Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Jeg syns at kampen igår, i andre omgang vel og merke lovet veldig bra jeg. Synes at de 3 beste på banen var Demidov, Stadsgaard og Per Ciljan (som kjempet som en helt til tider). Jeg gleder meg virkelig til en Iversen i form og Sapara kommer tilbake og blir med. Det er spillere som passer kjempebra med hverandre. Synes derimot at vi kunne vært foruten Konè og Storflor selv om de scorer mål. Hvem som helst kan score målene de scorer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner at jeg begynner å savne Sapara, og til tider også Iversen. Vi spiller noen gode perioder i går, men mye blir ødelagt når vi blir redusert til ti mann, og Moa gir Vålerenga ledelsen. Demidov og Stadsgaard var uten tvil mine favoritter i går, mens Per Ciljan følger deretter. Jarstein er solid bakerst, og kan ikke klandres for målet, men litt kjedelig at han fortsatt ikke har holdt buret rent i Tippeligaen hos Rosenborg.

 

Er også utrolig lei av den liksom "proffesjonelle" holdningen til Koné. "Blablabla ingen ting å klage på.. Blablabla you know dommeren bestemmer... blablala". Jeg gleder meg til den dagen Koné er borte og vi har fått inn en spiss som putter oftere enn Yssouf. Koné er kun god i de kampene han selv vil være god... Altså i Champions Leauge.

 

Nå må vi se fremover mot Tromsø på lørdag, og jeg tror vi går av med 3 poeng, selv om Tromsø er et meget farlig lag.

Lenke til kommentar

Var utrolig kult å se på Demidov i går. Han minner meg sterkt om en blanding mellom Riseth og Bergdølmo. Han slo fine pasninger, hadde noen gode løp og taklet forholdsvis rent. Men han er også oppe i situasjonene med en stiff upper lip konstant. Man så nesten forskrekkelsen i trynet til Andresen første gang han ble taklet av Demidov. :D

Lenke til kommentar

Men så er vel sapara klar til neste kamp? Skal da gå fint det, foreløbig hvertfall.

 

Og enda en positiv ting synes jeg: "... med Yssouf Koné uaktuell til helgens kamp mot Tromsø, har både John Pelu og Jo Sondre Aas nå en fin mulighet til å vise Trond Henriksen at de fortjener spilletid lørdag."

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Trist å se på dommeren i går. Helt på jordet til tider og dømmer er rødt kort som alle er uenige med unntatt folk fra Enga.

Imponert over at vi fikk med ett poeng i går!

 

Demidov, Stadsgaard og PCS (etter pause) gjorde en god jobb.

 

Det røde kortet var såpass rart at jeg faktisk tror mange folk fra Enga er enige i at det var feil. Er jo helt bak mål!

 

Ellers er det knallbra med en scoring. Fullt fortjent. Og gleder meg til å se fortsettelsen når vi får tilbake Iversen i form, og ikke minst Sapara. Og når i tillegg Ciljan og Tettey virkelig våkner og viser Valenciatakter igjen. Og ikke minst siden Demidov kommer til å fortsette slik! :)

Gleder meg. :)

Lenke til kommentar
Synes Strand har vært alt for dårlig de siste kampene. Han begynner å bli gammel og treig.

 

Han er ikke så mye treger nå enn han var i fjor. Forskjellen er at da var han i form, noe han ikke er nå.

Når strand finner tilbake til toppformen, er han en viktig spiller for RBK. Mye pga av sin arbeidskapasitet, men også på grunn av både brukbar defensiv kontroll og mange gode løp forover på banen!

 

Når Sapara er tilbake, bør han få Strand sin plass på midtbanen, men da bør Strand ta over høyreback-rollen som han hadde i fjor. (Hvis han finner formen i alle fall.) Da er han mye bedre enn Traore, selv om han mangler noe fart!

Lenke til kommentar

Strand kommer ikke tilbake. Ikke bare mangler han fart, men han virker uinteressert og jobber på langt nær like mye som før. Mannen ha gått langt over toppen nå, årene har tatt ham igjen. Høyrebacken bør være Stoors plass nå, synes han er stabil der. Traore bør spille, men man bør luke ut barnesykdommene.

Lenke til kommentar

Patetisk dømming av Moen i går. Det er ikke lov til å dømme så ræva!! Han burde flyttes ned til juniornivå!! Men, men, må bare si at jeg er imponert over lagmoralen til gutta. Utrolig bra å komme tilbake og styre spillet med 10 mann mot 12 (da regner jeg Moen som den 12. mann). Gleder meg til Sappi kommer tilbake og vi forhåpentligvis kan få Ivers i toppform, da kan dette bli dritings bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Var ikke mange klansfolk der jeg stod (på Gaza) som skjønte noe av det røde kortet. Helt klart gult, men ikke rødt. Det ene gule (Traore?) var vel også av den tvilsomme sorten, men det var omtrent 200 meter unna der jeg stod.

Uansett, at Kone måtte i garderoben gjorde bare at RBK kom med i matchen så dere burde egentlig være fornøyd med akkurat den dommeravgjørelsen...

Lenke til kommentar

Koné må stå over to kamper etter utvisningen mot Vålerenga. Pelu er i tillegg til dette utestengt i tre kamper som følge av utvisningen i RBK2-kamp.

 

Dette betyr vel Iversen + Konan på topp.

 

Sannsynlig lag:

 

Rune Jarstein

Fredrik Stoor - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Abdou Traoré

Per Ciljan Skjelbred - Vadim Demidov - Alexander Tettey
Marek Sapara

Didier Konan - Steffen Iversen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...