Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Kopierer like gjerne inn en bra post fra kjernen.com for de som ikke leser forumet der.

 

 

Først og fremst: Skryt til Kjernen-styret for god jobb, og skryt til RBK for et godt valg.

 

Jeg tror man skal slå fra seg "2500 stående, syngende på Øvre Øst i 2009"-tanken med en gang. Ikke for å være gledesdreper eller brønnpisser, men jeg tror ikke det er en videre realistisk målsetning. Sommeren 2010 bør være målet for at man kan begynne å selge billetter på nedre øst.

 

Vår aller beste mulighet for rekruttering er igjennom at folk liker det vi driver på med. Vi må gjøre inntrykk. Da er det viktig at alle som skal ha sesongkort på Øvre Øst, går i seg selv og synger enda litt høyere, enda litt oftere, bruker flagg og skjerf enda litt mer. Vi må synes og høres, for at det skal være attraktivt for Lerkendal-gjengere å stå med oss.

 

Videre er det viktig at vi jobber for å involvere resten av stadion i enda større grad enn i dag. Dette for å gi publikum føling med hvordan det er å delta aktivt og bidra til stemninga. Det begynner å bli en del av disse som søker seg til vårt felt etter hvert.

 

Vi må jobbe enda mer med kommunikasjon og synlighet. Presseoppslag får vi ikke på bestilling, men folk fra styret på BratZTV, saker på rbk.no, hyppigere oppdateringer på kjernen.com, tilstedeværelse med salgsstand i borggården, valg av midlertidig stamsted, uavhengig av hva som skjer med klokkesvingen og andre alternativer. Kjernen-folk på RBKtv, rbkweb, rbk-forumet, vgd, adc, alltidfotball. Mer omtale i kampmag.

 

Ta opp igjen samarbeidet med Dahls Ølets Venner. EC Dahls er mer truet enn på lenge og trenger vår hjelp. Engasjer oss mer i Rosenborg Hockey, men også noe i saker som angår trøndersk kulturarv. Alt for å tydeliggjøre vår forankring i Trondheim og gjøre det lettere for Ola Fæmdunk å identifisere seg med oss.

 

Arrangere Avsparksfest i samarbeid med ballkluben før 2009. Ikke bare for Kjernen, men åpent for alle RBK-supportere. Billig inngang og show med spillere, null$katte, fremmed rase osv.

 

Alt som et ledd i en langsiktig strategi for å gjøre oss mer attraktive for lerkendalgjengerne uten å miste den identiteten vi har bygget igjennom årene.

 

Fortsette med å være en konstruktiv diskusjonspartner med RBK. Bruke andre mediakilder enn Adressa, som kun finner den mest tabloide og negative vinklinga.

 

Flere sanger. Vi må ha mer variasjon. TT/UN jobber med dette, men tar gjerne imot flere forslag

 

Økt satsning på tifo. Ser bra ut og virker identitetsbyggende. Meld dere som dugnadsfolk på tt05.no

 

Aldri slutte med å stille krav for å trekke flest mulig. Bedre med 1500 syngende og 1000 tomme seter enn 1700 syngende og 800 tause saltstøtter.

 

Verv en venn. Så mange som mulig prøver å ta med én kompis på kamp. Hvis han liker seg, ta med én til.

 

Segmentering. Kjernen har bedrevet rekruttering, men har i liten grad vært bevisst på hvor man ønsker å rekruttere og hvor man har svakheter i medlemsmassen. Fortsatt mye å gå på blant førtiåringene på tribunen. Lite å hente på å rekruttere utenfor Lerkendal (med unntak for nevnte "verv en venn).

 

Mest av alt. Slutt med negativismen. Kjernen er topp 3 av supportergrupper i Norge, har Norges klart beste samspill mellom styre, klubb, ultrasgrupper og tifogruppering (ikke sånn å forstå at det ikke er uenigheter, men de løses på en forbilledlig måte), og følgelig også Norges (vil jeg påstå) beste forsangergruppe, alt før vi flytter til et bra felt.

 

Vær positiv når du snakker om Kjernen, både til Kjernen-folk og til andre. For det er så utrolig mye positivt og lite negativt.

 

Men positivisme til tross, blind optimisme tjener liten hensikt. Derfor tror jeg 1,5 års perspektiv er fornuftig når det gjelder å fylle Øvre Øst med stående, syngende. Det er et hårete mål, men fullt oppnåelig. Å klare det alt til sommeren er å legge lista for høyt og innby til uoppnådde mål. Målet for 2009 bør være: Snitt på 1700 hvor max 15% ikke synger mer enn halvparten av tiden. Beste oppmøte 2000.

 

 

 

Tråd

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg og en annen da som er på hver hjemmekamp. Så neste sesong tenkte vi at vi skulle ta steget videre og melde oss inn i Kjernen. Aldri vært på bortekamp før heller :/ (Utenom borte mot Levanger i Cupen for noen år tilbake, vant 6-1 tror jeg) Skal se om vi kan endre litt på det òg. Så har jeg planer om å kjøpe ny drakt fra supportershopen med nummer bakpå, vet ikke hvem jeg skal ha på ryggen enda da.

Lenke til kommentar
Det er jeg og en annen da som er på hver hjemmekamp. Så neste sesong tenkte vi at vi skulle ta steget videre og melde oss inn i Kjernen. Aldri vært på bortekamp før heller :/ (Utenom borte mot Levanger i Cupen for noen år tilbake, vant 6-1 tror jeg) Skal se om vi kan endre litt på det òg. Så har jeg planer om å kjøpe ny drakt fra supportershopen med nummer bakpå, vet ikke hvem jeg skal ha på ryggen enda da.

Gjør som meg og velg nummer 6 :thumbup:

Finnes ingen bedre.

Lenke til kommentar
Må jo være der og synge, hoie og få med seg det som skjer før kampen!

Er vel lite synging før spillerne kommer for å varme opp :p Lite før kampen som skjer også, som jeg føler at jeg vil ha med meg. Hvertfall om du tenker på det som skjer i borggården. kommer tidlig når jeg tar meg noen pils med venner før kamp. Ellers, så kommer jeg halvtime før^^,

Kommer du fra Trondheim forresten? Eller er du en som har slekt som er RBK-fan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...