Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen er ferdig? Booter ingenting

Anbefalte innlegg

Etter å hatt den påslått i 12 dager i strekk, så slo jeg av laptopen når jeg la meg her forleden. Slo den på dagen etter, men da nekter den å loade/boote windows.

Jeg kommer så langt at jeg får velge hvilken windowsversjon jeg ønsker å bruke, etter det er bare skjermen svart.

Jeg puttet inn en Knoppix linux-on-cd sak, den skal man da vanligvis få bootet uansett, men akkurat samme der..

Hva tror dere har streiket? Jeg har forsøkt å latt den være uten strøm over natten, har forsøkt å tatt ut ram, byttet ram, tatt ut HD satt den inn igjen, etcetc.. Ingen forskjell what so ever..

Tenkte å prøve med ny BIOS, tror dere det kan hjelpe? Eventuelt hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelt er et ikke når man har "noname" Multinote/Compal laptop fra Multicom...

Noen som har tips om hvor feilen kan ligge? Jeg prøvde å installere xp pånytt, men kom bare til "kontrollerer maskinvarekonf." så etter den er ferdig med det så blir det sort skjerm med en blinkende _ øverst til høyre.

Det kommer mao ingen feilmeldinger av noe slag..

Lenke til kommentar

Nå har jeg garantert fått utelukket både ram og harddisk som feilkilde.. På en måte glad for at det ikke var harddisken, men da står jeg vel igjen med hovedkort/skjermkort som synder?

Da er det vel ingenting å gjøre annet enn å sende den inn på service... Satser på at garantien dekker det.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte minnetesten som "følger med" Vista, ingenting galt der. Har også prøvd å kryssbyttet minnebrikker siden jeg har to stk. Begge tar vel neppe kvelden samtidig..

Ellers så var jeg litt usikker på hvilke programmer som skulle hjelpe med på den boot cden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...