Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble en grei seier dette her, men synes fortsatt RBK har en del og jobbe med offensivt. Blir for mye spilling på tvers, og skal ballen inn i boks virker det som at den er nødt til å komme fra rett vinkel på sidene. Legg et tidlig innlegg eller spill opp langs midten. Men når RBK prøver å variere ender det med pasningsfeil.

 

Lago var banens beste i dag. Han slapp ikke en meter på egen banehalvdel..

Lenke til kommentar
Fint å se at RBK tar hånd om lovende trøndere, men håper ikke at Sellin er ment som erstatteren for Konè. Få ut fingeren og hent en spiss vi allerede vet holder standarden som trengs i norsk fotball.

Når jeg leser den artikkelen fra Dagbladet minner det meg om kompis av meg som er i Stabæk nå. Jan Tømmernes for de som vet hvem det er. Han scoret 27 mål i 2. div i fjor og ble solgt til Stabæk i vinter. Han har nesten ikke fått spille. Håper det ikke blir sånn med Sellin og.

Lenke til kommentar
Mangel på kontinuitet.

 

Først og fremst mangel på kontinuitet... så kan man begynne med 1. Eguren, 2. Hareide og 3. Brakka.

Jeg skjønner ikke helt. Hvor kommer Eguren og Hareide inn i bildet?

 

Det var ment som en liten kommentar til hva som har holdt på de siste årene på Lerkendal. Eguren trakk jeg inn som et prakteksempel på en spiller vi ikke klarte å beholde. I likhet med Jan Gunnar Solli, Alexander Ødegaard og Thorstein Helstad kunne han ha vært på et gullvinnende Rosenborg den dag i dag og herjet i Tippeligaen. Hareide forsvant og med det forsvant dominansen de siste årene. Siden han har vi ikke hatt en optimal trener. Jeg tror dog sterkt på Hamrèn og at han blir den optimale treneren.

Lenke til kommentar

Eguren floppet jo i Rosenborg. Han grep ikke sjansen når han hadde den. Akkurat det er ikke noe nytt fenomen. En spiller passer kanskje ikke for en klubb og passer strålende i en annen. Det er en av fotballens mysterium. Solli gikk til Brann etter å ikke ha prestert noe særlig, hverken for Rosenborg eller lanslaget. Han hadde sikkert mye potensialet mens han var her de siste årene, men kanskje han hadde gått lei eller ikke giddet å konkurere mot de yngre. Når han gikk til Brann ble han bedre, men det er heller ingen nyhet at spillere får ny energi og oppdager nye egenskaper når de skifter klubb. Selv har jeg til gode å se noe stabilitet i kvalitetene hans. Helstad derimot skulle jeg likt å sett enda i spissrekkene til RBK. Men det nytter ikke å gråte over spilt melk. Er veldig lite man kan gjøre med fortiden. Selv tror jeg RBK har lært av de feilene de har gjort. Ta Stoor som eksempel. I begynnelsen hadde han veldig lite gode kamper, men han fikk sjansene han trengte. Nå kan han bli det beste salget på lenge.

Lenke til kommentar

Du setter opp Eguren og Stoor i en og samme paragraf og sier at Eguren ikke grep sjansen da han fikk spille, og at Stoor ikke spilte særlig bra i begynnelsen. Vel, det er i praksis det samme, bortsett fra at Eguren knapt fikk prøve seg. Hvor mange kamper fikk egentlig Sebastian fra start? Fem? Seks? At vi ikke klarte å se potensialet i ham er smått utrolig. Det handler om å innprente spillesystemet i spillerne på den riktige måten, innøve et spillesystem som fungerer og bruke spillere på den riktige måten.

 

Ellers tar jeg selvfølgelig poenget ditt.

Lenke til kommentar

Det var kaos på Brakka i de tidene ja. Men tar vi en titt i dag begynner ting og roe seg. Har vel ikke blitt helt stabilt etter ankomsten til Hamrén, men å forlange kontinuitet etter bare en måned er litt drøyt. Forventet egentlig ikke at RBK skulle være med i gullkampen i år. Skjer det ikke neste år heller blir man jo skuffet, men det er fortsatt ingen krise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...