Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, Jarstein har vært utrolig god og trygg. Det er definitivt ikke han som kan lastes for Rosenborgs dårlig sesong så langt. Problemet til RBK er tredelt; 1) at motstanderne kommer for lett til sjanser, 2) at RBK er utrolig ineffektive. 3) at midtbanen per dags dato ikke fungerer optimalt. Skjelbred og Tettey løper mye, men bidrar ytterst lite offensivt.

 

Hva Konan angår så ser i allefall jeg tendenser til en kommende storspiller fra den kanten. I de siste par kampene har han vært vår mest kreative og spennende spiller offensivt. Jeg tror at han vil blomstre dersom han får definert en klar rolle av Hamrèn.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Synes den afrika trioen var en enorm skuffelse, de skulle jo liksom være all that... Kan jo være at de er gode, men RBK har iallefall ikke klart å fått det fram..

 

Lars fungerte jo like greit om ikke bedre enn Jarstein... men det var vel noen personlige grunner som gjorde at han dro?

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Tror vi nordmenn fort får unormalt høye forventninger når spillere kommer fra "eksotiske" steder som Brasil, Uruguay og Elfenbenskysten. Men vil si afrikanerne har infridd i forhold til hva vi betalte. 4 mill. for Koné som har scoret 28 mål på 60 kamper og forlater oss nå for 4-5 mill. Traoré kom gratis og hadde lavest lønn av alle spillerne i 2007.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Vel, for det første så husker jeg et portrettintervju med talentspeideren deres(Thorbjørsen?) som pratet om hvor utrolig gode Konan og Traore var, samt hvor unik han var som klarte å spore de opp.

 

Ellers husker jeg flere små kommentarer fra før 07/08-sesongen hvor flere gledet seg til å se "RBKs nye afrikanere" dominere tippeligaen.

 

Alle kommentarene i adressa hopper jeg over å nevne, som lokalavis er det deres jobb å drømme litt.

Lenke til kommentar

Konan og Traorè var utrolig gode før de kom til Rosenborg. Det eneste problemet er at de kom i en periode hvor RBK var norges desidert mest rotete og vanstyrte klubb (noe RBK muligens fremdeles er).

 

Konan har i det siste vist prov på at han faktisk er den spilleren Thorbjørnsen sa han var. Hva Traorè angår så er han fremdeles bare 19 år. Jeg synes det blir feil å slakte en tenåring basert på hva han har vist i RBK-drakta i og med at han har blitt plassert på benken, på tribunen, på samtlige midtbaneposisjoner og på venstrebacken i løpet av sin fartstid her.

 

Konan og Traorè kommer nok til å ha en lysende fremtid. Det handler kun om å bruke de riktig.

Lenke til kommentar

Tenk om vi kunne importert en til trenerteamet fra fransk liga. De er jo rimelig gode til å trene afrikanere, og har også språket i orden ofte.

Og en ting til er det om offensiv midtbane. Det er omtrent det minst Norske man kan få til når det gjelder fotball. På den andre side tror jeg en offensiv midtbane og et solid forsvar i tillegg til spisser som scorer mål er oppskriften på seriegull. Tenk om vi kunne få en ny spiller til RBK som er lik Myggen i stil. Det hadde vært fantastisk.

Lenke til kommentar
Tenk om vi kunne få en ny spiller til RBK som er lik Myggen i stil. Det hadde vært fantastisk.

Håper du ikke tenker på nettopp han? Myggen altså.. :p

 

Afrikanere mangler forståelse for hvordan skandinaver vil spille fotball, på samme måte som vi mangler forståelse for hvordan afrikanerne vil spille..

 

Så det er alfa omega, at skal en afrikaner slå gjennom i RBK, må de få inn en i trenerteamet som har den erfaringen han trenger for å hjelpe afrikanerne og som jobber aktivt for å få disse til å tilpasse seg både fotballstil og miljø.

Endret av sagberg
Lenke til kommentar
4) Ny midtstopper slik at vi har dekning der bak og kan flytte Demidov opp på midtbanen og Tettey ut på benken.

 

Synes Kris og Lago utgjør et flott stopperpar jeg. Spørs om Lago skriver under en ny kontrakt da. Har Kris vært frisk siden Hamren ankom RBK? Hukommelsen min er litt vag, men ble ikke Demidov brukt istedet for Skjelbred i en kamp hvor Stadsgaard og Lago var midtstoppere? Anyways, er så skuffet av Tettey at de bare kan selge ham for en slikk og ingenting :p Han hadde jo så å si bare feilpasninger igår.

Lenke til kommentar

Kris og Lago er definitivt et bra stopperpar. Men, det hjelper lite dersom en av de er skadet (som nå) da Demidov må trå til som midtstopper. Får RBK tak i et habilt andrevalg for en av de to så vil man kunne bruke Demidov fast på midtbanen, slik at han klarer å sette sitt preg på den rollen (ballfordeler).

Lenke til kommentar

Vi trenger en ny midstopper, en goalgetter og en kant som er god til å slå innlegg, for gode innlegg var mangelvare mot Kamma. En stopper som dekning for Kong Lago og Stadsgaard, for Demidov er klart best i den defensive midtbanerollen, en goalgetter siden Konè forsvinner, Iversen er for ustabil og Jo Sondre Aas ikke er klar for fast spill, og en kant pga. det jeg forklarte, og at vi ikke har noen rendyrkede kantspillere utenom Traorè. Sistnevnte har egentlig et vanvittig potensiale, han må bare få det ut.

 

Jeg klikker mentalt om jeg ser Traorè og Konan i en eller annen klubb. Orker ikke noe nytt Eguren-mareritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...