Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

No-System Disc or Disc error!

Anbefalte innlegg

Åssen skjer dette.. har ikke mistet Pc-en min i bakken ell no sånt.. Har laptop (HP) den starter opp Hp-logoen Så kommer det sånn greie hva jeg vil starte opp.. Hver gang jeg trykker at jeg vil starte windows xp på vanlig måte kommer dette opp etter en stund med loading: No-System Disc or Disc error. Når jeg starten den i sikkerhetsmodus loader den bare også kommer det en blinkende "Skriftgreie.." Fikk en blå skjerm når jeg starta PC-en min sist gang og der sto det at Windows hadde funnet et problem. Så jeg reboota pc-en og nå vil den ikke starte! :mad::mad::mad::(:(:cry::cry: Hjelp meeeg! Kan jeg evt(Siden jeg vil installere vista allikevel) Sette inn en vista CD-og installere det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Harddisken din kan nok være gåen eller hovedkortet på dataen din.

Er nok det som forårsaket det.

Men hvor høyt falt den fra? Ble det noe skader på "dekselet"?

8204046[/snapback]

Den har ikke falt fra noe sted sa jeg.. Den sto i standby i en natt, så kom jeg hjem fra skolen, så skrev jeg inn passordet på bruker menyen, så sto den å loada litt, så kommer denne bluescreenen..

Lenke til kommentar
Harddisken din kan nok være gåen eller hovedkortet på dataen din.

Er nok det som forårsaket det.

Men hvor høyt falt den fra? Ble det noe skader på "dekselet"?

8204046[/snapback]

Den har ikke falt fra noe sted sa jeg.. Den sto i standby i en natt, så kom jeg hjem fra skolen, så skrev jeg inn passordet på bruker menyen, så sto den å loada litt, så kommer denne bluescreenen..

8204063[/snapback]

Har du prøvd å formatere? Bluscreen har jeg oxo prøvd å fixe med å boote og reparere men det går ikke så da tok jeg å formaterte. Prøv det ;)

Lenke til kommentar

Det du prover a si er at pcn er kapput? Det hores ut som om du har en hardware feil, hvilken er vanskelig a si siden du ikke kan poste hvile bluescreens som dukker opp.

Du kan jo alltids prove a resette biosen, har ingen anelse om hvordan man gjor dette pa en laptop, men det er sikkert mulig.

For a finne ut hvordan du formaterer, sa sjekk ut brukermanualen du fikk med pcn, folger ofte med en fix cd som ordner alt for deg.

Enkleste er nok a sende den inn til rep, siden du ikke engang vet hvordan du formaterer kan det bli vanskelig a fiske en pc som ikke en gang starter. Du sender den til plassen du kjopte den.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...