Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Det er helt utrolig hvordan et lag som prater om Champions League ikke presterer mer enn en straffescoring på 90 minutter mot et nyopprykket lag fullt av gammelt vrakgods. Enten får dem slutte å betale lønn til dem eller så får dem begynne å spille fotball. Dette går bare ikke mer.

Og for all del: Bytt ut Steffen Iversen. Han gjør ikke annet enn å gå rundt å kjefte på dommern... :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laget mot Start:

Rosenborg (4-3-3): Lars Hirschfeld

Fredrik Stoor - Christer Basma- Miika Koppinen - Mikael Dorsin

Marek Sapara - Alexander Tettey - Roar Strand

Didier Konan - Steffen Iversen - Daniel Braaten

--

Godt å se Basma tilbake på stopperplass. Kvarme har rett og slett vært under pari i hele år og kostet RBK et par baklengsmål. I tillegg kan man merke seg at Tettey er flyttet ned til ankerrollen og at Strand spiller indreløper. Dette er i mine øyne et meget godt valg da Strand er mye bedre enn Tettey i den offensive delen av spillet. Tettey er på sin side en god ballvinner, samt trygg med ballen i beina. Han er det ankeret RBK trenger, håper bare han får tillit et par kamper på rad nå fremover.

Didier Konan har kommet inn som høyreving, noe som er enda et bra valg av Knut Tørum. Konan har ekstreme ferdigheter og en herlig innstilling. Om han får litt tid til å komme inn i RBK-systemet så kommer høyresiden vår til å være ustoppelig.

Det eneste jeg er litt misfornøyd med er at Iversen ikke blir vraket. Han har virket umotivert og slapp i hele år. Jeg kunne tenkt meg å se Kone fra start mot Start (heisann VG, den har jeg copyright på). Ikke bare ville dette gitt oss muligheten til å se Kone i 90 minutter(?), det ville også sendt et signal til Iversen om at han ikke er fredet og dermed må jobbe hardere fremover.

Jeg er som alltid positiv, en ekte fan gir aldri opp. :)

Lenke til kommentar

Blir spennende å se. Tettey har jo tidligere uttalt at han ikke vil ha den roller, men han burde vært "fornøyd" nå som har får spille. Enig at Ivers burde sittet på benken så vi hadde kanskje fått sett litt innsats av han.

Jeg er og positiv! Det er 20 kamper igjen!

Lenke til kommentar

Dessuten så mener jeg at han har større potensiale i den rollen på grunn av fysikken sin, samt at han er en håpløs avslutter og ikke særlig gjennombruddshissig. I ankerrollen har han enorm aksjonsradius hvor han kan bruke musklene til å stjele ballen fra motstanderen og sette igang en kontra.

Lenke til kommentar

Didier Konan - Steffen Iversen - Daniel Braaten

8614523[/snapback]

Dette tror jeg kan bli gullrekka. Tror Tettey passer best i midten. Rosenborg har en veldig fleksibel midtbane, hvor så og si alle kan spille hvor som helst. Å finne den rette kombinasjonen blir utfordringen. Håper Tørum bruker benken med engang den trengs i de neste kampene.

Lenke til kommentar

Didier Konan - Kone - Daniel Braaten

8614523[/snapback]

Dette tror jeg kan bli gullrekka. Tror Tettey passer best i midten. Rosenborg har en veldig fleksibel midtbane, hvor så og si alle kan spille hvor som helst. Å finne den rette kombinasjonen blir utfordringen. Håper Tørum bruker benken med engang den trengs i de neste kampene.

8614985[/snapback]

Fixed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...