Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med installering av programmer i Vista.

Anbefalte innlegg

CPU: AMD 3500+ 64x

Ram: 1024 av et aller annet slag

HD: Western Digital SATA

Har et problem når jeg skal installere store filer virker det som, og kan ta POE2 (modifikasjon til battlefield 2) som et eksempel. Kan også nevne at problemet oppsto med desertcombat .7 filen som jeg for øvrig har installert DC fra utallige ganger på en anen harddisk og annet OS. Flytta den over på den nye disken før jeg la inn Vista, men her løste det seg andre gangen jeg startet installasjonen. Dette er ikke tilfellet med POE2 filen.

Bilde av problem

Når jeg starter installeringsfila så leses den først inn (som vist øverst på bildet), men når den kommer til 100 pst så kommer feilmeldinga som vist på det nederste bildet.

Jeg har også lastet ned denne fila 4 ganger og fra 3 forskjellige steder inkludert fra bf.no, med samme resultat. Så det er åpenbart at problemet er "lokalt" hos meg.

Jeg har også brukt Windows uppdate og lagt inn nye oppdateringer, jeg har prøvd og kjørt filen som administrator og med Windows XP SP2 kompatibilitet. Men ingen ting har hjulpet med, og nå har jeg gått tom for ideer.

Om noen kan hjelpe ville jeg blitt veldig glad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

Har prøvd og lasta ned til en anen disk, slette alt i temp mappene, samt prøvd å installere i sikkermodus. Men til ingen nytte.

Har og oppdaget et problem med Adobe Reader (mulig det kan være en sammenheng?), feilmeldingen kan dere se her: Bilde

Har prøvd både den norske og den engelske versjonen. Har skrudd av antivirus og alt av brannmurer og gud vet hva alt det sikkerhetsgreiene er som følger med Vista. Men installasjonen stopper samme hva jeg gjør. Og har tømt temp mappene.

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Du har ikke tilfeldigvis et Nforce basert hovedkort, og Nvidia Firewall installert? Den har jo skapt en del trøbbel på WinXP maskiner, f.eks dette med korrupte installers.

Løsningen er å fjerne den fra systemet, laste ned fila på nytt.

Bare noe som slo meg når jeg leste første delen av problemet ditt.

Lenke til kommentar

Har et MSI K8N Neo2 Platinum hovedkort, med NVIDIA nForce 3 tror jeg. Men selv har jeg ikke lagt inn noen drivere, bare de som Vista la inn under installasjonen. Finner ikke noe Nvidia Firewall i "legg til fjern programmer", eneste jeg har av nvidia der, er grafikkdrivere. Er det mulig at denne brannmuren kan befinne seg andre plasser?

Edit:

Fant ingen ting når jeg søkte etter "Nvidia Firewall" på maskinen.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...