Inverno Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Alle jenter (eller damer om du vil) har en ting til felles: De vil ha et ekte mannfolk. Men siden jeg ikke er så god til å lese tanker har jeg aldri helt funnet ut hva det vil si å være et såkalt ekte mannfolk. Så jenter, som dere sikkert (og forhåpentligvis) allerede har skjønt, er spørsmålet mitt: Hva er et ekte mannfolk ?? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 kommer ann på jenta det vel... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Nå er jeg ingen jente, som kanskje Simkin er, men et "realt mannfolk" eller en "grepa kar" - er gjerne noen som greier å sette sammen et IKEA-møbel, skifte dekk på bilen din og drepe en bjørn om dere har gått dere vill i skogen. Slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Alle jenter (eller damer om du vil) har en ting til felles: De vil ha et ekte mannfolk. 8203857[/snapback] Litt nysjerrig, men hvordan kan du vite det? Kjenner flere jenter som liker mer feminine gutter enn hardbarka menn. Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Alle jenter (eller damer om du vil) har en ting til felles: De vil ha et ekte mannfolk. 8203857[/snapback] Litt nysjerrig, men hvordan kan du vite det? Kjenner flere jenter som liker mer feminine gutter enn hardbarka menn. 8204291[/snapback] det er akkurat derfor jeg lurer på hva et "ekte mannfolk" er og jeg "vet" det fordi jeg hører det nesten hver mandag.. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ekte mann! 130 km/h + nedover isen på ski, og har atpåtil vært verdens beste i det, og er legende innenfor området. Da er du mann! Hvorvidt han er kompetent med IKEA-møbler og bjørnemyrding, vet jeg ikke, men jeg så han skifte dekk en gang (på TV) og det var rimelig elegant. Nei, en ekte mann er jammen vanskelig å definere. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Nå er jeg ingen jente, som kanskje Simkin er sorry mac Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg liker ikke gutter som er overmaskuline. Mange gutter er i stand til å gjøre så ufattelig mye teit for å være "mann", og det blir travelt i lengden. Vi vil ikke ha pingler, gutter som kan skifte dekk og sette sammen IKEA møbler er absolutt et pluss, men bjørnejakt er litt for mye... jeg var med noen gutter på krokodillejakt i en elv i Kenya bevæpnet med sabler. La de styre på tenkte jeg, trodde ikke de mente det seriøst. Helt til vi faktisk møtte på krokodiller, og guttene sprang etter. Slikt blir jeg helt oppgitt over. Det samme gjelder gutter som skryter over alle de digre de har banket. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 En ekte mann har penis, baller og er generelt sett lett å skille ut fra kvinner. Å nedgradere det maskuline kjønn ( uansett hvem det er ) ligger ihvertfall ikke i mitt favør. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg liker ikke gutter som er overmaskuline. Mange gutter er i stand til å gjøre så ufattelig mye teit for å være "mann", og det blir travelt i lengden. Vi vil ikke ha pingler, gutter som kan skifte dekk og sette sammen IKEA møbler er absolutt et pluss, men bjørnejakt er litt for mye... jeg var med noen gutter på krokodillejakt i en elv i Kenya bevæpnet med sabler. La de styre på tenkte jeg, trodde ikke de mente det seriøst. Helt til vi faktisk møtte på krokodiller, og guttene sprang etter. Slikt blir jeg helt oppgitt over. Det samme gjelder gutter som skryter over alle de digre de har banket. 8204925[/snapback] Jeg trodde dette var en spøk Jakte krokodiller med sabler ...? Var de dritfulle, eller bare mindre begavet?? Lenke til kommentar
