Rampage Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Skjønner godt Jarstein, han har vel egentlig gjort det klart at alt annet enn first-string er uakseptabelt, han vil spille. Og hvis Örlund blir førstevalg, så vil det være naturlig for ham å finne en annen klubb. Men det er jo en konkurranse mellom de to og begge stiller likt der. Han kan ikke kreve å være førstekeeper hvis Örlund er bedre enn han. Nettopp, derfor han finner seg en klubb der han er den beste keeperen, han vil jo tross alt spille. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Fett, da har vi mista to gode keepere på et halvt år og har en igjen. Kalles vel økonomi, tror det ligger mer bak dette enn bare "spilletid" Jarstein har jo ikke ville skrive under ny kontrakt og da forstår jeg at RBK ønsker å få igjen mest mulig for spilleren. Tipper han går for 10MNOK om han blir solgt. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Evt velger de å vente et halvt år og får han gratis... Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Tipper han går for 10MNOK om han blir solgt. Hahahaha. :!: Tror ikke Jarstein går til Viking, men for vår del (Viking) hadde ikke Jarstein vært feil, han er en god keeper og vi er i en keeperkrise nå. Men som sagt tror jeg ikke det blir noe av, regner med at Jarstein ender opp på RBK-benken i år, hvert fall frem til sommeren. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Skjønner godt Jarstein, han har vel egentlig gjort det klart at alt annet enn first-string er uakseptabelt, han vil spille. Og hvis Örlund blir førstevalg, så vil det være naturlig for ham å finne en annen klubb. Men det er jo en konkurranse mellom de to og begge stiller likt der. Han kan ikke kreve å være førstekeeper hvis Örlund er bedre enn han. Nettopp, derfor han finner seg en klubb der han er den beste keeperen, han vil jo tross alt spille. Men å da velge å gå til en ny klubb er å velge minste motstands vei og er ikke noe man vokser på som fotballspiller. Man må tørre å ha det litt tøft i blant og har har spilt mye for oss. Kanskje kunne han og Örlund lært av hverandre og blitt enda bedre. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Selvfølgelig, han kan nok bli enda bedre av konkurranse, og det er det beste for klubben hvis han og Örlund konkurrerer. Men slik det fremstår så har Örlund nesten blitt hentet inn som erstatter og da er det naturlig for Jarstein, som vil starte, å bevege seg videre til en klubb med mindre motstand, men der han er langt mer tydelig og er garantert å starte. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Enig i at det er litt lettvindt ofte å stikke om man ikke er sikker på førsteplassen, og man lærer nok mye av å kjempe knallhardt hver dag om plassen, men man må jo også forstå Jarstein. Hvis han har fått klare signaler om at han i utgangspunktet er andrevalg og ikke regner med mye førstelagstid, så er det forståelig at han ikke vil signere nye kontrakt med dere. Han kjemper tross alt for å være landslagskeeper, og uten fast spilletid går ikke det. Det er også annerledes for en keeper enn en utespiller, en keeper må nesten spille fast for å utvikle seg mer og mer. Utespillere tjener mer på hard konkurranse på laget og der varieres det mer etter form og prestasjoner, en keeper er som regel den sikreste plassen i laget og forandres ikke på med mindre det skjer noe veldig spesielt. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Han ville jo ikke signere kontrakt selv før vi fikk Örlund da. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Han ville jo ikke signere kontrakt selv før vi fikk Örlund da. Akkurat, så ser ingen dramatikk i dette annet enn sunn fornuft av RBK ledelsen. Viking kan ikke vente 1år til før de henter ny keeper, så enten blir det nå ellers så går han nok til en annen klubb. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Går ikke kontrakten ut i sommer da? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Går ikke kontrakten ut i sommer da? I følge RBK.no så går den ut ved nyttår. Kontrakt til: 31.12.2010 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Åja, har hele tiden trodd den gikk ut i sommer jeg. Jaja, da er det jo greit å selge han. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Skjønner Rune godt om han drar til Viking, og skjønner klubben godt at de begynner å stille ultimatum til spillerne med utløpende kontrakter. Dessuten trenger vi vel ikke to landslagskeepere på samme lag. Tipper Jarstein stikker til Stavanger. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Han svekker(svekket) jo sin egen stilling ved å ikke signere kontrakt. Er jo ikke noen vits å satse på noen som, mest sannsynlig, ikke har tenkt å bli her. Regner med at han hadde fått spilletid hadde han signert en ny kontrakt. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) OT: Noen her som har hat sett Tippeligaen på Adressa sin web-tv, evt. har tenkt til å kjøpe sesongkort for tippeligaen der? Vil gjerne vite om det er noe jeg burde vite om den som enten er bra eller dårlig Står mellom den og VG Live. Endret 27. februar 2010 av Daggis0 Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Adressa og VG-Live bruker samme system så vidt jeg vet. Men du får vel en annen kommentator med adressa. Kvaliteten er jeg ikke sikker på, men skulle gjerne likt å vist det. 600kr for alle kampene i de norske ligaene er ikke så ille. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Det jeg fant ut også^^ Men lurer fortsatt på om hvilke kommentatorer som er best Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Jeg anbefaler Adressa sin på det aller høyeste. PEtter Rasmus er min favoritt kommentator, makan til et engasjament han har. Kommer også med flere gullkorn under hver kamp. Han er forøvrig RBK fan, og trønder. Så han er ikke så nøytral i kommenteringen. I fjor var vel også Rune Bratseth kommentator på RBK sine hjemmekamper også. Nei, gå for Adressa er mitt råd. Edit: Hvorfor i alle dager skal vi selge Jarstein nå? Under en måned til serie start. Da sitter vi igjen med Ørlund og Even Barli (correct me if im wrong). Det betyr at vi må bruke de siste ressursene i dette overgangsvinduet på å finne en ny keeper. Jaja, får håpe Ørlund holder seg skadefri da. Endret 27. februar 2010 av Lutz Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Petter Rasmus er gud som kommentator. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Haha, indeed DJ_Dark. Makan til et engasjement skal man lete LENGE etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå