ErikBlodøks Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg hørte en gang et ekte mannfolk bli definert som en moden mann, en med mål i livet og vilje til å strekke seg etter dem, en som satte en pris på seg selv og respekterte seg selv og andre, en med sunne verdier, sterke personlige grenser og viljen til å håndheve dem om nødvendig, en autoritet og lederfigur, en som er selvsikker nok til å stole på egne avgjørelser og vis nok til å vite når han bør være fleksibel, en som opptrer som mentor for andre og en som i størst mulig grad går for situasjoner der begge parter tjener på utfallet. Lang liste og jeg kunne sikkert gjort den enda lenger hvis jeg hadde satt meg ned og tenkt litt, men jeg syns dette er en brukbar definisjon. 8208647[/snapback] ..Med andre ord: supermann? :!: Var noe slik jeg også tenkte på da jeg hørte "ekte mannfolk". Men herregud da, hvis det er slike krav som må oppfylles for å bli et ekte mannfolk, så vil jeg nok aldri bli det. Hva med jentene da? Hva må til for å bli et skikkelig kvinnfolk? Minimum C-cup, blondt hår, stram kropp og intelligens? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Her er et skikkelig grepa kvinnfolk. Ferdig utstyrt med nødvendighetsartikler. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Snipp8208647[/snapback] ..Med andre ord: supermann?Man må vel ikke være supermann for å kunne oppfylle de kravene der? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Se på filmen 300 dem er ekte mannfolk. "ironi vell å merke" Lenke til kommentar
DNA Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 En ekte mann er han som klarer alt som må styrke til å lite tankegang, men med en gang det er kompliserte ting som Ikea møbler feiger han ut Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 En ekte mann bruker aldri burksanvisning. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 En ekte mann jobber dagen lang for å fø familien, mens kona er hjemme og lager mat og passer unger. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 En ekte mann jobber dagen lang for å fø familien, mens kona er hjemme og lager mat og passer unger. 8233327[/snapback] Sånn 1940tallet du eller? skal love deg at hvis du går ut i den virkelige verden og sier at kvinnen skal bare stå på kjøkkenet å lage mat og lage unger vil du få deg en skikkelig en på trynet! en jeg gikk i klasse med før sa det og lærern kom bort å labba til'n i bakhodet for den kommentaren Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 En ekte mann jobber dagen lang for å fø familien, mens kona er hjemme og lager mat og passer unger. 8233327[/snapback] Sånn 1940tallet du eller? skal love deg at hvis du går ut i den virkelige verden og sier at kvinnen skal bare stå på kjøkkenet å lage mat og lage unger vil du få deg en skikkelig en på trynet! en jeg gikk i klasse med før sa det og lærern kom bort å labba til'n i bakhodet for den kommentaren 8233562[/snapback] For all del,jeg var helt seriøs. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Mamma lager alltid mat, jobber 40% og pappa jobber fra 5-4 og mor tar oppvask, så holder enig med zyfah Lenke til kommentar
Gjest Gjest_WeeMan_* Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Her er min mening hvertfall og som jeg tror er nærmest sannheten: * Et ekte mannfolk er en som har en lidenskap her i livet og følger den og lever for den. * Et ekte mannfolk er selvstendig og klarer å forsørge seg selv. * Et ekte mannfolk er en som tar ansvar * Et ekte mannfolk unnskylder seg ikke i endinga over en liten feil han har gjort, han går videre som normalt * Når man snakker om kjærlighet så er et ekte mannfolk en gentleman, åpner dører, drar ut stolen, tar jakka til jenta si, både av og på, går på utsiden (nermest vegen) når han går sammen med en jente og han er en som er ærlig og trygg. Han passer på jenta si. Et ekte mannfolk er IKKE legg merke til IKKE en feminin guttepjokk som flyr rundt i lindeberg klær og brunkrem i trynet og tror han er deilig og som puler så mange fjortissjenter han bare klarer på hver eneste fest han er på. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 En ekte mann bruker aldri burksanvisning. 8216141[/snapback] Ekte mann innrømmer at han trenger bruksanvisingen. