai 2010 av erlendo89 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg må være en av de få som ikke er begeistret for Eggens innhopp i Rosenborg nå. Orker ikke liste opp akkurat hvorfor, men mener å se tilbake til 90-tallet blir feil nå. Han sier jo selv at han ikke har tenkt å fortsette Hamréns "filosofi" også, så dette blir jo morsomt å se på... At han ødelegger det trygge defensive vi har holdt på med i et par år nå. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Kan du si meg hvor han har sagt at han skal gjøre ting totalt annerledes enn Hamrén? Han sier jo selv at han skal fortsette på de samme skinnene, men også utvikle videre. Noen forandringer blir det selvfølgelig, Eggen kan jo ikke drive å lære bort en filosofi han er uenig i. Uansett hvem som hadde kommet inn etter svensken, hadde det blitt forandringer. Nils Arne Eggen - Kongen av Lerkendal Lenke til kommentar
eveant Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Skal han endre formasjon til 4-3-3? Personlig liker jeg den bedre enn Hamrèns formasjon. Vi kan jo bruke Olsen på venstre ving og Moldskred på høyre, er ikke no problem det. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Er som MartinF litt kristisk til Eggen på dette tidspunktet, dog ser jeg ikke noen andre som kunne "vikariert". Men for å se det positive så håper jeg at Eggen friskner opp angrepspillet, slik at blant annet Ciljan og Molskred kan klare å vise seg frem bedre. Forhåpentligvis slipper vi å se Ciljan ute på høyrekant også! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Forum i fylla DJ? I så fall må det være det mest saklige kebabinnlegget noensinne. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Se her ja. Tura visst litt i fylla i natt jeg gitt. Ellers kan dere gjerne støtte meg i Brann-tråden. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Må si jeg Elsker mannen på Rbk-drakta mi! Hint: #2 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Høhø. Etter i dag skal jeg få trykket Lustig på drakta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå