Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Svært skuffet med tanke på enkeltspillerne vi har til rådighet. Mest sannsynlig er vi nest sist på tabellen etter denne serierunden. Det gikk som jeg fryktet med Ivers og Sapara. Ingen av de er i nærheten av å kunne gi alt i 90 minutter. Eneste trøsten jeg ser nå er at Lago virker å være en dugelig midtstopper.

 

Jaja, seriegull kan vi bare glemme. Dette blir en mellomsesong. Sier meg fornøyd med øvre halvdel av tabellen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo peke på litt av det som ikke fungerer i RBK akkurat nå. Beklager Henriksen / Bratseth, det begynner å bli litt sent å skylde på "relasjoner mellom spillerne".

 

- Kantspillet fungerer ikke i det hele tatt. Det er sjelden vi kommer skikkelig rundt på kant, og når vi gjør det er 4/5 innlegg såpass upresise at det ikke blir noe særlig ut av det. Når vi kom rundt på høyre i den delen av første vi faktisk førte kampen, var det Sapara som sto for kantspillet.

 

- Mot Tromsø kjørte vi med Iversen og Konan på topp. Hvorfor kommer så mange oppspill i lufta mot Konan? Han vant ikke en eneste hodeduell på oppspill hele kampen så vidt jeg kunne se.

 

- Spillet gjennom midtbanen fungerer greit, men det stopper ofte opp, jfr. det dårlige kantspillet over.

 

- Joda, vi har spillere som ikke er i kampform / suspendert. Det kunne vært en unnskyldning for dårlig prestasjon i èn kamp, men nå har vi spilt dårlig i hver eneste kamp denne sesongen.

 

- Det bekymrer at vi ikke klarer å ta bedre tak om kampen på hjemmebane engang. Vi har ikke styrt en eneste kamp så langt i år.

 

- Jeg husker ikke sist Rosenborg ikke scoret et eneste mål i en tippeligakamp. 2006? 2005?

 

- Vi vet jo godt at hjemmeseieren mot Lyn var, vel, flaks. Vi kunne fort stått med 2 poeng i stedet, etter spill & sjanser i kampene som er spilt.

 

- Hvis vi vil opp på tabellen mot slutten av sesongen, gjerne opp på toppen eller i det minste en E-Cup plass, har vi nå allerede satt oss i den situasjonen at de andre antatte topplaga MÅ slås, gjerne både hjemme og borte.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar

Om LSK vinner over Viking hjemme og Ham-Kam tar poeng mot Fredrikstad borte kan vi bli liggende sist etter helgens runde. Det vil bli 10 poeng opp til motstander Stabæk.

 

Knut Torbjørn Eggen står forresten fram i siste Se & Hør med sykdommen sin. Han skal frivillig ha lagt seg inn på psykiatrisk klinikk i tiden han har vært borte. Skal jeg være ærlig tror jeg aldri vi ser han tilbake i sportsdirektør-rollen.

 

Ellers er det synd at spillerne har en så dårlig moral at halve laget drikker seg dritings på Downtown etter nok et hjemmetap.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg forventer de lever som munker, men nå har de en jobb (som de tjener mange millioner på i året) hvor fysisk form er svært viktig. Det sender feil signaler når en spiller som Ivers som knapp sprang 200 meter på lørdag viser seg på byen drita etter nok et hjemmetap. En løpetur i bymarka hadde vært mer fornuftig...

 

Kvarme er forresten skadet og er ikke aktuell i kamper før sommerferien.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle klager så mye på Iversen jeg. Det er sant at han ikke skulle vært ute på byen og drukket seg full, men likevel så synes jeg at det fokuseres for mye på Iversen som spiller. Greit nok, han er kanskje ikke i form, men da burde treneren ikke satt han utpå i det hele tatt. Alt i alt er det laget som skal ta skylden for en dårlig prestasjon, ikke spillere.

 

Og en liten beskjed til RBK selv om ingen der sikkert leser her: Vi drikker, dere spiller.

Lenke til kommentar

Da var det tilbake til 4-3-3 da. Håper på et godt offensivt lag til søndagen. Men det er fortsatt en mulighet at det går skeis, tro det eller ei. Og da får vi se hvem spillerne legger skylda på da. Var for teit å se spillerne kritisere spillestilen, når de så vidt prøver å justere seg til den nye. Vi får se hvordan Hamrèn takler spillere som ikke yter. Henriksen og resten av gubbene på veggen virker veldig passiv for tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

tap yet again, Rbk - Eggen skammer seg!

And so do i!!

 

 

Må da for FAEN gå ann å vinne mer en 1 kamp på 5 kamper!!!

Lenke til kommentar

Kampen i går på Nadderud var gjennomført trist! Stod der og ble deppa. Spillet var elendig samtidig som halvparten av de som stod i Kjernen ikke kunne en dritt av sangene som ble sunget, og i tillegg klarte de ikke klappe i takt med trommen!

 

Hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...