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 I de gode, gamle dager var det enkelt å være et Ekte Mannfolk. Det eneste du behøvde å gjøre, var å misbruke kvinner, stjele land fra indianerene og finne et sted der du kunne hive fra deg giftig avfall. Slik er det ikke lenger. Samfunnet er mye mer komplisert i dag. Nye fiender opptrer på arenaen. Roboter truer med å forbigå deg i arbeidslivet. Kvinner forlanger likestilling og respekt. Og Ekte Mannfolk må ikke lenger bare forsvare seg mot revolvermenn og falskspillere., men mot langt farligere trusler: ligningsfunksjonærer, fyllekjørere uten ansvarsforsikring, parkometervakter, kreftfremkallende tilsetningsstoffer i maten og feil ved datamaskinene. Hva er det da som gjør en mann til et Ekte Mannfolk i våre dager? Hva er det som gjør at at han skiller seg ut fra den middelmådige Hansen eller Jensen, som ikke klarer å finne igjen bilen sin på parkeringsplassen? Eller som inviterer ut sin Drømmekvinne på en vidunderlig middag - og oppdager at det ikke er flere sjekker igjen i sjekkheftet i samme øyeblikk som regningen kommer på bordet? Hvordan beviser et Ekte Mannfolk at han er et Ekte Mannfolk i en verden som misbilliger barslagsmål og selfangst? Svaret er enkelt. Et Ekte Mannfolk er en mann som overvinner alle de utfordringer vår moderne tid stiller til ham. Et Ekte Mannfolk bekymrer seg ikke over inflasjonen. Ekte Mannfolk bryr seg ikke over hvordan det skal gå med ozonlaget i atmosfæren. Ekte Mannfolk betaler kontant, ikke med visa. Ekte Mannfolk tegner ikke reiseforsikring Ekte Mannfolk røyker ikke sigaretter med lavt tjæreinnhold. Ekte Mannfolk finner seg ikke i å bli behandlet som drittunger av resturantdørvakter. Ekte Mannfolk gråter ikke når de seg "Love story" Vår tids Ekte Mannfolk foretrekker i likhet med gamle dagers Ekte Mannfolk den spartenske livsstil. Han anskaffer seg ikke fjernkontroll til TV'en, varmeflaske, massasjedusj eller elektrisk tannbørste. Ekte Mannfolk bruker ikke dundyner. Ekte Mannfolk bruker ikke postnummer på brevene sine. Ekte Mannfolk skaffer seg ikke telefon modellert etter Snoopy. Ekte Mannfolk kljører ikke Volvo fordi bilen påstås å være sikrere. Ekte Mannfolk kjøper ikke moteriktige joggesko eller automatisk telefonsvarer. (Ekte Mannfolk vet at dersom det er viktig, vil folk ringe opp igjen.) Ekte Mannfolk tar ikke hensyn til skilt der det står "forbikjøring forbudt". Men dette er bare en liten del av det moderne Ekte Mannfolks psyke. Vår tids Ekte Mannfolk er intelligent og selvsikker, og han lar seg ikke bløffe. Ekte Mannfolk vet at alt ikke går bedre med Coca Cola og at Ajax ikke gjør like rent som en hvit tornado. Han vet at det ikke alltid kommer noe godt fra Bergene, og tviler på at ni av ti filmstjerner bruker Lux. Ekte Mannfolk vet at førsteklasses sportsutsyr ikke kan veie opp for manglende teknikk, og han vet at det å ha det rette merket på jeansen ikke er nok til å forføre en kvinne hvis IQ er lavere enn det antall kanaler en nordmann med svenskeantenne kan få inn. Dagens Ekte Mannfolk er upåvirket av motepåfunn. Ekte Mannfolk er ikke discoløver Ekte Mannfolk toner ikke håret og tar ikke permanent. Ekte Mannfolk mediterer ikke, poserer ikke i bodybuilderkonkurranser og de bruker ikke toupè. Ekte Mannfolk averterer ikke i Dagbladet etter "noen som passer for meg?" Ekte Mannfolk oppfører ikke komedier når de får en flaske vin plassert foran seg på en resturant: de lukter ikke på korken, og sier: litt ung, men fyldig, hadde den fått stå et par år til, ville den vært perfekt når de får servert en flaske rødvin av det slaget som rett og slett heter rødvin. Ekte Mannfolk har ikke bruk for vannseng, lysorgler, speil i taket, videokassetter innkjøpt pr. postordre fra Leif Hagen eller Ravels Bolero. Ekte Mannfolk begjærer ikke Bo Derek. Ekte Mannfolk bruker ikke svarte kondomer med fartsstriper. Ekte Mannfolk sluttet å sende inn bidrag til "Leserenes egne sexopplevelser" i Aktuell Rapport i midten av tenårene, og sluttet å lese "Leserenes egne sexopplevelser" i Aktuell Rapport i midten av tenårene. Ekte Mannfolk tør innrømme at de ikke kjøper Playboy på grunn av de interressante intervjuene. Politisk er Ekte Mannfolk realister. De stoler ikke på NATO. De tror ikke at Rødt kan løse verdensproblemene. De er ikke medlemmer av Ungdommens Hjemmevern. Og Ekte Mannfolk har minimal tillit til FN. (-Etter å ha eksistert i toogseksti år, sier Ekte Mannfolk, - har de ikke klart å utrette stort mer enn å frembringe et meget attraktivt julekort.) I motsetning til sine forgjengere, kan vår tids Ekte Mannfolk føle slike ting som sorg, medfølelse, kjærlighet og varme, men de er ikke så dumme at de innrømmer det. De har innsett at selv om blomster, fugler, poesi og småbarn ikke er like vesentliger her i verden som cupfinaler og pils, så har de sin eksistensberettigelse; de kan tilogmed tilføre livet noe av verdi. Men viktigst av alt er likevel dette: Ekte Mannfolk spiser ikke klisj. Umiddelbart kan dette - unskyld uttrykket - være vanskelig å fordøye. Men tenk over det. Ville John Wayne vært i stand til å innta Normandie, Iwo Jima, Korea og mesteparten av den ville vesten hvis han hadde levd på en diett bestående av vestkystsalat og engelske tekaker? