Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Driter jeg i, i dag er jeg gira.

 

Håper bare Newcastle klarer å reise kjerringa, så ikke følget mitt på Lerkendal er så jævla langt nedi kjelleren under kampen. Håper på 18000 i dag. :)

 

Nesten et år siden John Pelu fikk "akutt krampe" er det ikke? :p Bortimot ettårsjubileum for Hamren.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Viking snytt for et klart mål - skal være fordel. Jarstein skulle eventuelt hatt et rødt kort.

 

Ellers er det bra for dere at Jarstein er tilbake.

Ikke snytt for mål nei, en klar offside på 2,1 mm. Rart dommeren ikke ser den :whistle:

 

Helt alvorlig talt ser det ut som en marginal offside på min TV, ikke en linjedommertabbeoffside nei. Spennende å se dette fra en annen vinkel.

 

Vet ikke helt reglene for å gi rødt kort, selv trodde jeg at å felle en mann alene med keeper automatisk ble rødt men i dette tilfellet var det jo keeper som stod for fellingen.

Lenke til kommentar

Det er såvidt jeg vet ikke noe "siste mann"-regel. Derimot er regelen at hvis man fratar det ene laget en åpenbar målsjanse skal det være straffe og rødt kort. Hauge vurderte det tydeligvis som at han ikke lenger hadde kontroll på ballen ettersom han gikk såpass langt til venstre med ballen, og dermed ikke var en åpenbar målsjanse, så da er det bare straffe, ikke rødt.

Lenke til kommentar
Det er såvidt jeg vet ikke noe "siste mann"-regel. Derimot er regelen at hvis man fratar det ene laget en åpenbar målsjanse skal det være straffe og rødt kort. Hauge vurderte det tydeligvis som at han ikke lenger hadde kontroll på ballen ettersom han gikk såpass langt til venstre med ballen, og dermed ikke var en åpenbar målsjanse, så da er det bare straffe, ikke rødt.

Men herrejesus da - da skulle det vært mål. Så uansett hvordan en ser på det, er det en gedigen dommertabbe med fordel RBK.

 

Det brukes alt for sjeldent fordelsparagraf i Norge (med unntak av dommeren sist FFK - Brann, noe som resulterte i to Brann-mål)

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Det er såvidt jeg vet ikke noe "siste mann"-regel. Derimot er regelen at hvis man fratar det ene laget en åpenbar målsjanse skal det være straffe og rødt kort. Hauge vurderte det tydeligvis som at han ikke lenger hadde kontroll på ballen ettersom han gikk såpass langt til venstre med ballen, og dermed ikke var en åpenbar målsjanse, så da er det bare straffe, ikke rødt.

Men herrejesus da - da skulle det vært mål. Så uansett hvordan en ser på det, er det en gedigen dommertabbe med fordel RBK.

Regelen sier at man ikke skal dømme fordel om det er innenfor 16-meteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...