Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

20 millioner er i mine øyne altfor lite for en spiller som nettopp har signert ny kontrakt, samt spilte fast for Sverige under siste EM. I tillegg bør RBK vise at de virkelig har ambisjoner om å bli topp 30 i Europa. Det blir man definitivt ikke ved å selge unna spillerene sine for småbeløp.

Veldig godt poeng. Får dra til Hamar i dag med banner om at Stoor ikke skal selges.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 millioner er i mine øyne altfor lite for en spiller som nettopp har signert ny kontrakt, samt spilte fast for Sverige under siste EM. I tillegg bør RBK vise at de virkelig har ambisjoner om å bli topp 30 i Europa. Det blir man definitivt ikke ved å selge unna spillerene sine for småbeløp.

 

Synes dine kommentarer om ulike spilleres verdi er noe ute av kontroll. Mente ikke du at Crouch ikke var verdt mer enn 50 millioner f.eks?

Dessuten, Stoor spilte vel bare fast pga. skade? Og, han spilte en god kamp, den andre var under middels. Ikke har han briljert i Rosenborg heller.

Lenke til kommentar

Det er vel en stor forskjell på 20 og 50 millioner kroner?

 

Med tanke på at den ene spiller fast og at den andre varmer benken så er det vel ikke så mye forlangt at førstnevnte blir priset til minst halve summen av den sistnevnte? Hadde Stoor spilt på Liverpool så hadde han naturligvis vært priset til langt mer enn 20+ millioner. Det er en realitet man bare må innsè. Det betyr naturligvis ikke at en klubb med internasjonale ambisjoner skal selge han til gibortpris.

 

Stoor kommer bare til å bli bedre og bedre i Rosenborg-drakten. Et eventuelt salg av Stoor til 20 millioner kroner gjør at RBK må slenge ut et tilsvarende beløp for å finne en ny høyreback av internasjonalt format. Det gir for min del ingen mening.

Lenke til kommentar
Hadde Stoor spilt på Liverpool så hadde han naturligvis vært priset til langt mer enn 20+ millioner. Det er en realitet man bare må innsè.

 

Det stemmer ja. Og hadde Stoor faktisk spilt på Liverpool hadde han også vært en ditto mye bedre fotballspiller, noe han ikke er pr dags dato.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er uansett at det er meningsløst å selge Stoor dersom Rosenborg ikke får en meget god pris for han.

 

Ser poenget, men allikevel synes jeg ikke norske klubber skal bli for stormannsgale og kreve astronomiske summer for spillerne sine. Hvertfall ikke når grunnen til at mange unge spillere kommer til Norge er at de håper tippeligaen skal være et springbrett for resten av karrieren, og jeg synes ikke norske klubber skal stå i veien for det.

Lenke til kommentar

Tror noen må stikke fingeren i jorden. At Stoor har spillt i EM er vel uomtvistelig, men at han dermed kan karateriseres som «en høyreback av internasjonalt format» er vel å ta litt hardt i. Å sammenligne prisen på Crouch som varmer benken i Liverpool og en spiller som spiller fast på høyreback i et lag midt på tabellen i TL er vel litt drøyt. Crouch er også en spiller som faktisk har levert varene i flere kamper både på landslag og i PL, mens Stoor har vel en 3-4 kamper fra EM å skilte med på «toppnivå».

 

Er også fint og bra at RBK er en klubb med internasjonale ambisjoner, men når de virker å være såpass mange sesonger fra å nå disse ambisjonene, er det ganske urealistisk å forvente at Stoor skal sette karrieren sin på vent enn så lenge. At RBK gjerne skulle ønske de fikk mere penger for spilleren er en ting, men om de vil la et tilbud som dette gå forbi og ende opp med en skuffet og uinspirert Stoor er vel usikkert.

 

Kan vel for ordens skyld si med en gang at jeg ikke mener noen klubber i TL i det hele tatt kan skryte av noe internasjonalt format i dag, bare slik at jeg ikke blir beskyld for å slenge dritt fordi jeg heier på Brann.

Lenke til kommentar

Rosenborg og andre norske klubber skal naturligvis ikke stå i veien for spillernes mål og drømmer, men det betyr ikke at de skal selge de på billigsalg "kun" fordi spilleren har lyst til å dra til utlandet. Det gjelder å ivareta klubbens egne interesser og.

 

Det var forøvrig ikke jeg som sammenlignet prisingen av Stoor med den av Crouch. Det er uansett totalt irrelevant for denne diskusjonen da spillerne tilhører forskjellige ligaer og spiller på forskjellige plasser på banen.

 

Stoor har ingen grunn til å være grinete dersom RBK sier nei til Fulham. Han er 24 år og har nettopp signert en 4-årsavtale med norges største klubb. Fortsetter han utviklingen blir han uansett solgt i løpet av de nærmeste årene.

 

Jeg er uenig i det du (hardkjerne) sier ang. norske klubber. Rosenborg og Brann viste i fjor at norske klubber ikke er noe å avskrive i Europa. Det er derfor viktig at klubbene får beholde spillerne, evt får gode salgsavtaler for de, slik at Tippeligaen kan utvikle seg til å bli en enda bedre liga i fremtiden.

Lenke til kommentar

Rune Almenning Jarstein

Fredrik Stoor- Vadim Demidov- Alejandro Lago-Roy Miller

Roar Strand- Marek Sapara- Alexander Tettey- Per Ciljan Skjelbred

Yssouf Kone- Steffen Iversen

 

 

Laget. Ser meget sterkt ut. På papiret skal vi rundhjule Ham-Kam helt totalt, men jeg er redd det blir en tett kamp.

 

Hadde vi fått in en ny venstre back, og 2 vinger, hadde vi hatt et knall lag. Men, vi får se hva hamren gjør!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...