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Men viktigst av alt er likevel dette: Ekte Mannfolk spiser ikke klisj. 8293986[/snapback] Neivel, men her er et mannfolk som produserer Kitsch: Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Men viktigst av alt er likevel dette: Ekte Mannfolk spiser ikke klisj. 8293986[/snapback] Neivel, men her er et mannfolk som produserer Kitsch: 8294204[/snapback] Det er jo like dumt som og si at disse 12 mennene er mannfolk det =S Der den ene var en sviker og den ene var utro osv! faens soper gjeng spør du meg, går i kjole og synger sanger for og få en stemme i fra luften til og si... "Gud ville ha horer, Og horer ble det" Endret 5. april 2007 av Johsse Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hvis jeg skal definere en skikkelig mann ville jeg brukt faren og bestefaren min som mal: *Tar ansvar. *Innrømmer feil. *Spør om hjelp hvis han trenger det. *Har satt seg ett eller flere større mål i livet og har greid det. *Livserfaring. *Familiemann. Kunne sikkert ført på den listen der i en halv evighet. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Helt enig med deg Lolliken =) Det skal ikke være en som huger 1.million vedkuber eller løfter biler på jobben... Det skal være en som har tid til famillie og dernest venner, en som ikke tenker på jakt hver gang han hører lyden av dyr =) Innse det folkens, hvor koslig hadde det vert og hatt en svær kar som banker 30 stk med paraply eller sitter ved tven og ser fotball kamp meg chips og øl =P Når det mye bedre med en som kan være med og engasjere seg i hjemmet og i det som skjer der... Ikke en som jobber overtid hver kveld men isteden kommer hjem til famillien kansje før eller når jobben er ferdig =) (Missforstå meg ikke, jeg sitter selv ofte med øl og chips og tvi stirrer på tven men ikke hver kveld slik som de fleste som elsker fotball) Mye kjekkere med en som sier "God dag" med en hyggelig stemme enn en som sier "Hei!" med en "hissig/hås" stemme Endret 5. april 2007 av Johsse Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Et ekte mannfolk er en person som er lik meg selv. En person som er blid og glad, født i et maskulint tegn, sterk, men føttene plantet godt på jorden, ikke voldelig (med unntak av når fremprovosert og jeg må beskytte meg), trofast, ærlig når det trengs, En god potensiell far. Livsglad, liker naturen, trener mye og har et spesielt øye for jenter i joggebukser. Liker ikke blomster og liker ikke å snakke om dem heller. Et ekte mannfolk er den perfekte beskrivelse av meg selv. Så hva er et mannfolk som jeg definerer som uekte? Mannfolk som er stolt, mannfolk som nekter å godta ting som dem er. Mannfolk som handler basert på sjalusi. Mannfolk som er arrogante og overlegne (dem er ganske lett å oppdage, bare se om dem henger med hodet i ydmykhet fordi dem har satt seg selv så høyt opp i forhold til deg at det er ikke til å unngå å legge merke til), en slags arrogant holdning "vinnere" har i forhold til "tapere". Mannfolk som ikke tar ansvar er ikke noe særlig til mann i mine øyne. Alle menn bør og må ta ansvar, og det innebærer også det som er utenfor vårt territorium, selv om det ikke tilhører oss selv (Ja det kan føles som en krenkelse å ta ansvar for det, men det er jo ansvar Håper jeg provoserte mange med dette innlegget. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Godt noen her i verden har et godt selv bilde =D hehe... Greit nok, for meg så synest jeg at dine argument for og være et mannfolk som tar seg av livets hindringer er gode =) "MEN!", det finnes ikke et eneste mannfolk på hele denne kloden som kan unngå det jeg vil kalle fenomenet "Sjalusi". Det er noe alle har til tid og utider, noen sterker sjalu enn andre. Men uannsett, Sjalusi er ikke til og unngå, en eller annen gang støtter vi alle på den og det skjer nok ikke bare denne ene gangen i det svært så overlegne liv vi lever i dagens sollys Endret 5. april 2007 av Johsse Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Johsse: Det er sant at alle mennesker har en viss grad av sjalusi, en liten grad har faktisk statistisk vist seg å være en god egenskap, hvor partnerne har større sjangse for å holde sammen. Men for mye kan være skadelig. Men jeg sa ikke at sjalusi er en negativ ting, det jeg sa er at når menn (og kvinner for den saks skyld) handler basert på sjalusi..... DET er noe annet Når man handler basert på sjalusi, da er er man ikke og kan ikke være fornuftig i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå