Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

3 poeng, men her er det mye å rette på:

 

Ut med: Kvarme, Strand, Storflor, Koné, Iversen

Inn med: Stadsgaard, Tettey, Traoré, Konan, Aas

 

Kvarme og Storflor bør i alle fall ha spilt sin siste kamp for RBK. Dessverre frykter jeg at flere gamle travere har klippekort...

 

Heller Konè enn Konan. Synes Konan ikke er helt pålitelig spiller.

 

Men helt enig at Kvarme skal UT!! Og inn med Stadsgaard. Iversen kan bare gå og legge seg, han var nesten helt usynlig i kampen mot Lyn.

 

Det er en fryd for øynene mine å se Skjelbred spille idag :) Aas og Demidov er noen jeg setter stor pris på også.

Finnen Savolianen ser ut til å være en bra støttespiller for Sapara.

 

Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fornøyd med kampen? Nei. Fornøyd med resultatet? Ja. Eller lettet er vel rette ordet. Vi skulle ikke hatt noe å si på om det hadde blitt uavgjort.

 

BB var Per, etterfulgt av Demi og Jarstein. Jo Sondre Aas overrasket positivt også, synd at han ikke fikk scoring.

Miller klarte seg helt ok, men Juska må gjøre mye mer for å overbevise meg hvorfor vi hentet han fra Tampere(?)

 

Men vi skal være glade for at vi vinner på en dårlig dag som dette, det er jo en styrke det også.

Lenke til kommentar

Noe ufortjent at vi vinner, men når vi klarer å blokkere den siste der er det ikke noe å si på. RBK skaper mest, men bare så vidt. Mye ruskete spill. Spillere som må skjerpe seg er Juska, Iversen, Kvarme. Nevner ikke Storflor engang, for der er det ikke noe å redde. Deilig at det var de unge som var best i kveld. Når dette har fått litt smøring, har vi et vinnerlag.

 

Savnet Sappi og Tettey i kveld. Ser frem til de er friske igjen.

 

edit: Iversen skadet allerede. :(

 

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article103875.ece

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar

Tilbake fra stadion. Skuffet over hvordan vi spillet og er lettet over at vi tar 3 poeng idag.

 

Føler vi gjør det godt bakover på banen, Demidov viser seg allerede som en sjeg i forsvaret og jeg tror dette blir bra når vi får inn Stadsgaard istedenfor Beto. Midtbanen lider av fraværet til Sappara og Tettey og jeg står fortsatt med spørsmålet om hvorofor Storflopp startet idag, eller i hele tatt er i troppen. Jeg gir tre spillere stryk karakter idag, Iversen, Juska og selvfølgelig Storflor. Dagens RBK'er er Per Ciljan, tett etterfulgt av en meget god Demidov. I tillegg er jeg veldig positivt overrasket over det Jo Sondre gjorde utpå der. Har sagt det lenge og jeg sier det gjerne igjen, denne gutten kan bli en superreserve. Jarstein står solid gjennom 90 min, men jeg trenger noen kamper til før jeg kan slappe av med han helt bak der.

 

Det vi må jobbe med nå, er det vi gjør offensivt. Forskjellen på Brann og Rosenborg er at de scorer på omtrent alt de får fremover. Vi roter alt for mye, men jeg så mye positivt når Konan og Traore kom inn i andre omgangen. Fortsetter vi sånn som vi gjorde etter utlikningen så tror jeg dette kan bli bra.

 

Spent på å se hvorfan vi gjøre det med dette laget etterhvert:

 

Jarstein

Stoor - Stadsgaard - Demidov - Miller

Strand - Sapara - Tettey - Skjelbred

Koné - Pelu/Konan/Iversen

 

Som sagt, så var det noe bra idag, men offensivt var vi alt for dårlig. Ser frem til bortekampen mot Godset til helgen. Får håpe vi får se et helt annet Rosenborg lag da. Idag var vi ikke gode, men heldige som tar med oss 3 poeng inn i garderoben.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
En Iversen i form er jo mye mer målfarlig enn konan. Nå er jo Iversen ute i noen få uker, og da er det kanskje greit med Konan. Men når Ivers er tilbake, bør han få spille.

Problemet er at Iversen ikke har vært i form siden høsten 2006. Konan (fra sin midtbaneposisjon) og Konè har høyere mål per kamp-snitt enn Iversen det siste året og fortjener å starte i neste kamp.

 

Juska tror jeg forøvrig kommer til å spille seg opp i RBK-drakta. Avskriver feilene i forrige kamp på nervøsitetskappa.

Lenke til kommentar

Backer opp LarsP her. Egentlig så begynenr jeg å bli småkvalm over at Ivers "må spilles i form" og bruekr halve sesongen på å daffe rundt. Han tjener så mange millioner i året på å spille, da forventer jeg at han yter fullt hele tida. Yter han ikke, får han sitte på benken til han skjerper seg, ingen er tjent med å ha en daff spiller på banen.

 

Savolainen var tydelig nervøs og led under at de andre var nervøse også (ankerrollen er en utsatt posisjon). Han har vært bra i treningskampene så jeg regner med at han er tilbake der snart.

Lenke til kommentar
Problemet er at Iversen ikke har vært i form siden høsten 2006. Konan (fra sin midtbaneposisjon) og Konè har høyere mål per kamp-snitt enn Iversen det siste året og fortjener å starte i neste kamp.

Ivers var jo i bra form på høsten i fjor også. Men selvfølgelig, han burde score oftere.. Koné har jo aldri blitt den store målscoreren som folk mente han skulle bli.. Han har jo ikke fått så alt for mye spilletid, men en del har han fått, og mange mål er ikke kommet. Kan vel ikke si at Konan bøtter inn mål heller..

 

Juska tror jeg forøvrig kommer til å spille seg opp i RBK-drakta. Avskriver feilene i forrige kamp på nervøsitetskappa.

Han er ung og lovende, absolutt! Han hadde en dårlig førstekamp, men det positive må jo være innsatsen han hadde alikevel. Han mistet ikke motet selv om han mista ballen hele tia!.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...