Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Win XP x64 error ved 1. login

Anbefalte innlegg

Hei! Etter en stor skuffelse med Win Vista Ulti, går jeg tilbake il XP igjen. Denne gangen, en 64bit versjon... Innstallerte Corp edition på pcen og fyrte opp. Ved innloggingsvinduet, første innlogging, er det selvfølgelig kun en administrator-konto. Den spør etter et passord, men det virker som om den godtar det, uansett hva man skriver... Problemet kommer først etter at jeg har skrevet inn passord, og trykker enter, og venter på å komme inn på skrivebordet. Plutselig kommer det opp et vindu hvor det står:

The system cannot log you on due to the following error:

The specified domain does not exist or could not be contacted.

Please try again or consult your system administrator.

|_____OK_____|

Noen tips?? Sitter litt fast her, gitt :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår feilmeldingen du får finner ikke pcen din domenet den er satt til å logge på. Dette har mest sannsynlig sammenheng med at det er en corp versjon du har lagt inn.

Se om du kan velge noen avanserte instillinger for å endre på domene. Først prøver du den blank, deretter prøver du med maskinnavnet dersom det ikke funker med blankt.

Lenke til kommentar

prøvde under en reinstall å lete etter slike innstillinger, men fantes dessverre ikke... :(

var slik jeg oppfattet meldingen også, men kunne ikke tro at det var sant, siden det var en helt clean installasjon...

andre tips, eller tips til hvor jeg evt. kan finne disse innstillingene?

vær så snill.. skal redigere en film med den pcen før fredag, så det haster liksom litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...