Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet at det er få som innrømmer, derfor:

 

Om dette er sant, så må jeg nok trekke tilbake at han filmet

 

Da mener jeg tatt i betraktning at Pelu snakker sant.

 

Notert, gikk litt fort.

Når det er sagt så synes jeg RBK hadde god kontroll defensivt i dag, men lite kreativitet og giv fremover på banen. Sapara ble stemt frem til banens beste, jeg mener Miller fortjente det bedre.

Lenke til kommentar
Pelu ble intervjuet etter kampen. Han beklaget hendelsen overfor Viking og ifølge han var det ingen kontakt og skulle heller ikke vært straffe. Grunnen var visst at Pelu var i ubalanse og prøvde ikke å filme til seg straffespark. Om dette er sant, så må jeg nok trekke tilbake at han filmet, men allikevel fikk vi god hjelp av Hauge.

 

Gi meg navnet på en spiller som innrømmer filming, ikke engang Drogba gjør det. Filmingen var klar den, men det var forsåvidt resultatet også, da er det litt enklere å svelge.

 

Men, hva skjer med at det aldri blir vist kontroversielle episoder som RBK-spillere er med på?

Hva med frisparket som måtte ble tatt på nytt av viking, og som resulterte i et feilaktig gult kort(tror det ble kort)?

Forresten, synes dere at det var ille av Pelu å innrømme at det ikke var frispark? Han sien at han falt, og at det ikke skulle dømmes. Synes det var realt av han. Tror ikke det var filming. Har sett mye verre, og i dette tilfellet var det Hauges feil.

Lenke til kommentar

Så hvordan kan denne straffesituasjonen løses i ettertid? Rosenborg har jo all anledning til å straffe Pelu internt og si "dette vil vi ikke ha noe av". Dommeren så jo det som skjedde (i dette tilfellet noe som ikke skjedde) og da kan vel ikke hans avgjørelser bli overdømt av forbundet.

 

Jeg er også enig med Røssler, for en gangs skyld. Hauges dager som dommer er talte. Det var ikke bare straffesituasjonen, men flere. Pelus gule kort i førsteomgangen var også helt uforståelig.

 

Banens beste? Tja, jeg er en gammel forsvarsspiller og setter derfor pris på gode forsvarere. Tror jeg vil si Staadsgard var banens beste.

Lenke til kommentar
Sapara ble stemt frem til banens beste, jeg mener Miller fortjente det bedre.

 

Miller har mye å lære som forsvartspiller. Han klarer ikke å dominere i sonen sin like mye som Lago og Stadsgaard. Synes det er de to som var de beste i dag. På det offensive er det mye å hente, men Pelu imponerte i dag. Han har veldig god fart, og kjemper bra.

Lenke til kommentar
Det var absolutt ikke straffe, men heller ikke filming.. Pelu kommer i stor fart inn i feltet og faller som følge av det.

 

Godt med tre poeng, men synd når de skal komme av slike situasjoner. Hamrèn fikk ihvertfall en god start :)

Helt enig. Pelu tar det hvertfall som en mann og innrømmer at det ikke var straffe. Og synes også at det er for mye å kreve å be han om å si ifra til dommeren etter avgjørelsen. Si meg en spiller som har gjort det etter tusenårskiftet.

Lenke til kommentar

Ingen spillere sier ifra om slikt i kampens hete.. Det kommer aldri til å skje. Men fint at Pelu og resten av laget innrømmer at det ikke skulle blitt dømt straffe. Da slipper vi litt av kritikken ihvertfall.

 

Jeg satt like ved situasjonen og det var ikke tvil om at dommeren gjorde en feil, men som sagt så var det heller ikke filming. Alle kan falle (Til og med Hauge :p) og denne gangen skjedd det med Pelu, inne i feltet.

 

Klart Vking kan føle seg snytt, men syns det er feil at Pelu skal få skylden for dette. Han faller, enkelt og greit. Den andre straffesituasjonen er helt klar, og like greit at Myhre får seg en tidlig dusj.

Lenke til kommentar
Seier med bi-smak. Skulle absolutt ikke ha vært straffe på 1-0, og liker slett ikke at spillere filmer seg til straffespark. Hadde dessuten håpet på litt mer fart, innleggene var meget svake. Dette var etter mine øyne en svak kamp der vi var meget heldige.

 

I følge sammendraget TV2 lagde, så var det nærmest enveiskjøring. Alle (kanskje 10 eller noe) var Rosenborg sine, med unntak av den gangen Jarstein glei og når han bommet på boksinga. Var det slik, at det hadde vært et ran om Viking tok poeng?

Lenke til kommentar

Ingen imponerende forestilling, det skal være sagt. Men jeg til tider synes jeg vi viste gode tendenser angående forbedret samhandling. Problemet var når vi kom til den avgjørende tredjedelen så sviktet det og vi maktet ikke å skape så mange sjanser som vi kunne. Men om Viking skulle tatt poenga hadde det vært urettferdig ja. Vi hadde jo stålkontroll defensivt ;)

 

Ellers er det latterlig av Pelu, uakseptabelt. Synd fordi han virker som en veldig nyttig bakromsspiss å ha. Men regner med han tar dette til seg og at dette er siste gang.

Lenke til kommentar

Tv2 velger å frede Vålerenga og Sæternes og heller hakke løs på RBK og John Pelu? Like mye filming på ullevaal som på lerkendal igår spørr du meg, bare det at Pelu ikke gjorde noen tegn til at han ville ha straffe etter at han ble felt! Men, Tv2 er Tv2 og fotballen i Norge kunne ikke vært i verre hender.

Lenke til kommentar
Tv2 velger å frede Vålerenga og Sæternes og heller hakke løs på RBK og John Pelu? Like mye filming på ullevaal som på lerkendal igår spørr du meg, bare det at Pelu ikke gjorde noen tegn til at han ville ha straffe etter at han ble felt! Men, Tv2 er Tv2 og fotballen i Norge kunne ikke vært i verre hender.

Du kan umulig ha sett begge hendelsene. At straffa til Sæternes var billig kan vel diskuteres, men der var det i det minste skikkelig kroppskontakt. Sæternes var heller ikke den som ropte på straffe etter den episoden (15000 klanen-medlemmer derimot...)

Lenke til kommentar
Tv2 velger å frede Vålerenga og Sæternes og heller hakke løs på RBK og John Pelu? Like mye filming på ullevaal som på lerkendal igår spørr du meg, bare det at Pelu ikke gjorde noen tegn til at han ville ha straffe etter at han ble felt! Men, Tv2 er Tv2 og fotballen i Norge kunne ikke vært i verre hender.

Du kan umulig ha sett begge hendelsene. At straffa til Sæternes var billig kan vel diskuteres, men der var det i det minste skikkelig kroppskontakt. Sæternes var heller ikke den som ropte på straffe etter den episoden (15000 klanen-medlemmer derimot...)

 

Helt enig. Helt klart kontakt i tilfellet med Bengt, selv om Lyn-forsvareren er først på ballen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...