Springsteen Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hah! Enhver tosk kan klare å sette sammen et IKEA møbel, trenger ikke være Hardbarka mann for å klare det! En hardbarka mann er en mann som står på sitt, og hjelper de som er nede, (eksempel: Gi komplement om kompisen foran ei jente som han vet kompisen liker.), men som kan tørre å vise seg svak. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Springsteen, da er jo jeg ekte mann da jo , skifter dekk, vasker opp , er pus og samtidig mann og kan sikkert sette sammen et ikea produkt ? Men om jeg drar damer er en annen ting, som jeg selvfølgelig gjør, er da ikke helt tøffel ( jo ;/ ) Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg liker ikke gutter som er overmaskuline. Mange gutter er i stand til å gjøre så ufattelig mye teit for å være "mann", og det blir travelt i lengden. Vi vil ikke ha pingler, gutter som kan skifte dekk og sette sammen IKEA møbler er absolutt et pluss, men bjørnejakt er litt for mye... jeg var med noen gutter på krokodillejakt i en elv i Kenya bevæpnet med sabler. La de styre på tenkte jeg, trodde ikke de mente det seriøst. Helt til vi faktisk møtte på krokodiller, og guttene sprang etter. Slikt blir jeg helt oppgitt over. Det samme gjelder gutter som skryter over alle de digre de har banket. 8204925[/snapback] Jeg trodde dette var en spøk Jakte krokodiller med sabler ...? Var de dritfulle, eller bare mindre begavet?? 8205031[/snapback] Helt klart mindre begavet, muligens solstikk. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Person som gir komplimenter foran en person en venn liker mens vennen er der, høres ut som ei jente - spør du meg. Det er slikt venninner pleier å gjøre, så jeg tror heller det heller mer mot den stereotype jente-rollen. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) En ekte mann kaster bruksanvisningen til IKEA-møblene før han flipper helt ut fordi nattbordet ligner mer på en stol. Samtidig banner og skriker han på grunn av de 13 skruene som ikke passer noen steder, og helt opplagt må være en feil fra IKEA sin side. Men når det er sagt så er han en jævel på å skifte dekk på bilen...mens han dreper bjørner med bare hendene (det hele avsluttes ofte med en kald øl foran TV'en). Jeg er en ekte mann! Endret 21. mars 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Når en jente nevner at ho vil ha "ekte mannfolk" så ligger det nok mer bak det ordet. Og det varierer fra jente til jente. Så vist du hører noen jenter si det, så spør du fint om hun kan være litt mer presis og si hva hun synst er et ekte mannfolk. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Arbakadarba, du traff spikeren på hodet, Vi er begge menn... Men hva er et skikkelig kvinnfolk? jeg kjenner ei jente som er sånn som Arbakadarba beskriver, å hu er digg hu. Og hu er et skikkelig Kvinnfolk, Desverre er det for få av dem. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Alle jenter burde ha basiskunnskaper om de fleste ting, slik at vi ikke er avhengige av mannfolk. Selv kan jeg ikke skifte bildekkdekk, men jeg kan sjekke olje og lappe sykkeldekk, det burde da telle for noe ^^ Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Skilpadde, da må du søren meg ikke bli gretten hvis jeg kaller deg mann. [Hvis du skulle lære deg alt i fra å hugge trær til å fikse bilmotoren.] Jeg har en anelse om at det jenter sier og det jenter ønsker er ofte to forskjellige ting. Jeg vil tro at en av egenskapene til en ekte mann er at han er en ledertype, en som får gutta med seg på laget fordi andre menn ser opp til ham. Hvem vil vel ha en liten pjokk som kun lever på å følge i andres fotspor¿ Det er derfor menn som er utrolig god i en ting, ofte blir forgudet av jenter. Uten noen reell grunn. F.eks om du er en gud til å synge eller spiller i et kjent band. Det har nødvendigvis ikke noe funksjon som vil hjelpe jenten fysisk, men det sier noe om mannen. Det sier noe om at han kan lykkes. En karismatisk person kan enkelt defineres som en person som bringer suksess. Det var mine fem øre. PS. sånn rent evolusjonsmessig så har kvinnen alltid vært avhengi av mannen for å overleve, så jeg ser egentlig ingen grunn til at jenter skal bli helt selvstendig. Jeg har absolutt ingenting i mot det, men det taler ikke akkuratt for den eneste oppgaven vi har her på jorden. Å spre genene videre. Så ja, hvis ikke mange av oss får løftet stumpen av datakrakken, så vil våre gener og vår slekt rett og slett dø ut. Men så har vi jo familien Andersen på den andre siden av gaten, han har tre koner. Evolusjon... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 En som ikke løper hjem til moren med en gang noe blir vanskelig..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå