Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strand er en motspiller, men jeg respekterer hva han har gjort for norsk fotball. Buing er også etter min mening en uting ved bytter, men her er sikkert mange uenig. Jeg klappet forsiktig.

 

At det var 50/50 klapp og buing er greit nok det - selv om det sikkert også var endel jubling fra de tilreisende supporterne som nyanserte bildet litt. Og her må jeg gi RBK-fansen skryt. Dere stiller alltid sterkt på bortebane. De få gangene det var litt stille på Stadion, startet RBK-fansen å synge, og jaggu svarte ikke Brann-fansen med en gang. Det blir det et vanvittig trøkk av - og da er det digg å være på kamp. Hadde bare bortefansen vært slik på alle kamper!

 

Ellers synes jeg tifoene var bra og mye flagg er også morsomt. Denne gangen var faktisk vi langt mer visuelle enn dere - noe som ikke er vanlig kost, selv på hjemmebane.

 

Kampen er jeg derimot skuffet over, da jeg mener Brann skulle drept den i første omgang - for da var det ett lag og 11 kjerringer på banen. At det ikke endte med et rødt kort til Dorsin for norgesrekord i dommerklager er meg en gåte. Andre omgang var mer jevnspilt, og det kunne fort blitt flere mål begge veier. Målet til Prica var utrolig vakkert, selv om markeringen i forkant oppsummerer Branns forsvar ganske greit i 2009.

 

Alt i alt en veldig morsom kamp - og jeg gleder meg allerede til neste år, der jeg håper det blir litt flere lag som kjemper om tittelen.

Lenke til kommentar
og jeg gleder meg allerede til neste år, der jeg håper det blir litt flere lag som kjemper om tittelen.

 

 

Da er vi to, satser på at de andre lagene kan lage litt spenning. Rosenborg lager nok med sin solide 1. plass, og da er det opp til de andre norske "store/floppe" lagene å prestere for å få litt spenning :)

Lenke til kommentar
Må da være bullshit, folka på brakka kan vell ikke være SÅ innkompetente at de prøver å hente en totalt uerfaren trener?

 

 

Nei, gi meg Jönsson eller Hareide.

Tar Solskjær hvilken dag som helst... en person med sinnsykt respekt og noen som er langsiktig i sine karrierevalg. Tviler likevel på at han vil til Norge.

Lenke til kommentar
Tja. Solskjær er virkelig ikke den værste de kunne ha valgt spør du meg. Tror ikke han hadde vært noe dårlig valg.

Helt enig, kanskje ikke mest erfaring i verden nei men han leder ikke UnitedJuniorene uten grunn. Med Solskjær har vi også sikret stbilitet de neste årene samtidig som jeg tror at han er en person som spillerne vil være positiv til.

Lenke til kommentar

En evt. ansettelse av Solskjær kan medføre flere fordeler for Rosenborg. Det kan fks. være lettere å få lånt reservespillere fra United på korttidslån fks. Kanskje flere treningskamper mot United eller reservelaget.

 

Solskjær har ikke noe erfaring enda, men jeg tror absolutt han kunne gjort en god jobb i Rosenborg. Heller han enn Hareide...

Lenke til kommentar
Solskjær hadde vært gøy men risky. Han innehar stor respekt som spiller og person, men som trener har han vel fortsatt mye å lære. RBK er helt klart en større utfordring enn reservelaget til United, og tror Solskjær hadde hatt godt av å prøve noe annet.

 

Tror også United kan se positivt på dette, de vil sikkert ha en trener i senere tid som får erfaring med et virkelig klubblag og RBK har CL neste år som igjen er en meget viktig erfaring for en trener.

 

Men men, spennende dog tvegget.

Lenke til kommentar

Riktignok har ikke Solskjær så mye erfaring, men jeg tror også at dere undervurderer han litt. Det er riktignok annerledes å trene et reservelag, for det er mye mer som må tas hensyn til, som utlån, følge med på hvilke spillere som kan prøve seg for 1. laget osv osv. Det blir annerledes å trene et lag som spiller i en liga hvor gullet betyr noe (selv om det faktisk er Tippeligaen vi snakker om her :p).

 

Jeg tror ikke at Solskjær vil være det beste valget for dere tho. Dere gjør det såpass bra i Norge at dere fortjener en trener med bedre erfaring fra slike type kamper, selv om Solskjær ville høstet god erfaring hos dere. Så kunne han vært assistenttrener for oss i noen år istedenfor Mike Phelan, for deretter å evt. bli manager.

 

Men er Jönsson aktuell da? Han er jo meget god, og siden jeg bor i Bærum så følger jeg med på hvordan Stabæk gjør det, og jeg må si at Jönsson kan være et godt valg ettersom Drillo nå får fortsette (jippi for det btw).

Lenke til kommentar
De få gangene det var litt stille på Stadion, startet RBK-fansen å synge, og jaggu svarte ikke Brann-fansen med en gang. Det blir det et vanvittig trøkk av - og da er det digg å være på kamp. Hadde bare bortefansen vært slik på alle kamper!

 

Så du mener altså at bataljonen var gode? Hørte bare to sanger, det var alt. Bataljonen erblant de dårligste hjemmesupporterne på kampene jeg har vært på denne sesongen. Hadde forventet mer, men det hadde jeg også fra Kjernen. Altfor mange tanter...

Lenke til kommentar
De få gangene det var litt stille på Stadion, startet RBK-fansen å synge, og jaggu svarte ikke Brann-fansen med en gang. Det blir det et vanvittig trøkk av - og da er det digg å være på kamp. Hadde bare bortefansen vært slik på alle kamper!

 

Så du mener altså at bataljonen var gode? Hørte bare to sanger, det var alt. Bataljonen erblant de dårligste hjemmesupporterne på kampene jeg har vært på denne sesongen. Hadde forventet mer, men det hadde jeg også fra Kjernen. Altfor mange tanter...

Hvor satt du? På en veranda oppi fjellet med kikkert?

 

EDIT: Det er Norges to beste supportergrupper du snakker om. Jeg vil gjerne vite hvem som er bedre.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...